Gå til innhold

Hvordan lære å tegne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne hatt en god bok eller brevkurs eller noe sånt som går igjennom grunnleggende trinn og triks for å bli flink til å se hvordan man skal tegne. Jeg skjønner selvsagt at man også må ha litt talent, men det tror jeg også jeg har bare jeg får inn litt teknikker... Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slenger meg på her! jeg vil gjerne lære å tegne portretter...

Skrevet

Anbefaler samme bok som Hu i Svingen. Den brukes mye i undervisning også.

Og de aller fleste kan lære å tegne ganske så bra. Talent har ikke så mye å si, da det først og fremst dreier seg om å bruke den høyre hjernehalvdel.

Skrevet

Takk for tips! Hvordan er gangen i boken - er det litt trinn for trinn, strek for strek? Eller hvordan fungerer det? Skal bestille den fra nettet evt og da får jeg jo ikke sett i den først så det hadde vært flott å vite. På forhånd takk for svar! :)

Skrevet
Takk for tips! Hvordan er gangen i boken - er det litt trinn for trinn, strek for strek? Eller hvordan fungerer det? Skal bestille den fra nettet evt og da får jeg jo ikke sett i den først så det hadde vært flott å vite. På forhånd takk for svar! :)

Så vidt jeg husker forklarer den en del rundt teknikken av å tegne. (Å se motivet som streker, ikke hva det er, bl.a..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...