Gå til innhold

blinde og søvngjengere ...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan ser en person som går i søvne ut? Har h*n øynene åpne? Isåfall, ser personen tingene foran seg, eller har h*n et stivt blikk mot noe foran seg? Husker personen noe fra h*n gikk i søvne, eller er alt glemt når h*n våkner?

Jeg går ut ifra at en person som går i søvne ikke har hendene foran seg slik de som går i søvne på film/tvserier har ... eller ?

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er veldig nysgjerrig, og fordi samboeren min muligens gikk i søvne her en natt, men jeg er ikke helt sikker på om han gjorde det eller ikke.

Så over til blinde. Hvis man har vært blind hele livet, hvordan drømmer man da? Jeg mener, en blind vet ikke hva en farge er, hvordan f.eks en stol, et bord, en plante ser ut, så hvordan drømmer en som er blind?

En annen ting jeg lurer på er om hva en blind "ser". Altså, når seende personer lukker øynene ser vi jo bare svart, selv om vi reagerer på lys, men hva "ser" en blind?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har øynene åpne når man går i søvne, men man ser litt zombie-aktig ut. Innadvendt blikk og gjerne litt langsomme bevegelser.

Skrevet
Man har øynene åpne når man går i søvne, men man ser litt zombie-aktig ut. Innadvendt blikk og gjerne litt langsomme bevegelser.

Dette er min erfaring og.

Skrevet

Blinde drømmer i lyder, og andre sanseinntrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...