Gjest Lurer Skrevet 24. januar 2003 #1 Skrevet 24. januar 2003 Jeg sluttet på p-piller i oktober, og har kun hatt mensen en gang etterpå (25. november). Sannsynligvis har jeg ikke fått den flere ganger pga. forstyrrelser etter p-pillene, men jeg tenker likevel på om jeg kan være gravid. Jeg har verken vært kvalm eller hatt ømme bryster som vel er vanlige graviditetssymptomer. Derimot har jeg fått fett hår og kviser. Hvis jeg mot all formodning skulle være gravid (vi har "hoppet av i svingen"), må jeg i så fall være omkring 2 mnd. på vei (i forhold til siste mens). Er det mulig at jeg kan være gravid uten å ha merket noen symptomer, bortsett fra at jeg ikke har fått mensen?
Gjest Kinga Skrevet 24. januar 2003 #2 Skrevet 24. januar 2003 Klart det er mulig. Ta en test så er du sikker.
Silfen Skrevet 24. januar 2003 #3 Skrevet 24. januar 2003 Det er fullt mulig. Du bør ta en test om du er i tvil.
Gjest Lurer Skrevet 24. januar 2003 #5 Skrevet 24. januar 2003 Jeg tok en test en uke etter at jeg egentlig skulle hatt mensen i desember, men den var negativ. Derfor har jeg hele tiden etterpå tatt det for gitt at jeg ikke er gravid, men jeg stusser jo litt når mensen ikke kommer.
Gjest Zalomine Skrevet 24. januar 2003 #6 Skrevet 24. januar 2003 En uke etter uteblitt mens er normalt sett et greit tidspunkt å teste på, men ikke "sikkert nok" når du nettopp har sluttet på p-piller, for tenk om den syklusen var en uke lengre eller to, at du hadde sen EL, og dermed egentlig ikke skulle hatt mensen før kanskje etter at du testet, bare at du ikke visste det... Ta en test til, så blir du sikker. Det er eneste måten å bli sikker på. Det er forøvrig svært vnalig med lange og ustabile sykluser etter p-pille slutt, noe som kan tale mot en graviditet (den er bare sen pga p-pilleslutt) eller FOR en graviditet (du visste bare ikke at du hadde sen el, f.eks) Det er altså umulig å vite, så jeg anbefaler i likhet med de andre en test. (En til, nå) Lykke til. Håper du får det resultatet du ønsker.
Jinx Skrevet 24. januar 2003 #7 Skrevet 24. januar 2003 OJ ! Du bør nok ta en test med engang ja.. Noen merker knapt til svangerskapet de første par månedene.. Men du har jo som du sier fått kviser og fett hår, og det er jo VELDIG normalt for mange når man er gravid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå