Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til Tallin i november og trenger tips på et bra , rimelig hotell som ligger sentralt. Helst i gamlebyen da jeg skal ha med meg ei som ikke orker å gå så langt.

Har lest om julemarkedet og lurer på om det er i gang allerede i starten av november.

Finnes det spa steder som kan benyttes i sentrum av Talling eller må man langt ut av sentrum ? Priser ?

Har tidligee vært i Tallin men har da liegget på hotell utenfor Gamlebyen og er redd det blir for langt å gå for mitt reisefølge....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Markedet pleier åpne ca den 20. november.

Rimelig hotell midt i gamlebyen:

http://www.olevi.ee/hotel.htm

Derfra går du til torget på et par minutter, perfekt beliggenhet. Hotellet har mye trapper og ikke heis, så be om rom på en lav etasje hvis dere ikke ønsker å gå mye.

Tallinn er fantastisk :)

Skrevet

Kikket på linken til hotellet og nå fikk jeg også lyst å reise dit.....

Det hadde jo vært flott å kombinert det med spa - noen som vet om det finnes i nærheten av dette hotellet feks?

Skrevet

Takk for svar.

Gleder meg masse til noen dager fri. Synd julemarkedet ikke er oppe men det finnes vel masse annet så tiden går vel...... og pengene regner jeg med.....

Går det greit med euro eller trenger jeg "esti kron" ????

Buss eller taxi fra flyplassen til sentrum ????

priser?????

Skrevet

Det er best å ha estiske kroner, det får du i minibank på Gardermoen, men billigere å vente med å ta ut til du er framme. Taxi bør ikke koste stort mer enn en femtilapp i norske kroner, men det er en del luringer blant taxisjåfører. Uansett hverken dyrt eller langt å kjøre. Estiske kroner er enkle å forholde seg til. 100 estiske er ca 50 norske, mao alt er halvparten så billig som det virker ;)

Skrevet

Da jeg var i Tallin bodde vi på Pirita Spa Hotell, ca 10 minutter utenfor byen.

Det var en instutisjon og kanskje ikke det mest koselige hotellet, men absolutt verdt å få med seg!

Hvis du har med deg en som er dårlig til beins, passer det hotellet ypperlig. Heiser overalt og "rullestolvennlige" ganger.

Taxier er ikke noe problem å finne, og det var ikke noe problem å komme seg fram og tilbake til byen.

Skjønner at du kanskje heller vil bo i gamlebyen, men hvis dere vurderer spareiser, anbefaler jeg Pirita.

Skrevet (endret)
Markedet pleier åpne ca den 20. november.

Rimelig hotell midt i gamlebyen:

http://www.olevi.ee/hotel.htm

Derfra går du til torget på et par minutter, perfekt beliggenhet. Hotellet har mye trapper og ikke heis, så be om rom på en lav etasje hvis dere ikke ønsker å gå mye.

Tallinn er fantastisk  :)

Vi bodde på det hotellet for to år siden, og jeg er helt enig med gjest; hotellet er pent, relativt rimelig og har en super beliggenhet. Anbefales på det varmeste! :)

Når det gjelder spa var vi på dette "dagspaet" midt i byen. Veldig fornøyd med ansiktsbehandling og aromaterapi, ikke heelt fornøyd med manikyr og pedikyr.

Endret av Nilma
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...