Sovesmurf Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Skal prøve meg på ribbe for første gang. Øve litt før jul........ Har kjøpt familieribbe, gnidd svoren inn med salt og pepper, lagt den med svoren ned i langpanne med folie over, og inn i kjøleskapet. Følger oppskrift som jeg fant på matprat.no. Men, svigermor har vann i langpannen når den står i kjøleskapet, akkurat sånn at det dekker svoren. I oppskriften står det ikke at du skal ha vann i...... Hva gjør dere? Har dere grønnsaker opp i langpannen når dere steker ribben?
onyx Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg krydrer gjerne ribben 1-2 dager før. Lar den ligge med svoren opp. Når jeg steker ribben legger jeg al.folie eller en ildfast fat under ribben, slik at fettet renner av. Har kokende vann i formen, dekker med folie og damper på 250 grader i ca 45 min, til svoren er myk og oppblåst. Tar av folien og steker videre ved lavere tempratu i ca 1-1,5 timer. Får alltid sprø svor. Har heller ikke grønnsaker i bunnen. Ikke overstek ribben! Hvis du merker at svoren ikke blir sprø sett den under grillen noen min før steketiden er over. La gjerne kjøttet hvile 30 minutter.
Gjest Hilde79 Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Hei du. Jeg har ikke vann når den står i kjøleskapet... bare når jeg steker den. Og da bruker jeg og grønnsaker, det blir så god kraft. Det er jo bare å putte oppi alt du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå