Gjest Undrer Skrevet 20. oktober 2006 #1 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hvilken høyskole er best, dersom man ønsker å studere til sykepleie? Er HiO et godt valg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #2 Del Skrevet 20. oktober 2006 Hio har et svært dårlig rykte, kjenner flere som begynnte der men skiftet skole etter første året. Vet også at en del føler det ubehagelig å søke jobb med vitnemål derfra, fordi de føler seg forhåndsdømt som mindre kyndig. Vanskelig å forklare... Ikke så lett å vite hvilken som er best, kjenner folk som har gått på universitetet i stavanger, diakonissehjemmet i bergen og høyskolen i tromsø som er veldig fornøyd. I områder med mange skoler kan det være problemer med å skaffe gode praksisplasser, pg det har alt å si for kvaliteten på utdanningen. Men dersom du ønsker å gå på skole i østlandsområdet ville jeg valgt hva som helst annet enn hio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdream Skrevet 20. oktober 2006 #3 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg er enig at HIO er et dårlig valg. Jeg har også hørt det samme om denne skolen. Skolen har mange elever og dårlig oppfølging. Det er bedre å satse på Diakonova, Diakonhjemmet eller Lovisenberg hvis du befinner deg i Oslo området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sympatia Skrevet 20. oktober 2006 #4 Del Skrevet 20. oktober 2006 Jeg har hørt at Høyskolen i Ålesund har et bra sykepleierstudie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 20. oktober 2006 #5 Del Skrevet 20. oktober 2006 Diakonhjemmet var den eneste skolen som fikk godkjent sykepleiestudiet sitt av NOKUT, så jeg ville tro det er et godt førstevalg. Jeg har også en venninne som går der, som er kjempefornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #6 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men er ikke alle diakon-skolene veldig preget av kristendom? Jeg er ikke kristen - eller religiøs i det hele tatt - og vil gjerne ha en.. nøktern skole. Kommer det virkelig ikke noe godt ut av HiO, altså? Hva med Høyskolen i Buskerud eller Akershus? Akershus hadde så ekstremt dårlig side. Saken er den at jeg trives veldig, veldig got i Oslo. :-s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miratira Skrevet 20. oktober 2006 #7 Del Skrevet 20. oktober 2006 Høgskolen i Hedmark. Går der selv på sykepleier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstua Skrevet 20. oktober 2006 #8 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg må bare få "reklamere" litt for HiO - men deltidutdanningen. Heltid har jeg også hørt mye mindre bra om, feks det med oppfølging. Jeg går selv på deltid og er superfornøyd!! Her er vi bare 50-60 studenter i hvert kull og vi får super oppfølging, samt at det er et annet opplegg i forhold til studiet enn heltid. En forskjell jeg kan nevne er at vi på deltid ikke har de vanlige eksamnene, vi jobber mye mer i grupper og skriver oppgaver. Jeg synes hvertfall at dette er en mye bedre måte å lære på enn pugging til eksamner. Selvfølgelig tar det litt lengre tid å gå deltid, 4 år istedet for 3, men etter min mening er det ikke et problem - snarere en fordel. Vi studerer ca 75% per år. Så HiO er ikke bare HiO :rosasmil: Endret 20. oktober 2006 av Solstua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 20. oktober 2006 #9 Del Skrevet 20. oktober 2006 Men er ikke alle diakon-skolene veldig preget av kristendom? Jeg er ikke kristen - eller religiøs i det hele tatt - og vil gjerne ha en.. nøktern skole. Kommer det virkelig ikke noe godt ut av HiO, altså? Hva med Høyskolen i Buskerud eller Akershus? Akershus hadde så ekstremt dårlig side. Saken er den at jeg trives veldig, veldig got i Oslo. :-s ← Jeg tror ikke Diakonhjemmet er så preget av kristendom, hvert fall mindre enn de andre skolene med kristen opprinnelse. Men ikke helt sikker, så det burde du sjekke ordentlig opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 20. oktober 2006 #10 Del Skrevet 20. oktober 2006 Høgskolen i Telemark er et bra sted å studere. Supert studentmiljø som ikke er så altfor stort. Jeg har studert både i Oslo og i Porsgrunn, og likte sistnevnte plass absolutt best. Gikk riktignok ikke sykepleien, men har flere venninner som gikk der og som skryter veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. oktober 2006 #11 Del Skrevet 21. oktober 2006 Høgskolen i Hedmark. Går der selv på sykepleier! ← Enig i denne. Gikk selv i Elverum, og var veldig fornøyd med skolen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #12 Del Skrevet 21. oktober 2006 Går på HIST jeg da,i Trondheim.er veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 21. oktober 2006 #13 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg gikk på Diakonissehjemmet i bergen, og det var absolutt ikke veldig kristent. Er ikke kristen jeg heller. Men skolen har små kull (60-70 pr år), og du bli kjent med alle og lærerne hvet sånn noenlunde hvem du er, og det er positivt! Dessuten har de gode praksiskplasser som ikke er for spesieliserte, så du lærer veldig mye. Tross alt består nesten ett år av utdanningen av prasis, så det er mye å tape om praksis er lite tilfredstillende. HIB er i så måte ikke anbefalt. Absolutt en skole å anbefale, men de har høye karakterkrav for å komme inn. PS: Studentmiljøet i Bergen er fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #14 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har høyt karaktersnitt fra VGS, samt at jeg straks er ferdig med en bachelorgrad i noe helt annet, slik at jeg forhåpentligvis har litt poeng :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #15 Del Skrevet 21. oktober 2006 Høgskolen på stord HSH, har blitt kåret til Norges beste sykepleierskole. De har et helt nytt sykepleiersenter der med topp moderne utstyr. Alle lærerne går for å ta eller har mastergrad og flere års erfaring som både leger kiruger og sykepleiere. kjenner en som går der som er mektig imponert over det faglige innholdet, og den flotte nye sykepleieravdelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #16 Del Skrevet 21. oktober 2006 Okei, jeg fatter ikke at folk går rundt å sier at høgskolen i oslo er så ræva når det gjelder sykepleierstudiet! Jeg går på første året og STORTRIVES kjempgodt! Og det folk sier med at vi får dårlig oppfølging, er BULLSHIT! Vi er 10 i hver gruppe med egen veileder + av vi er 3 på hver seng med egen veileder, får vi ikke mye oppfølging liksom?? JO, det gjør vi! Så ikke hør på det alle rundt deg sier om at høgskolen er så dårlig! Det er kjempebra der! Bygget vi har er dessuten splitter nytt, og lærene har MYE erfaring fra forskjellige jobber, men felles er at alle er sykepleiere, enten vanlige eller med spesialfelt! + at de har lærerutdannelse! De kan jobben sin, helt klart! Nå skal jeg ut i 8 ukers praksis på aldershjem, og der er vi 6 stykker som får hver får kontaktsykepleier som skal være med oss nesten hele tiden de 8 ukene! VI FÅR BRA OPPFØLGING, så det SÅ!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdream Skrevet 21. oktober 2006 #17 Del Skrevet 21. oktober 2006 Høgskolen i Hedmark. Går der selv på sykepleier! ← Sjekk PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 21. oktober 2006 #18 Del Skrevet 21. oktober 2006 Jeg slår et slag for HiB! Strålende fornøyd med alt så langt (mitt første år), og som noen nevnte tidligere, så er studentmiljøet i Bergen utrolig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miratira Skrevet 22. oktober 2006 #19 Del Skrevet 22. oktober 2006 Sjekk PM ← 'Sjekk PM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetdream Skrevet 22. oktober 2006 #20 Del Skrevet 22. oktober 2006 'Sjekk PM? ← Se en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå