Gå til innhold

familiebil

Anbefalte innlegg

Gjest lillemus
Skrevet

hei! vi er en familie på 4 (av og til 5), og en liten hund. vi har i dag en stor, tung og litt gammel bil som jeg (ja fruen i huset :sjenert: ) ønsker for alt i verden å få byttet ut... det begynner å bli så mye rart med den gamle bilen, og jeg ønsker noe mindre, mer praktisk og en "enklere" bil. vi har ikke råd til å kjøpe oss en ny-ny bil, men har tittet litt på nettet og funnet at Hundai Atos og Citroen Berlingo multispace ser så fine ut.

noen som har erfaringer fra disse to bilene som familiebiler? jeg forstår selvsagt at de ikke er så store som den vi har i dag (stasjonsvogn), men nå er vi altså på utkikk etter en annen type bil. kanskje er disse også billigere i drift enn den store gamle vi har i dag.

erfaringer mottas med takk!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ingen som har slike biler da?? vil så gjerne ha (helst sterke) argumenter for å bytte bil før mannen kommer hjem... tror han er litt lei av min evindelige masing om å bytte, uten at det er helt gjennomtenkt... haha.

Skrevet

Jeg ville valgt en annen bil - de ser jo helt merkelige ut..?

Vet det ikke var svaret du ville ha, men ærlighet varer lengst.

Skrevet

haha, det er helt greit at du syntes det! de er litt rare, men ser praktiske ut syntes jeg. og det er jo det jeg er ute etter.

Gjest snikkelora
Skrevet

Vi har berlingo multucpace og er veldig fornøyd med den. Den går bra (16 vetilres.1,6 liter) og vi kjører veldig mye med den og har behov for stor plass (har med el. rullestol i den) er god bein plass i baksete og ungene ser mye ut av den pga store bakvinduer (lillebror på 4 digger å sitte baki der)

Hadde vi hatt bedre økonomi hadde vi valgt disle utgaven-

VI skal etter hvert ha en bil til og kommer til å velge berling igjen :)

Skrevet

takk snikkelora!!! det var virkelig noe slikt jeg håpet på!!! har kommer jo argumentene på rekke og rad. og da gjør det jo ikke noe at den ser litt pussig ut. jeg har lyst på en litt kuul farge også, men der tror jeg kanskje mannen nekter. uansett, hvordan er den i drift? hvilken årsmodell har dere?

Skrevet

Foreldre og Barn hadde en test av familiebiler, det var vel før Atos kom på markedet så den var ikke med. Berlingo kom overraskende bra ut og ble kåret til "mest snusfornuftig" eller noe slikt. Kansje ikke så fancy, men når man vil komme trygt fram med stor familie er kansje "snusfornuftig" det rette?

Skrevet

ja nemlig!!! sier du det gitt, at den ble kåret til så bra i foreldre og barn! så bra, det er iallefall et godt argument!

Skrevet

Venninnen min har Berlingo, og jeg har kjørt den en del.

En kjempefin bil synes jeg. Ja, den ser litt rar ut. Men den er utrolig god å kjøre, har masse plass, og en god pris i forhold til hva du får.

Vurderer Berlingo selv når jeg får råd til å bytte ut den jeg har idag. Eller kanskje den nye Skoda'en, var det Roomio den het? Ser interessant ut.

Skrevet

trådstarter;

hurra!!! argumentene mine (våre, haha) gikk rett hjem hos mannen. i kveld har han sittet på nettet og surfet etter berlingo og i morgen skal han jammen ut og prøve en!

hurra hurra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...