Merethe_81 Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Vi skal pusse opp kjøkkenet vårt, og starte helt fra bunn.. Det er ikke så veldig stort, ca 12 kvm. Vil ha lyse vegger, og lys innredning. Noen som har tips på hva slags kjøkken? Erfaringer mottas med takk! Har sett litt på både Ikea, Kvik og Drømmekjøkkenet.
LilleLy Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Har du prøvd kjøkken-programvaren som ligger på ikea.no? Der kan du sette opp kjøkkenet ditt sånn som det er, plassere den type kjøkken du har lyst på, hvitevarer, vinduer, dører osv samt tilpasninger og også se det i 3D. Du får selvsagt ikke perfekt bilde av hvordan det er, men det er ganske gøy å rusle med . Det fineste kjøkkenet de har på IKEA nå synes jeg er Lidingö, hvit variant. Det hadde de desverre ikke da vi bygde kjøkkenet vårt.. Men mange andre fine på IKEA også, og skal man gjøre en selv, tror jeg IKEA har de enkleste løsningene. Men så klart mye LEKKERT fra de dyrere leverandørene også!
Karamba Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Vi fikk oss kjøkken fra Ikea for snart 1 år siden. Valget falt på Faktum Abstrakt i hvitt. Er veldig fornøyd med dette. Dersom jeg skulle valgt i dag tror jeg at jeg hadde tatt Kvik sine kjøkken med i vurderingen også. De har utrolig mye fint til en rimelig penge...
Merethe_81 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2006 Jepp, har prøvd oss med Ikea-programmet Vil gjerne få tips fra andre på hva slags kjøkken de har også, og eventuelle mangler ved det. Har jo f eks hørt lite pent om både kjøkkenbenken og vasken hos Ikea..
Gjest Gjesta Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Hva for noe lite pent har du hørt om benk og vask fra IKEA? Vi har benkeplate fra IKEA, den er 8 år gammel, ikke av den billigste typen men av de med kant og som må bestilles etter mål. Den er helt fin, ikke blitt stygg på noen som helst måte. Har også vask og kran fra IKEA som også er 8 år. Kranen har blitt slarkete så vurderer å bytte den og vil ikke gå for kran fra IKEA neste gang.
Merethe_81 Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2006 Det jeg har hørt om Ikea benk er at den fort blir slitt og "stygg". Om vasken har jeg hørt at den er så matt at den alltid ser møkkete ut. Godt å høre at ikke alt man hører stemmer
Loevinna Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Jepp, har prøvd oss med Ikea-programmet Vil gjerne få tips fra andre på hva slags kjøkken de har også, og eventuelle mangler ved det. Har jo f eks hørt lite pent om både kjøkkenbenken og vasken hos Ikea.. ← Jeg har vært av de uheldige på det området dessverre.. Her skriftet vi kjøkken da vi flyttet inn i mai, og valgte Faktum Liljestad fra IKEA. Vasken, kranen og bunnlåsen er fra IKEA, og der er problemet vårt. Har man i proppen og tapper vann i vasken, noe som da er vanlig når man skal vaske opp... Og skal da tappe vannet ut igjen, da renner det rett igjennom og i skapet under, og fremover gulvet. Vi har hatt rørlegger der flere ganger, og de forbanner seg like mye over at det er fra IKEA, og de får ikke gjort så mye med det sier de.. Så det kommer vi til å bytte ut om ikke så lenge... Resten av kjøkkenet er jeg veldig fornøyd med, men så har ikke vi hatt det så lenge at det er store slitasjer på det akkurat... Lykke til med oppussingen og håper du finner drømmekjøkkenet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå