Gå til innhold

Acrobat Reader - hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvilken glede jeg kan ha av programmet Acrobat reader? Hva slags program er dette- hva bruker man det til?

:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste banker o.l. sender ut vedlegg i dette formatet.

Det betyr at du ikke er avhengig av å ha f.eks Word for å lese dokumentene.

De er også laget sånn at de ikke forandrer seg og ser likt ut på alle skjermer.. liksom.

Du kommer nok ikke unna :D !

Skrevet

Jeg har allerede lastet det ned ...fikk det med noe programvare ..men var ikke sikker på hva det skulle brukes til ........ kan man skrive der foreksempel? eller tegne? eller er det bare for å åpne sider på nettet med? hehe flaut å spørre :oops:

Skrevet

Du får ikke skrevet eller tegnet der.

Det er liksom bare "bilder" av dokumenter.

Formatet brukes ofte til å sende reklame og tilbud til bedrifter og sånt.

Er ikke mulig å redigere på det tror jeg.

Skrevet

Acrobat Reader er som et bilde av noe som er laget i feks. Adobe Indesign. Når man lager ting der kan man eksportere dette som pdf format - altså Acrobat Reader. Dette gir mindre størrelse og er ikke redigerbart. Mange store bedrifter bruker dokumenter i pdf- format til nedlasting på nettet - feks. Lånekassen. (Dette fordi det er standart utgave på disse dokumentene.) Håper du er litt klokere??? :)

Skrevet

Det er kanskje nevnt allerede, men pdf er plattformuavhengig. Det betyr at du kan sitte på Windows, Mac eller Linux og se pdf-dokumenter. Hvis du skriver noe i MS Word, så er det ikke sikkert at mottakeren kan lese det. Med pdf er du nesten garantert at alle kan lese det. Acrobat Reader er freeware. Det eneste mottakeren må gjøre for å lese dokumentet ditt, er evt. å laste ned AR, så går det som en lek.

Jeg sender alle mine jobbsøknader etc på pdf, for å være på den sikre siden.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...