Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 En skikkelig graverende sak av flyselskapene jenter. Da har vi ihvertfall 8 mars parolen klar for neste år http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/20/480372.html
punktom Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 En skikkelig graverende sak av flyselskapene jenter. Da har vi ihvertfall 8 mars parolen klar for neste år http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/20/480372.html ← Dama blir jo kalt bittelilleministeren, så hvis det er noe som skjer så bør hun nesten bjeffe litt.
~white lady~ Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Mjo, er vel litt enig her...hvorfor skal man oppgi om man er gift eller ikke, mens mannen slipper? hm.....men er ikke noe jeg ville brydd meg om da. En bagatell, bare.
Gjest regine Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Å bli "fly forbanna" er vel typisk politikerspråk, da.... men - jeg syns det er tåpelig at det må velges mellom fru/frøken på spinnesiden. Om de mener det bør skilles mellom kvinner og menn pga vekt (!) så kan de vel skrive Fr/Hr, uten noe mer om og menn. Eller er gifte kvinner mye tyngre enn ikke-gifte? Og gjelder det de som er samboende også? Eller hva med de som har kjæreste? mye man kan undre seg på.... må vel også være mye enklere med skjemaer med kun 2 bokser (Hr/Fr) enn der det skal være flere......
Gjest Elfrida Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, det er jo en bagatell, og det burde være bagatellmessig enkelt å fjerne skillet også. Rart at det ikke er gjort for lengst. Jeg oppgir konsekvent at min tittel er fru, sånn mest på pur f, men et par ganger har jeg fått mulighet til å velge tittel dr., det har vært fristende gitt!
punktom Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Å bli "fly forbanna" er vel typisk politikerspråk, da.... ← Eller avis(ord)sp(ill)råk...
Gjest kenneth Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 En skikkelig graverende sak av flyselskapene jenter. Da har vi ihvertfall 8 mars parolen klar for neste år http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/20/480372.html ← Lider trådstarter av jet-lag? Hvor får du det fra, at KB er "fly forbanna"? Dette lavmålet fanges neppe opp av radaren, for å si det sånn. Søker du etter strengen "forban" i DB-artikkelen, får du to treff. Begge postet av en Provosert. Dette er ingen "krig og fred-sak", men du skal være rimelig modig for å hevde at den gjeldende praksis har livets rett. Neste gang du forsøker å gjøre deg morsom på andres bekostning, bør du sørge for å ikke være den som sitter igjen med svarteper. Hvis jeg skal tolke deg like løssluppent som du gjør med KB, ville du kommet enda dårligere ut enn det du faktisk gjør. "*klemz*"
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Godt hun ikke har viktigere ting å bruke tiden på... Greit nok at det hadde vært greiere med kvinne/mann rubrikker, men at en politiker bruker tid og krefter på slike småting får meg til å lure på prioriteringsevnen.
punktom Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Lider trådstarter av jet-lag? Hvor får du det fra, at KB er "fly forbanna"? ← En sak om Norwegian... Fly forfanna.... Ordspill?
Gjest Bellatrix Skrevet 20. oktober 2006 #10 Skrevet 20. oktober 2006 En sak om Norwegian... Fly forfanna.... Ordspill? ← Ja, de kunne like gjerne flydd i tottene på hverandre.
Gjest kenneth Skrevet 20. oktober 2006 #11 Skrevet 20. oktober 2006 En sak om Norwegian... Fly forfanna.... Ordspill? ← Joda, jeg skjønner hva du mener, men et ordspill bør kanskje følges opp med noe som henger på greip. Det er jo det det ikke gjør. KB er jo faktisk ikke forbannet. You see? Som sagt er jeg enig i at dette ikke er en stor sak, men den er høyst legitim, og derfor er det et utrolig dårlig utgangspunkt for en fleip. Og når man i tillegg utviser minimal forståelse for likestillingskonseptet, så ble jeg det vi for enkelhets skyld kan kalle fly forbanna. Med hilsen Martin Duppera Flykaptein
Gjest graceland Skrevet 20. oktober 2006 #12 Skrevet 20. oktober 2006 Noe må man da finne på i kontortiden...
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Det er helt greit at hun påpekte dette. Kan ikke se at hun har brukt noen voldsom energi eller at dette er en fanesak. Jeg er ikke interessert i å oppgi sivilstatus når jeg flyr, på lik linje med menn som naturligvis ikke behøver det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå