Gjest Kråkebolle Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 (Nei, jeg har ikke posta i feil forum) Det ligger mange tråder her om testing, tidlig testing i mange tilfeller. Jeg er ikke prøver sjøl, er ferdig med den fasen av livet. I min prøvertid var det aldri snakk om å teste før IKM, så jeg slapp unna den problemstillinga jeg vil ta opp her. Mange av dere starter testinga veldig tidlig, opp mot ei uke før IKM, på ei tid der det er små sjanser for å få positiv test sjøl om dere skulle ha fått klaff. Noen tester mange ganger på en dag. Det jeg lurer på er: Hvordan orker dere? Jeg vet ikke om jeg hadde klart å utsette meg sjøl for påkjenninga med å få negativ test gang på gang. Jeg ville rett og slett ha opplevd det som demotiverende, særlig dersom jeg var i gang med PP nr mange. I min tid (20 år siden) ville jeg ikke hatt råd til å teste ofte heller, så lenge testene kosta en hundrelapp pr stk
Gjest Gjest_Fersken_* Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg er enig med deg. Synes det er en stor påkjenning med all testingen, så venter til IKM. Den viktigste grunnen til at det er viktig for meg å vite det så tidlig som mulig er at jeg vil unngå alkohol hvis jeg er gravid. Og alkohol er dessverre en sentral faktor i mange sosiale settinger (om ikke nødvendgvis i så store mengder), og jeg synes det er veldig slitsomt å drive å lyve og styre med alkoholfri drikke i hemmelighet osv. Derfor greit å få en avkreftelse eller bekreftelse (selv om avkreftelser ikke nødvendigvis kan stoles på..). Ang. priser så bruker nok de fleste av de ivrige testerne billige tester kjøpt på nettet (til kr. 20 pr stk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå