Gå til innhold

Grrr & sukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare få blåst ut litt .. :frustrert:

Det offentlige i Norge kan bare grave seg ned og bli der. Jeg har ansvaret for et tiltak for barn og voksne som fungerer som bare det og er sett på som et av de beste som finnes nasjonalt og internasjonalt, men nå vet jeg ikke om de klarer å få til de økonomiske midler som må til for videre drift. Om svært kort tid går engasjementet mitt ut og jeg får ikke svar fra den ansvarlige etaten. Jeg holder på å bli gal. Alle sier de vil og tiltaket er i alle offentlige planer som finnes, men det å følge opp er tydeligvis en annen sak. :murvegg: Hadde det ikke vært for alle de menneskene jeg er i kontakt med og som jeg vet tiltaket betyr mye for hadde jeg gitt opp for lengst. Nå driver jeg lobbyvirksomhet så det griner etter og prater med alle som vil lytte. Nå er jeg sliten. Sliten av å jobbe så hardt for noe som er så bra. Bare for å si det: det er andre som definerer det som bra, ikke bare jeg.

Jeg tror at politikere og byråkrater er fornøyd så lenge det står på papiret. Om det faktisk blir fulgt opp er irrelevant.

Men jeg gir meg ikke før de bærer meg ut av kontoret mitt. :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener dette er viktig, så stå på - og lykke til.

oen ganger hjelper det å bite seg fast i skrivebordet.

Lykke til....

Skrevet

Jeg vet hva du mener. Det å hele tiden skal skaffe penger til en prosjekt er slitsomt. Har vært i situasjonen før og kan ikke si at jeg savner den. Men jeg har forståelse for at når penger skal fordeles, skal det også kvalitetssikres. Det vil si at det bør utredes om vedkommende som skal ha pengene, trenger pengen til proskjektet.

Det å gå å vente på om prosjektet skal "overleve" eller ikke, har mye å si for din jobb, så jeg skjønner situasjonen din. Håper imidlertid at ventetiden ikke blir så alt for lenge.

Lykke til :blunke:

Skrevet

Stå på!....sier nå jeg!!

Fryktelig irriterende at ikke stat/myndigheter skjønner når noe er bra!

Bare en ting å si: HEIA NORGE! :-?

Skrevet
Stå på!....sier nå jeg!!

Fryktelig irriterende at ikke stat/myndigheter skjønner når noe er bra!

Bare en ting å si: HEIA NORGE! :-?

Dette har ikke noe med at de ikke skjønner at noe er bra eller ikke. Poenget er at det er så fryktelig mange som gjør noen bra og som vil ha penger, og da blir dette er spørsmål om prioritering. Akkurat som du prioriterer det som er bra for deg og hva du har råd til. Slik er det bare.

Skrevet

Hei og takk for respons.

Ja, det er mange gode tiltak som fortjener å få sin støtte og det er et spørsmål om prioritering. Samtidig er det noe med å gi tydelige signaler slik at både utøvere og brukere har noe konkret å forholde seg til. Noen ganger kan konsekvensene være svært uheldige og nesten bryte ned alt det som er bygget opp. Og det er vel det også som provoserer meg. Vi snakker om at det i den andre enden så er det mennesker, ikke fancy planer og ord. Min jobb i så måte er ikke så viktig, jeg finner meg nok noe annet å gjøre. Men, som sagt, det er alle de på enden av prioriteringene.

Uansett, tida får vise .... jeg skal huske på å sette tenna i skrivebordet :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...