Gjest Løgnaktig mor?? Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Uff, nå begynner jeg nesten å lure på om det erdårlig gjort av meg? Hun blir 7 år like om hjørnet nå og tror så inderlig på tannfeen... Og jeg er med på å bygge under at tannfeen finnes. Hun mistet en tann i dag morges og har skrevet et brev til tannfeen om at hun har det fint både på skolen og hjemme... Bør vi stoppe denne illusjonen nå, slik at hun ikke går rundt på skolen til mandag og blir ledd av??
Cata Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Det spørs vel om hun er troende til å snakke om det på skolen eller ei. Hvis hun ikke gjør det så kan hun vel få ha illusjonen til den rakner av seg selv, men hvis det er fare for at hun kommer til å snakke masse om den snille tannfeen så hadde det kanskje vært lurt å presentere henne for en av livets realiteter.
Gjest Løgnaktig mor?? Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Det spørs vel om hun er troende til å snakke om det på skolen eller ei. Hvis hun ikke gjør det så kan hun vel få ha illusjonen til den rakner av seg selv, men hvis det er fare for at hun kommer til å snakke masse om den snille tannfeen så hadde det kanskje vært lurt å presentere henne for en av livets realiteter. ← :enig_anim: :enig_anim: :enig_anim: Hun er meget troende til å fortelle dette i klasserommet som en av helgens vikstigste hendelser ja.. Nei, jeg tror jeg skal ta en prat med henne jeg og fortelle om hvordan det hele går til ;-)
Gjest Tweek Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Syntes jeg var lurt. Jeg ville ikke likt at mamma løyv for meg. Selv om det betydde at tannfeen ikke lenger fantes. Julenisse kan man vel fortsatt tro på. Det ville jo ikke vært koselig om dattera de kom hjem lei seg fordi de andre lo av henne..
Jane How Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 Vet om en jente i samme alder som ble kjempesint da hun resonnerte seg fram til at tannfeen faktisk bare var tull. Jeg ville sagt det bare var et eventyr.
Gjest Løgnaktig mor?? Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Syntes jeg var lurt. Jeg ville ikke likt at mamma løyv for meg. Selv om det betydde at tannfeen ikke lenger fantes. Julenisse kan man vel fortsatt tro på. Det ville jo ikke vært koselig om dattera de kom hjem lei seg fordi de andre lo av henne.. ← Nei, det hadde ikke vært noe koselig for henne.. Jeg har nå overlatt til mannen i huset å fortelle at mamma`n hennes er en smule løgnaktig ;-) Og jeg skal på tro og ære og samvittighet, med kors på halsen og mor og far i døden å ALDRI lyve for henne igjen ;-)..
Gjest Blondie65 Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 (endret) Hva? Mener du at Tannfeen ikke finnes? Hva med Fjordland reklamen da ... Terje ... som er så søt ... Nei nå griner jeg asså ... - - - Tilgi meg min digresjon. - - - Barn er så forskjellige. Mens enkelte barn av seg selv "vokser av seg" slike forestillinger er andre av den typen som må fortelles det. Jeg kan ikke huske når jeg sluttet med det men husker godt tenner som ble til penger over natten. Men brev til tannfeen var å gå litt langt ja ... Jeg husker veldig godt da jeg sluttet å tro på julenissen ... La meg si det sånn at nissen hadde samme aksent som det familiemedlemmet som akkurat helt plutselig ikke var tilstede ... "Hai hai - ar det nån schnille barn här" Jeg ble fryktelig sint og skuffet ... Endret 21. oktober 2006 av Blondie65
Gjest Emera Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg husker veldig godt da jeg sluttet å tro på julenissen ... La meg si det sånn at nissen hadde samme aksent som det familiemedlemmet som akkurat helt plutselig ikke var tilstede ... "Hai hai - ar det nån schnille barn här" Jeg ble fryktelig sint og skuffet ... ← Huffda... Jenta mi sluttet å tro på tannfe og julenisse gradvis og av seg selv. Men for en stund siden sa hun at hun savnet å tro på dem, for det var så koselig, husket hun... Er ikke bare greit å bli stor, heller.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #9 Skrevet 21. oktober 2006 Hva? Mener du at Tannfeen ikke finnes? Hva med Fjordland reklamen da ... Terje ... som er så søt ... Nei nå griner jeg asså ... Jeg ble fryktelig sint og skuffet ... ← Uff ja. jeg beklager så mye å ta fra deg også dine illusjoner ;-) Jenta tok det veldig pent når jeg fortalte henne om mine løgner, men er nok en liten smule desillusjonert...
Kittykat Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 (endret) Her finnes Tannfeen, Julenissen, Påskeharen........Hva er galt med det? De er barn og det gjør ingenting at de tror på dette når de er barn. Og barna våre er 2 år, 5 år og 7 år. Endret 22. oktober 2006 av Kittykat
Cata Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Det gjør vel ingenting om de tror på det - så lenge barna de omgås på skole/i barnehage tror på noenlunde det samme (eller i allfall at noen flere tror det samme). Men jeg kan forestille meg at det ikke er så kjekt å være den eneste som tror på tannfeen eller hva det nå måtte være hvis resten av klassen er fast overbevist om at det bare er tull. Det er ikke lett å være den som skiller seg ut, og få ting er verre enn å bli beskyldt for å være barnslig når man ennå er et barn .
Gjest Løgnaktig mor?? Skrevet 22. oktober 2006 #12 Skrevet 22. oktober 2006 Det gjør vel ingenting om de tror på det - så lenge barna de omgås på skole/i barnehage tror på noenlunde det samme (eller i allfall at noen flere tror det samme). Men jeg kan forestille meg at det ikke er så kjekt å være den eneste som tror på tannfeen eller hva det nå måtte være hvis resten av klassen er fast overbevist om at det bare er tull. Det er ikke lett å være den som skiller seg ut, og få ting er verre enn å bli beskyldt for å være barnslig når man ennå er et barn . ← Det er vel dette med den litt uskyldige tingen som tannfeèn er som jeg har syntes har vært litt søtt og koselig også.. Men, etter det jeg har skjønt så er det kanskje ikke så mange av hennes klassekamerater som tror på dette lenger, derfor fikk jeg litt dårlig samvittighet. Bedre at jeg avslører meg selv som en liten løgner, enn at hun skal miste tillitten til sin mor ;-) Det var nok endel illusjoner om både mor og tannfeen som røyk i går ettermiddag, og jeg har hatt mitt svare strev med å forsvare hvorfor jeg har løyet selvom jeg sa både "kors på halsen og mor og far i døden" når hun spurte om det stemte at tannteen fantes..
ceca Skrevet 23. oktober 2006 #13 Skrevet 23. oktober 2006 Når mine har spurt om den fantes har jeg svart at "ikke vet jeg..har aldri sett den jeg !!" Jammen pengen da.. ja..ja.. Med tiden har e selv vokst av seg å tro på tannfeen, samtidig som de har snakke med venner om det og kommet frem til en enighet om at det er forldrene som legger oppi penger. Gutten min konfronterte meg direkte, og jeg svarte at det var jo koselig med en tannfe, og om vi kalte det tannfe eller mamma, spiller det noen rolle? Da varhan fornøyd. Men vi ble enige om at siden søsteren hans trodde fortsatt på tannfeen, så skulle vi ikke si noe. Så fikk hun se tannfe -Terje på TV.. slik så hun ut - snudde seg mor meg og s bare "hvaaa????? er det han..??" løp opp til broren sin, og fortalte at tannfeen er en MANN og han er på TV !! Skal si deg han lo, og så gikk det jo opp for henne a tannfen er det samme som nissen - kost å tro på men ikke virkelig. Men mister hun en tann å er tannfeen reel, og den får brev og drikke satt frem - for tannfeen må legge igjen tannen for den vil mamman hennes ha samme med påskeharen - de tror ikke så mye på det , men legger ut påske-egget sitt hvert år for at haren skal fylle det opp og gjemme det !! Vet ikke når vi skal slutte md den tradisjonen jeg.... for jeg synes det er veldig moro ! Til og med besteforeldre lager vi påskeegg til og de må og ut og lete Men det egget er barna med på å lage å gjemme !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå