Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var på et utvekslingsprogram i Sør-Øst Asia og det ble naturligvis mange reiser til diverse land i regionen. Veldig morro og lærerikt!

Men...

Som singel gutt synes jeg det er trist at kvinner har så lite tiltro til Menn. Trådstarter, jeg kan ikke sette meg inn i rollen din. Kun du vet hvordan din mann er, så før du ta de nødvendige avgjørelser ut ifra det.

Jeg reiste til Thailand med 2 amerikanske venner som jeg ble kjent med. For å ha det sagt, så er det mye annet ved Thailand enn prostitusjon, fyll og lettkledde damer. Vi tilbragte mesteparten av tiden i Nord-Thailand for å se på landskapet, markedene, maten og de flotte buddhistiske templene. Vi storkoste oss og hadde det veldig morro som backpackere der før vi dro videre til Bangkok..

Det var som å komme til en annen verden. Eksos, støy, overbefolket. Det var en stor overgang for å si det mildt. Sex-industrien var også ekstremt og for å si det mildt, så falt det ikke i smak! Vi var alle single gutter, men det var aldri snakk om å finne oss noen jenter og kose oss. Tror du det er morro for oss gutter å få damer slengt etter deg, kun p.g.a. lommebok eller utsikter til et bedre liv. Personlig ble jeg trist og lei meg og syntes oppriktig synd på jentene. Det er helt klart mange menn som reiser dit på sex-ferie desssverre.

Akkurat som mange vestlige middelaldrene damer drar til Karibien, Vest-Afrika for å finne tilfredstille visse nysgjerrigheter ( ja, dette er mer utbredt enn hva mange tror)

Jeg ville blitt rimelig sur, hvis dama hadde nekta meg en guttetur til Thailand. Mest skuffet fordi hun ikke stoler på min moral og min integritet som mann og menneske. Jeg ville selvølgelig skjønt hennes usikkerhelt, men bedt om at hun stolte på meg. Noe mer kan jeg ikke gjøre.

Thailand er så mye mer enn prostitusjon og fortjener bedre omtale enn det.

Singel gutt, 23

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet
Var på et utvekslingsprogram i Sør-Øst Asia og det ble naturligvis mange reiser til diverse land i regionen. Veldig morro og lærerikt!

Men...

Som singel gutt synes jeg det er trist at kvinner har så lite tiltro til Menn. Trådstarter, jeg kan ikke sette meg inn i rollen din. Kun du vet hvordan din mann er, så før du ta de nødvendige avgjørelser ut ifra det.

Jeg reiste til Thailand med 2 amerikanske venner som jeg ble kjent med. For å ha det sagt, så er det mye annet ved Thailand enn prostitusjon, fyll og lettkledde damer. Vi tilbragte mesteparten av tiden i Nord-Thailand for å se på landskapet, markedene, maten og de flotte buddhistiske templene. Vi storkoste oss og hadde det veldig morro som backpackere der før vi dro videre til Bangkok..

Det var som å komme til en annen verden. Eksos, støy, overbefolket. Det var en stor overgang for å si det mildt. Sex-industrien var også ekstremt og for å si det mildt, så falt det ikke i smak! Vi var alle single gutter, men det var aldri snakk om å finne oss noen jenter og kose oss. Tror du det er morro for oss gutter å få damer slengt etter deg, kun p.g.a.  lommebok eller utsikter til et bedre liv. Personlig ble jeg trist og lei meg og syntes oppriktig synd på jentene. Det er helt klart mange menn som reiser dit på sex-ferie desssverre.

Akkurat som mange vestlige middelaldrene damer drar til Karibien, Vest-Afrika for å finne tilfredstille visse nysgjerrigheter ( ja, dette er mer utbredt enn hva mange tror)

Jeg ville blitt rimelig sur, hvis dama hadde nekta meg en guttetur til Thailand. Mest skuffet fordi hun ikke stoler på min moral og min integritet som mann og menneske. Jeg ville selvølgelig skjønt hennes usikkerhelt, men bedt om at hun stolte på meg. Noe mer kan jeg ikke gjøre.

Thailand er så mye mer enn prostitusjon og fortjener bedre omtale enn det.

Singel gutt, 23

Fint innlegg :)

Men du som reisende ville kanskje sagt nei til å bli med en gjeng som drar dit for å feste og finne seg damer? Som TS selv skriver så legger mennene selv frem at det er det de holder på med på disse turene. Kan hende du ikke hadde syntes det var den rette gjengen å dra dit med?

Gjest Blondie65
Skrevet

Til deg Singel gutt 23.

Jeg er helt enig med deg i en ting: Thailand er MYE MYE mer enn prostitusjon og natteliv. Blant annet er det et fantastisk dykkeparadis.

For deg som er ung er det vel ikke noe vanskelig å finne damer her hjemme - uten at du føler at det er lommeboken din de er ute etter.

Men middelaldrende menn på guttetur er noe helt annet. Jeg forstår at man av og til har bruk for "mannetur" - men hvorfor akkurat Thailand, og hvorfor i dette tilfellet når samboeren er 70 dager fra termin. Han har selv sagt at han drar med en gjeng gutter som er ute etter det motsatte av deg i Thailand. Det er dessuten en 3 ukers tur - de 3 ukene burde han vel kanskje heller brukt med sin gravide samboer?

Jeg vet at det er forskjell på menn. Jeg vet også at man fint kan reise på familietur til Thailand. Men for meg ville det vært totalt 100% uaktuelt å sende en fremtidig kjæreste på min alder på guttetur til Thailand. Til det er fristelsene for store.

Når man er middelaldrende kan det være at nettopp villigheten til thaijentene er det man er på jakt etter. Man slipper forpliktelser - man får seg en runde - og betaler man mer har man samme damen hele ferien. Ingen heftelser, ingen øvelse i sjekkereplikker og man trenger ikke en gang være galant.

Noe som sier en hel haug om mennene på min alder ...

Skrevet

Singel gutt her igjen!

Jeg kan forstår TS dilemma godt og ville personlig ALDRI forlatt min (høygravide) kone. Det for holde at man er på jobb og er dritnervøs om vannet gikk! :icon_smile:

Det at kompisene hans har sagt klart ifra om at det er festing og damer turen skal dreie seg om sier vel egentlig sitt..Venner reflekterer ofte hvordan en selv er. Personlig ville jeg ikke dratt på tur med en sånn gjeng, først og fremst fordi vennene mine ikke har en slik innstilling. Han virker ikke som en sympatisk mann..

Til blondie65:

Det er faktisk ikke lett å finne seg damer, selv i min alder.. :sjenert: Så det tror jeg er rimelig aldersuavhengig. Hensikten med innlegget mitt var vel å gi et litt mer nyansert bildet av ' Menn på tur'. Jeg har lest en del innlegg her på KG og får et inntrykk av at vi kun tenker med det 'lille hodet'.

Hvordan det er å være en middelaldrende mann kan jeg ikke uttale meg så mye om. Men jeg vil tro at til syvende og sist så vil det være dine indre kvaliteter som vil være med deg. Det at man kanskje ikke får like mange damer som før, har vel fint lite å si når du har en vakker kone å dra hjem til. Jeg tror nok mange av disse mennene som drar på sånne turer, nok har gjort dette når de var yngre og (interrail, Øst-Europa etc) om en i en litt annen form.

Jeg vil håpe at ting ikke forandrer seg så mye selv om man får noen eksta grå-hår eller rynker. Har vel en liten drøm om å bli en grasiøs herremann med hatt som viderebringer sine livserfaringer til den kommende generasjonen.

Det bor nok en nosalgiker i meg.. :plystre:

Gjest Blondie65
Skrevet

Så når man mangler indre kvaliteter, eller evnen til å markedsføre dem så drar man på 3 ukers guttetur til Thailand ...

Jeg er med på den ... :)

• 1 år senere...
Skrevet

Hei hvordan går det med deg? Leste gjennom hele tråden. Er gravid selv og hvis min mann hadde dratt på guttetur til thailand nå, mens jeg er i denne situasjonen ville jeg stilt han et ultimatium.

MEG eller Thailand!!!!

Ikke bare fordi jeg er enig med det fleste parten her skriver om guttetur til thailand hanler om fristelser, men også fordi jeg tross alt er gravid og da drar man ikke på guttetur i 3 uker.

• 10 måneder senere...
Gjest Supergjest123
Skrevet

Skal prøve å gjøre dette innlegget så kort som mulig(noe et ikke ble), jeg vet ikke om dette er skrevet før her, da det er ganske mange innnlegg her. Jeg velger å svare på hovedinnlegget og kvinners bekymring rundt Thailand, samt belyse noen viktige aspekter.

Første er det dette med prostitusjon. Ja, prostitusjon er et sosialt problem i Thailand. Årsaken er kompleks, både fattigdom og sosiale slum aspekter er med i bildet. Kultur er også med i bildet, men ikke som en oppfordrende faktor, men det er her missforståelsene kommer inn fra begge verdensdeler.

I vesten er det vanlig å sosialisere seg med alkohol på barer. I Thailand er dette tilegnet den ufine delen av samfunnet. Enn gift kvinne lar aldri sin mann gå på bar der nede, da vet hun at han også er en utro mann. Nå kan vi dra likestilling inn i dette og tro at hun føyer seg, men da må jeg si at dette er mest i offentligheten og ikke i det private. En stygg sannhet er at avskårne mannelemmer etter meget sjalu Thailandske kvinner ikke er rent sjeldent i Thailand. Så når vi komme dit og sosialiserer oss på bar, så tror de automatisk at det er dette vi liker og vil ha, for de tror det skal være sånn på barer.

Missforståelsen fra deres side er følgelig at vi kan være meget ukulturelle og litt ufine. Likevel har jeg ikke inntrykk av at de ser ned på oss, i de fleste tilfeller.

Så er det det at de vestlige alltid skal drikke i feriene sine, og hva slags marked skaper de da? Jo de setter penger i barmiljøene der nede som igjen rekrutterer styggedom. Så vi er faktisk med på å skape det selv, og vi kunne ha stoppet det selv også.

Turistene reiser vanligvis til faste turistplasser som inbefatter kanskje 2-5% av Thailand. Det er også der det meste finnes av barer, fordi vi er de største kundene. Det innbefatter Kaohsan road, Pattaya, Sukkumvit, og Phuket.

Så er det kvinnene der nede.

Det vi ser av dem der nede er oftest via barene. Det er et helt feil inntrykk. Hvis du derimot følger med på hotellbestninger og hva slags kroppspråk de har, ¨å kan det ofte vanke stygge blikk til enslige hvite menn og de kan være ganske nervøse og anstrengte ovenfor hvite enslige menn. Fordi de vet hva mange av dem gjør der nede, og de fleste av dem selv med en ærlig jobb er ikke en del av det.

Det mennene ser der nede er ikke en del av den Thailandske kulturen. Den er nelig veldig konservativ og streng. De har meget harde familieregler og lar ikke sine døtre ut av syne om det meste er som det skal.

De fleste Thailandske jenter vil unngå å snakke for mye med en hvit man i formelle rom, som hoteller, banker, os skoler. Dette er fordi at det er viktig å ha et korrekt ansik utad p sånne plasser. Hvis hun ikke har tilknytning til mannen så kommer hun heller ikke til å sette det på spill.

Det er likevel ikke umulig at en vanlig Thailandsk jente kan snakke med en hvit mann i det uformelle rom, men hun vil aldri by seg til ham, kaste seg etter ham eller ta på ham. Slike uformelle rom kan innevære butikker, dyrehager, på bussen eller en eller annen plass hvor det offentlige ikke er så formelt.

Thailandske jenter er generelt ganske tilbakeholdne, ser du noen rope etter deg så vil jeg ikke stolt på dem.

Landet er et land med store kontraster, man må være der mye for å forstå seg på alt. Det har aldri vært kolonisert av en vestlig makt, og er derfor så langt fra vestlige tankebaner som mulig. Det innbyr til mye misstolkninger og feiltagelser, selv om noe også er rett.

På den ene siden skal man ikke ha samboer eller ha sex før man gifter seg, på den andre siden har vi et stort sosialt problem. På den ene siden er man stemplet som billig om man er med en hvit mann, på den andre siden vet vi hvordan det er med den saken.

Man kan altså ikke generalisere her, men til slutt vil jeg oppfordre norske kvinner til å følge Thailandske kvinners praksis i Thailand og ikke la sine menn dra på drikketurer der nede. Dra heller sammen og dra til andre plasser enn de jeg har nevnt, møter du noen rare folk så bare ignorer dem og gå videre. Det er stor forskjell på den onservative siden av Thailand og den andre siden av Thailand. Den andre siden av Thailand er vanligvis der turistene er for de grunnene jeg har forklart, og din mann vil nok ikke ende opp på den konservative siden med mindre han planlegger det nøye, tilegner seg gode kunskaper om deres land og kultur eller er meget heldig. Oftest er det ikke sånn.

Med det sagt sier dette ikke noe om de kvinnene som er her i norge. Med så mange turister som reiser dit årlig og mange av dem ofte flere ganger, er det sansynlig at noen vil ende i kontakt med skikkelige folk, og kanskje bli kjent med den mer konservative delen av Thailand. Men det gjør du altså ikke i fylla.

Gjest Supergjest123
Skrevet

Liten rettelse: En Thaiandsk kvinne kan snakke til en hvit mann i et offentlig formelt rom, men da på en formell måte og hvis det ikke er formelt da ikke alene som aller oftest.

Håper dette alt ga noen avklaring på alt det folk lurer på.

Skrevet

Hm, stoler man ikke på typen sin, da er det noe feil i forholdet. Jeg har vært i Thailand med vennene mine, uten kjæresten, vi har vært der flere ganger de siste 3 årene, men jeg kunne aldri tenke meg å gå til sengs med et eller annet vesen som flyter gatelangs bare for å tjene noen bhat, og dra forholdet til min kjære ned i dass. Nei, fysj og føy. >:( Ingen av mine venner som har dame, har heller hatt seg med andre. Jeg blir litt trist av å se at noen tror så lite om menn, bare fordi de drar til Thailand. Det er et vakkert feriested, ikke et simpelt horehus.

Skrevet

Thailand kan være så mangt. Har jobbet der i to år, og har opplevd utrolig natur, fine steder å dykke, bra steder å klatre. God temperatur og deilige strender.

Befolkningen er meget vennlig, og man får mye for pengene der.

I Thailand ser de generellt ikke ned på prostitusjon. Det er MANGE prostituerte der, som tjener penger til seg selv (og noe av de sender penger videre til familien).

Siden det er så mange prostituerte presser dette pris, og skaper konkurranse.

Søk på youtube etter pattaya eller ander steder i Thailand. Se eks: http://www.youtube.com/results?search_quer...p;aq=-1&oq=

Enkelte kan bli litt innpåslitne, men ikke så ille som horene fra Nigeria i Oslo og på kanariøyene for den saks skyld. Det virker som de mangeler en viktig del av den sosiale intelligensen.

Klipp og lim inn youtube lenken i nettleseren, så kan du se et eksempel på hvordan det er i redlight områdene i de større turistbyene. Sakset ut fra Pattaya som er et sted mange nordmenn reiser til. Dette er selvsagt fra redlight områdent, og ikke stedet generelt.

Når det gjelder samboeren din og guttetur så er det opp til han hva som skjer.

Hvis han vil ha et par horer hver dag, vil det ikke være noe problem for han å skaffe dette. Men hvis han er trofast, vil han være det i Thailand også. Hvis han er i tvilsområdet - så er det i hvertfall ikke noe mangel på fristelser.

For samme summen som 1-2 halvlitere i Norge kan han bli sugd, og for en "halvliter" til så er det full pakke. Så også flere som leide seg "kjæreste" for den tiden de var der nede. Da bodde hun sammen med han på hotellet/ i leiligheten og var akkurat som en vanlig kjæreste. De gikk ut og spiste, gikk på bowling osv.

Det var også overraskende vanlig blandt mange trygdede nordmenn der nede. De reiste 2-6 mnd hvert år til Thailand og leide seg kjæreste for denne perioden. Enklte hadde gjort dette i flere år, og en jeg pratet med hadde truffet samme dama i flere år. Han vurderte om han skulle gifte seg med henne også. Det var en ganske pen dame, som var huslig, sexy og noen år yngre enn han.

Men tilbake til saken igjen...

Hvis mannen din er "ekte vare" som er noe å samle på så har du sikkert ikke noe å frykte. Hvis han er typen som vurderer å være utro i Norge så er det sikkert enda lettere å være det der enn i Norge hvor du kan møte på dama igjen senere, eller andre som kjenner dere kan se han og den han er utro med.

Jeg reiste selv på guttetur over en 6-8 års periode, men da mer til middelhavet, kanariøyene osv. Var vi single var det bare pluss om vi fikk sjekket opp en dame i baren osv, mens de som hadde kjæreste holdt seg unna slikt. Men dette var ikke hovedpoenget for å reise på guttetur. Det var for å bedrive gutteting som sport, leke seg med motorkjøretøy, snakke om gutteting, feste og så videre.

Å kjøpe sex var liksom en nei sak blandt oss - bortsett fra en person. Han var gift også tror jeg. Så lenge kona ikke visste om det var det fritt frem. Han så heller ingen forskjell i å betale for sex med en hore, fremfor å spandere middag og drikke på ei dame han traff på et utested.

Han ville betale, knulle og bli ferdig. Han syntes det å spandere middag, taxi, drinker osv på ei dame gjorde henne til ei hore uansett..

Kan jo nevne at han ikke er gift lenger....

Etterhvert som flere av oss fikk samboere/koner tok vi de med på gutteturene. Vi (guttene) gjorde det vi alltid hadde gjort (dykket, festet, scooterturer, serverdigheter, festet litt til osv). Damene gjorde det de hadde lyst til. Eneste forskjellen med og uten samboer/kone var at vi bodde på samme hotell, men var ikke sammen noe(videre) hele dagen/kvelden.

Jeg hadde litt problemer med at samboeren ville være med HELE tiden med det vi gutter drev på med. Det var litt vanskelig å forklare for henne at vi ville gjøre som vi ville. Ikke dykket eller klatret hun heller. Ikke ville hun gå på fjellturene eller kjøre scooter heller.. Når hun til slutt kom over perioden med å være sykelig sjalu fikk både jeg og henne det bedre.

Jeg reiser fremdeles alene på ferie av og til - men den siste tiden har det ikke vært til syden. Har trasket på fjellhytter i Norge.

Kan nevne at jeg traff han som ble skilt et annet sted i syden. Da var han sammen med en annen gjeng. De hadde fast rutine, med å holde på med ferieting frem til kvelden. På kvelden var det på bordell og knulle en ny dame hver dag mens de var der.

Om min samboer vil reise alene med sine venninner et sted, så kan hun gjerne det. Så lenge vi fremdeles får 2-3 uker sammen i løpet av året. Men det er klart at jeg ville sett litt på hvem hun reiser sammen med også. Hvis jeg visste at flere av de hadde vært utro flere ganger ville jeg nok ikke vært like avslappet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...