Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hallo. Vet ikke om dette er helt rett plass for dette spørsmålet, men prøver meg..: Altså er det noen som vet hvor jeg kan finne et lite juleskuespill som en 1.klasse kan øve inn?Trenger ikke å være noe store greier. Og helst noe annet enn fortellingen om Josef og Maria og Jesus. Takker for svar
Kayli Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Har ingen lyse ideer til skuespill, dessverre, men potpourri av julesanger med enkel dramatisering til er fint og greit å få til. "Julekveldsvisa" og "Du og jeg og dompappen" egner seg veldig godt. På skolen vår har 1. og 2. klasse faste oppgaver på juletrefesten. 1. klasse tenner adventslysene (så mange søndager som vi er kommet..) og synger versene til. 2. klasse har det klassiske skuespillet med Josef, Maria, jesusbarnet, engler, hyrdene på marken osv.
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 hva med "piken med svovelstikkene" eller "papa panov"(eller noe sånt) eller "på låven sitter nissen" eller "musevisa"
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Mange takk for tips! Lurer på hva papa panov er..? Ikke hørt om. Flere tips kanskje?
Kayli Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 "Papa Panovs julekveld" står i leseboka "Sesam Sesam" for 3. kl før L-97, tror jeg. Jeg har brukt den en gang, men det var med 3. kl. Går sikkert fint å forenkle / gjøre replikkene kortere for mindre elever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå