Gå til innhold

Madrass/dyne til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags madrass og dyne bør man ha til en baby. Er ikke så opptatt av at alt skal være så dyrt, men vil jo gjerne ha det bekvemt.

Er Jysk et smart sted å starte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler fibermadrass! Dersom den blir "våt" er det bare å skylle den i dusjen :)

Skrevet

Kan man kjøpe en skummadrass og kutte til selv? Har en liten kurv som jeg ikke vet hvor lett det er å få kjøpt til.

Hvis man kjøpe sprinkelseng på Ikea, har de egne madrasser der?

Skrevet

Ikea har flere forskjellige madrasstyper som passer til sprinkelseng. Kvaliteten kan jeg ikke si så mye om, har akkurat kjøpt seng og begynt å titte på madrasser så jeg har foreløpig ikke noe å sammenligne med.

Har lest et sted at man ikke skal bruke skumgummimadrass til baby, men har ikke fått med meg hvorfor. Det er kanskje noen andre som vet mer om det?

Skrevet

Har også hørt at man ikke skal bruke skumgummi, men vet ikke helt hvorfor. Muligens blir de litt for tette hvis babyen blir liggende på magen???

Uansett så lå nå vi alltid på skumgummi da vi var små og det gikk jo bra.

Vi kjøpte en relativt dyr madrass på skeidar til førstemann. Den er vi IKKE fornøyd med. Ser veldig ekslusiv og praktisk ut, men da guttemannen hadde et uhell og jeg skulle vaske oppdaget jeg at den kun var fylt med noe som lignet loete filt... mulig at den er veldig sunn for babyen, men det var ikke lett å få det inni madrassen igjen etter å ha vasket trekket. Og det er ihvertfall ikke mulig å vaske hvis det skulle bli gjennomvått.

Mine foreldre kjøpte seng og madrass på Jysk for å ha når vi var på besøk. Den madrassen er utrolig god. Men senga ville jeg ikke kjøpt der for den kan ikke heves og senkes på noen av langsidene.

Senga må kunne senkes så du slipper å stå helt krokbøyd når du skal løfte opp en liten tass helt fra bunnen av senga.

Skrevet

Senga må kunne senkes så du slipper å stå helt krokbøyd når du skal løfte opp en liten tass helt fra bunnen av senga.

Skjønte ikke helt hva du mente her. Sengebunnen eller den ene veggen? Jeg er ganske kort, så egentlig høres det jo smart ut, men tror ikke sengene på Ikea har det slik. Og andre senger er så himla dyre.

Har kjøpt dyne i dag, den var bitteliten og kostet 200 kr. Sikkert ikke den mest eksklusive, men den kan vaskes og duger nok bra nok vil jeg tro.

Tror det blir en eller annen skumgummimadrass fra Ikea. Må ha en oval, og det er ikke så lett å få tak i, må mao klippe til. Babyer sover jo til tider over alt, så de sver sikkert greit på en skumgummimadrass også. Håper jeg.

Skrevet

Joda, IKEA har babysenger med bunn som kan justeres. Vi har en sånn.

Skrevet

Bunnen kan vel justeres på de aller fleste.

Mente en langside som gjør det lettere å komme ned til babyen.

Skrevet

Kjøpte seng og madrass på Ikea, og det er helt ok. Ang, at en ikke bør bruke skumgummimadrass så har jeg fortstått at det var "gamle dager" at det var noe stoffer i den som ikke var helt bra, men at nå er det fritt frem. Siden babyer er så lette er ikke "kvaliteten på madrass så viktig". Altså, med det mener jeg for rygg og nakke og den ting, det kommer når de blir litt større. Jeg har ikke noe dokumentasjon for dette, er ting jeg selv plukket opp på nettet. ;)

Skrevet
Har også hørt at man ikke skal bruke skumgummi, men vet ikke helt hvorfor. Muligens blir de litt for tette hvis babyen blir liggende på magen???

Uansett så lå nå vi alltid på skumgummi da vi var små og det gikk jo bra.

Vi kjøpte en relativt dyr madrass på skeidar til førstemann. Den er vi IKKE fornøyd med. Ser veldig ekslusiv og praktisk ut, men da guttemannen hadde et uhell og jeg skulle vaske oppdaget jeg at den kun var fylt med noe som lignet loete filt... mulig at den er veldig sunn for babyen, men det var ikke lett å få det inni madrassen igjen etter å ha vasket trekket. Og det er ihvertfall ikke mulig å vaske hvis det skulle bli gjennomvått.Mine foreldre kjøpte seng og madrass på Jysk for å ha når vi var på besøk. Den madrassen er utrolig god. Men senga ville jeg ikke kjøpt der for den kan ikke heves og senkes på noen av langsidene.

Var det svanemadrass?? Kjøpte nemli madrass på skeidar selv, og den ser veldig god ut, men jeg har ikke sett inni den... Hmm, kanskje greit å bruke tisselaken og overmadrass om den er så vanskelig å holde ren da...

Skrevet

Skumgummimadrass anbefales ikke, fordi når babyen tisser eller gulper og dette kommer i madrassen, så avgis det gasser som ikke er bra.

Vi kjøpte en fibermadrass på babyshop til magetrollet, og kuttet til fiberene slik at den passet i kurven vi skal bruke. (Anbefalt av hun som jobbet i butikken.) Madrassen var ikke veldig dyr, ca 300,-

Det er også en fordel med trekk som kan vaskes på madrassen.

Skrevet
Skumgummimadrass anbefales ikke, fordi når babyen tisser eller gulper og dette kommer i madrassen, så avgis det gasser som ikke er bra.

Dette mener jeg å ha lest/hørt ikke er tilfelle lenger. Men det beste er kanskje å høre med noen som selger madrasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...