Gjest Fiskenødt Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Hei! Jeg har tatt et oppgjør med meg selv, og innsett at je g spiser alt for lite fisk. Jeg er glad i all fisk bortsett fra sild (og alt annet av sjømat), men er altså dårlig på å lage fiskemiddager til meg selv. Har du en god og(helst) enkel oppskrift å dele med meg? På forhånd takk!
Gjest Tweek Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Det jeg syntes er godt er å kjøpe seibiff m/løk, poteter gulrøtter og hollandaise saus på butikken. Koker potetene, rasper gulrøttene, lager sausen og steker seibiffen. Det er uten bein, og saker veldig godt. Enkel og god middag
Gjest Vilja :-) Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Det er lettvint å pakke fisk (f.eks. laks, ørret, torsk eller sei) og grønnsaker i folie og la det steke i ca. 20 minutter på 200 grader sammen med gulerøtter, purre og poteter. Legg på en klatt smør og gjerne en sitronskive eller to. Salt og pepper og litt dill. Nydelig og superlett å lage. En god fiskesaus i tillegg gjør susen.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Det er lettvint å pakke fisk (f.eks. laks, ørret, torsk eller sei) og grønnsaker i folie og la det steke i ca. 20 minutter på 200 grader sammen med gulerøtter, purre og poteter. Legg på en klatt smør og gjerne en sitronskive eller to. Salt og pepper og litt dill. Nydelig og superlett å lage. En god fiskesaus i tillegg gjør susen. ← Dette er fantastisk godt, en av mine favorittretter! Prøv også sitronpepper på laks. Vil bare føye til at det ikke er nødvenig med saus til, for det blir masse deilig kraft i folien
Gjest LilSweetie Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Det er også godt med laks og wok-grønnsaker: Stek laksefileter i panne. Stek forskjellige grønnsaker (f.eks paprika, purre, brokkoli, squash, hva du måtte ønske) og ha på wok-saus (de har mange gode fra Blue Dragon). Server med nudler, ris eller pasta.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Stekt laksefilèt (slike i frysedisken, 4 pkn). Stek i stekepannen i olje, ha litt salt og sitronpepper på. Server med grønnsaker, kokte poteter, agurksalat og litt rømme eller kesam...knallgodt og sunt!!
Gjest Fliss Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Dagens fiskemiddag hjemme hos oss: Deilig fiskegryte: 1 kg. hvit fisk (torsk, lyr, el) 1 kg. poteter 3 paprika (rød, gul og grønn) 2 løk 2-3 fedd hvitløk 0,5 gr. safran fiskekraft (fiskebuljong rørt ut i kokende vann) salt pepper olivenolje persille Hakk opp løk, paprika og hvitløk. Ha olivenolje i en stor kasserolle, varm opp og surr løk, paprika og hvitløk i oljen. Legg i beinfri fisk i passe stykker. Dryss over salt, pepper og safran. La alt stå og surre under lokk mens du skjærer potetene i tynne skiver, jeg bruker ostehøvel. Legg potetene over fisken og hell på fiskekraft - jeg fyller kraft opp til potetene - ta gjerne mer hvis du ønsker en mer suppete fiskegryte. La det hele småkoke under lokk til potetene er skikkelig møre. Dryss over masse hakket persille.
Gjest Tweek Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ikke liker fisk. Fisken på mange måter "tilpasser" seg det den blir smaksatt med. Kanksje dårlige erfaringer med beinfisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå