Rosalita Skrevet 25. januar 2003 #1 Skrevet 25. januar 2003 Etter en fødsel,føler jeg at brystene ikke er så faste lenger.Noen som vet om noen øvelser?Og hjelper d virkerlig?
Tusenfryd Skrevet 25. januar 2003 #2 Skrevet 25. januar 2003 Puppene dine er kjøtt og felsk og vev. De kan ikke trenes opp. Det du kan gjøre, er å trene opp brystmusklene, den ligger bak puppene, og den bør være stram og fin. Da klarer den bedre å holde dem oppe. Men selve puppene får du ikke strammet opp. Den klassiske som du kan gjøre hjemme er å stå på gulvet, press håndflatene mot hverandre og slipp. Og gjør dette mange ganger. Trener på i et styrkerom, vil det alltid finnes egne apparater og øvelser nettopp for brystmusklene.
Englepusen Skrevet 25. januar 2003 #3 Skrevet 25. januar 2003 Her http://www.iform.no/trening/storre_pupper.shtml finner du mer infor om hvordan du trener brystmuskulaturen.
Petruska Skrevet 25. januar 2003 #4 Skrevet 25. januar 2003 Hei! Den gamle klassikeren med å presse håndflatene mot hverandre har dessverre ingen effekt over hodet. Musklene krever rett og slett mer for å gi respons. Gode gamle armbøyninger er jo SUPERT for brystmusklene da! Ikke trenger man spesialutstyr heller. Er du ikke sterk nok til å gjøre dem på tærne så gjør dem på knærne i stedet. Men så fort du er sterk nok til det, selv om du ikke klarer mer enn et par om gangen til å begynne med, går du over til å gjøre dem på tærne. Du vil merke resultater etter et par måneder. Selv om puppene ikke inneholder muskler vil sterke brystmuskler støtte dem bedre opp og gi hele brystpartiet penere fasong. Har du et par hantler er det mange øvelser å velge mellom som stimulerer brystmusklene. Noe av vitsen når man legger opp til å få gode og varige (man må jo fortsette med treninga hvis man skal holde resultatene ved like) treningsvaner er jo å variere så man ikke blir så lei at man ikke gidder mer. Lykke til!
Petruska Skrevet 25. januar 2003 #5 Skrevet 25. januar 2003 En liten ting til bare! For dem som veier litt er det ikke noe mål å få til armbøyninger på tærne, det blir rett og slett for tungt til at det er sunt! Men alle normalvektige jenter bør kunne klare det med litt trening!
Tusenfryd Skrevet 26. januar 2003 #6 Skrevet 26. januar 2003 Jeg er uenig med deg Petruska, i at alle bør klare pushups på tærne. Det er slett ikke nødvendig for å få god trening av arm og brystmuskler. Jenter har ofte mye svakere overkropp enn mannfolk. De har til gjengjeld svakere magemuskler. Og dette er selvsagt generelt. Men overkroppen er takknemlig å trene opp, man ser raskt resultater og det er tilfredsstillende. Begynner man derimot uten å ha trent noe som helst, er det en lang vei frem til å ta armhvinger på tærne. Jeg anbefaler å stå på alle fire, med hendene rett under skuldrene. Det holder massevis for mange det. Ta 25 stykker. Variere med å sette hendene lenger ut til siden - og sett hendene tett sammen med albuene bakover. Da trener man rundt hele armen og ikke bare bryst og biceps. Men jo bredere armtak, jo mer isolerer man og trener kun brystmuskelen. Etterhvert som man ønsker å legge på, kan man legge seg fremover på knærne, dvs ligg på magen med føttene til værs. Og reise deg opp på hendene. Da hviler man på kneputen. Ha fortsatt hendene under skuldrene, dvs ikke fremfor. Og sånn kan man fortsette å bygge på og opp. Og gjerne til man kan stå med strak kropp på tær og hender. Men det er faktisk en bit frem, og det trener heler kroppen. Det som er viktig å huske på da, er ryggen. Husk at rompa skal være høyeste punkt, kroppen skal være strak, ingen svi i ryggen - dette krever sterke mage- og ryggmuskler. Men at dette er noe alle normalt burde klare - det er jeg ikke enig i at er nødvendig. Dessuten - er man utrent og presser håndflatene mot hverandre, kan dette svi dersom man presser hardt nok og tar mange repitisjoner. Om det hjelper - på brystmuskelen ja, på puppene, njaaaei...
Mathias Skrevet 26. januar 2003 #7 Skrevet 26. januar 2003 Petruska skriver veldig mye bra her, ,men nå er jeg litt uenig med deg Å presse hendene mot hverandre vil ha litt effekt. Det man gjør er å trene statisk, og statisk trening kan også øke maksimalstyrken (deter målt og forsket på). Poenget er at man må presse HARDT og LENGE... Dvs at det skal svi noe inni hampen... og gjøre skikkelig vondt før man gir seg. Så pause i et halvt minutt og så neste repetisjon. Dette gjøres 3-4-6 ganger.... For å få muskulær effekt er det veldig viktig å trene variert. Kun armbøyninger blir fort litt lite. Kun statisk bli også litt lite...
Petruska Skrevet 26. januar 2003 #8 Skrevet 26. januar 2003 Hei! Statisk trening vil nok ha effekt på STYRKEN ja, men dessverre ikke på volumet. Man ønsker jo gjerne litt ekstra volum på brystpartiet for å få den ønskede effekten av rundere og fyldigere brystmuskler. Når det gjelder kvinner og hvorvidt de generelt er sterke nok til å ta armbøyninger på tærne blir jeg litt overrasket over protestene dine Tusenfryd! :o Nå skal det sies at jeg vanker i et miljø med folk som trener, tildels ganske seriøst, men jeg har ennå ikke sett en jente som ikke klarer å gjøre armbøyninger på tærne etter en tids trening. Jeg står fast på at intensiteten på treningen avgjør hvordan resultatet blir, men det er klart at jo mer utrent du er jo mindre skal det til før du ser resultater! Men svarene mine bærer vel preg av at jeg oftest har å gjøre med veltrente folk.. Men man må likevel huske at treningsprinsippene er de samme enten man er lite eller mye trent i utgangspunktet. Til deg Lasse, selvsagt blir det for lite variert å ta bare armbøyninger, men det overrasker meg at mange overser denne supre øvelsen som burde ha en plass i alles brysttrening. Øvelsen kan enkelt tilpasses etter hvert som man blir sterkere, ved å ha bena høyere og høyere opp og variere håndstillingen. En venninnne av meg som begynte å trene for 1/2 år siden klarte nettopp enhåndsarmbøyninger! Riktignok bare 2 stk., men jeg var like stolt som henne! Selv har jeg trent i mange år og varierer hele tiden øvelsene for at ikke musklene skal tilvennes til en ting (da unngår man å bli stående fast på et "plåta" uten å komme videre). Noe av vitsen, synes jeg, er å nå stadig nye mål. Det er en tilfredsstillelse å sette seg mål og klare dem!
Mathias Skrevet 27. januar 2003 #9 Skrevet 27. januar 2003 Det har du rett i Petruska! Man trener armer (tri) skuldre og bryst med å variere mellom smal kort avstand mellom hendene, stor avstand (bredt), fingerene utover, innover, støtte seg på knærne, på tærne, på bord/stol, på benker for å slippe seg langt ned etc etc...
Gjest Donna Skrevet 28. januar 2003 #10 Skrevet 28. januar 2003 Siden armheviger kan være nokså tungt dersom man ikke er vant med det, så er det mulig å gjøre de mens man stå oppreist. man støtter seg inntil en vegg eller en kjøkkenbenk - med armene godt fra hverandre - da er det brystmuskulaturen som må jobbe. så stiller man seg altså med bena i underkant av en meter i fra - men slik at man rekker frem når man lener kroppen fremmover. Så er det om å gjøre å holde seg helt rett i ryggen, og ta push-ups. Det er bare å flytte på bena eller på armene slik at man kjenner hvordan det best tar i musklene. Når man da er litt sterkere går det an å ta "vanlige", eller på knærne. jeg likte disse veldig godt ..:-) Bare et lite tips. Og det blir tyngre jo lenger unna man står med bena ...da skrår kroppen mer fremmover og man må holde mer tyngde på armene.....hm ..håpe dere ser det for dere ....
Gjest undrende? Skrevet 23. februar 2003 #11 Skrevet 23. februar 2003 Har ganske tynn kropp. Men når eg et,eser magen ut.(ser ut som om eg er gravid) BOLLEMAGE... og ellers henger liksom flesket utafor boksa...ikkje serlig tiltrekkenes.... Har nåken råd om korleis eg kan få stramma opp litt rundt livet??? bur på landet så eg har ikkje mulighet til å gå på treningsstudio.. Lei av hengemage :cry:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå