Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2003 #1 Del Skrevet 24. januar 2003 Jeg skal ha hansker til kjolen og var i dag i en gullsmedbutikk for å kikke litt ettter noe å ha i ørene egentlig. Til kjolen vil det ikke passe med smykke, da den har en litt spesiell fasong. Så spurte hun meg om jeg ikke skulle ha armbånd og da svarte jeg at jeg skulle jo ha hansker så det hadde jeg ikke tenkt noe på. Hun mente det kunne være fint med et armbånd utenpå hansken og så ville det jo vise bedre under middagen osv. når jeg tok av hanskene. Har noen av dere brukt hansker og armbånd samtidig, eller planlegger noen av dere å gjøre det? Det jeg prøvde var et perlearmbånd. Jeg syns det er fint med perler til bryllup, men er ellers ikke typen som kommer til å bruke dette noe særlig senere tror jeg. Vil gjerne høre hva andre har gjort/ gjør og deres meninger om hva som dere syns/tror er finest. Har ellers et par øredobber fra før som er ganske fine, med litt blått i som jeg vurdere å bruke og da tror jeg ikke det passer med perleambånd. Finnes kanskje andre muligheter? Tar imot erfaringer og innspill med glede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 25. januar 2003 #2 Del Skrevet 25. januar 2003 Nå er det ikke sikkert jeg er den rette til å svare på dette, siden jeg ikke er noe 'smykkemenneske', på en måte... Det eneste smykket jeg kommer til å bære, er en helt helt enkel tiara, tror jeg... Har bestemt for ikke å ha smykke, og tror ikke det blir øredobber heller. Armbånd bruker jeg aldri, så det har jeg ikke tenkt på en gang... Men hvorfor kan du ikke bare ta på armbåndet når du tar av hanskene, da?? Jeg syns også perler er nydelig i bryllup, så hvis du ønsker dette armbåndet, syns jeg du skal gå for det. Men jeg må bare si - ikke hør på hva alle andre sier, om hva du 'burde' ha og sånt... Dama hos gullsmeden er jo selvsagt ute etter å selge smykker, hun! Og dessuten er det du som vet best hva du ønsker deg. Jeg har iallefall aldri sett en brud jeg syntes hadde for lite smykker... Lykke til!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 30. januar 2003 #3 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg hadde bare hansker uten armbånd. Men det er jo en smakssak.... Ville ikke hatt armbånd utenpå hanskene, i hvertfall..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #4 Del Skrevet 30. januar 2003 Det kan være pent med et armbånd uten på enkle hansker, men du bør tenke på hvor lett det er å ta av og på armbåndet. Jeg vet ikke om dere skal sette på ringene i kirken, men i så fall må du jo ta av den ene hansken for å få på ringen. Og det er jo litt dumt å fikle med et armbånd når man står foran alteret! Du skal jo i hvert fall ha av hanskene når du skal spise, og egentlig skal man vel ikke ha på hansker når man hilser på folk (Er ikke helt sikker på om dette gjelder for selskapshansker, men de kongelige går i hvert fall med høyrehansken i hånden.) Og du skal jo ta imot mange gratulasjoner på en slik dag. Jeg hare selv svarte hansker jeg har brukt et par ganger (julebord osv.), men synes egentlig det er litt pes å ha dem med! Det ble kanskje mye negativt her, for egentlig synes jg det erpnet med både hansker og armbånd, men det kan være lurt å tenke gjennom det praktiske også. Du bør jo ikke kjøpe et armbånd du ikke tror du kommer til å bruke etterpå. Er det ingen som kan låne deg et isteden? Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #5 Del Skrevet 30. januar 2003 Det kan være pent med et armbånd uten på enkle hansker, men du bør tenke på hvor lett det er å ta av og på armbåndet. Jeg vet ikke om dere skal sette på ringene i kirken, men i så fall må du jo ta av den ene hansken for å få på ringen. Og det er jo litt dumt å fikle med et armbånd når man står foran alteret! Du skal jo i hvert fall ha av hanskene når du skal spise, og egentlig skal man vel ikke ha på hansker når man hilser på folk (Er ikke helt sikker på om dette gjelder for selskapshansker, men de kongelige går i hvert fall med høyrehansken i hånden.) Og du skal jo ta imot mange gratulasjoner på en slik dag. Jeg hare selv svarte hansker jeg har brukt et par ganger (julebord osv.), men synes egentlig det er litt pes å ha dem med! Det ble kanskje mye negativt her, for egentlig synes jeg det er pent med både hansker og armbånd, men det kan være lurt å tenke gjennom det praktiske også. Du bør jo ikke kjøpe et armbånd du ikke tror du kommer til å bruke etterpå. Er det ingen som kan låne deg et i steden? Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Augustbrud02_ Skrevet 30. januar 2003 #6 Del Skrevet 30. januar 2003 Jeg ville aldri ha valgt armbånd om jeg skulle ha hatt hansker. Jeg synes det blir altfor mye pynt på armene om man skal ha begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite Skrevet 30. januar 2003 #7 Del Skrevet 30. januar 2003 Hei! Baade handsker og armb[nd er pent, men sammen synes jeg det blir smoer paa flesk! :-? C Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå