Gå til innhold

las en litt vond mail..

Anbefalte innlegg

Gjest litt skuffa..
Skrevet

Hei..

Sitter framfor dataen og er ganske lei meg..

Saken er at jeg driver med en hovudoppgave, så jeg sitter framfor maskinen så og si hver kveld nå..

Mannen min lurte på om han kunne låne maskinen i to sek. slik at han kunne sjekke noen aksjer..

Det var så klart greit..Etter at jeg satt meg foran dataen igjen så virket det som han av en eller annen grunn hadde glemt å slå av brukerkontoen sin, ganske merkelig egentlig..Han er ganske nøye..uansett, når jeg tok bort i musa kom mailen hans opp..altså innboxen...

Dumme dumme meg klarte ikke å holde fingrene av fatet, så jeg trykte på et kvinne navn jeg ikke hadde hørt om før..Mannen min satt i stua, hadde egentlig ikke gjort noe om han så det (tenkte jeg da..), vi har egentlig ikke noen hemmeligheter for hverandre og vi bruker hverandres mobiler..osv..

Mailen var et svar på en mail som mannen min hadde sendt..

Den var i fra i sommer, mannen min var på et 10 år reunion fra videregående, der har han skrive blant annet :

Hei "Lise" !...

Tusen takk for sist!!

Var utrolig fint å se dere alle igjen, men må

innrømme at det var spesielt fint å se deg . 10 år er lenge...veldig

lenge, men alikavell så kort........... når jeg etterhvert ble kjent med

deg så bruset det i.. hver gang du kom gående, syklende etc. men jeg merket

det godt 10 år etter at det fortsatt bruser....hehe. Det tyder bare på at

du har ein plass i hjertet mitt...kall det en venn, som jeg aldri kommer til

å glemme...rett og slett litt glad i.. !

Du er en person som jeg aldri vil miste, men huske som den du var og

er... Det var hjerteprat, men viktig for meg å utrykke...:-)" Han skriver videre at han håper at de kan ha litt kontakt og maile litt..

Svaret fra "Lise" ganske greit hun svarte på samme tone, hun håpte at han hadde det bra og at barna hans sikkert var like vakre som han.

Hun vil også holde kontakten på mail..

Har tatt bort en del av teksten, men hva synest dere egentlig om dette? Hadde dere tatt dere nerme av det? Jeg er skuffet, føler at han sitter og har varme følelser for en annen kvinne i hemmelighet..

Kan si det at vi er gift og har barn..

Regner med at jeg sikker kommer til og få litt pepper for at jeg åpnet mailen, men kan ikke dere heller tenke på hvordan dere hadde reagert visst skaden allerede var gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Forstår at dette er vondt for deg. :klem: Skal likevel prøve å vinkle det på en annen måte.

Såfremst det ikke var noe "verre" i mailen enn dette så tror jeg ikke det er noe å ta på vei for. Men jeg forstår følelsene dine.

For min del så er det slik at enkelte folk jeg har gått på skolen med vil det alltid være litt ekstra kjemi. Har selv hatt en reunion, og det er noe spesielt å treffe enkelte. Men det har ikke noe med en evnt. nåværende partner å gjøre. Det er som et lite søtt minne som man har inni seg, en spesiell godhet for en person som var i livet ens for lenge siden. Men som man i dag ønsker det beste i den situasjonen han eller hun er i. Det er altså helt uskyldig, ingen trussel for noen. Bare et lite sødmefylt stykke fortid.

Siden mailen hans var åpen så kan du jo "tilfeldig" nevne at den var åpen og øynene streifa over skjermen og du så navnet hennes, men ikke nevnt innholdet. Jeg ville sagt lett "så hyggelig at du fortsatt holder kontakten med de du gikk på skolen sammen med". Da får du se reaksjonen og kroppsspråket hans. Det er nok helt uskyldig. Men om du senere likevel skulle bli usikker: Spør! Ikke noe er så ødeleggende som å gå å gruble slik.

Lykke til.

Skrevet

Hadde nok sagt det som det var jeg, dere er gift og du trodde jo med hånda på hjertet at dere ikke hadde noen hemligheter. Bare si at du så jentenavn du ikke visste hvem var og at nyskjerrigheten tok overhånd, helt normalt det. Er jo bare mennesker. Si at dette innholdet var ikke akkurat noe du satte pris på, så tar du diskusjonen derfra.

Jeg hadde ikke klart å latt vær å sagt at jeg visste det før eller siden uansett så da kunne jeg like gjerne ha sagt det med det samme!

Si åsse det går a, nyskjerrig av natur jeg også se :-) Og lykke til, det ordner seg jo så klart!

Skrevet

Jeg vet dere er inne på noe begge to, men jeg ble bare så paff..Ble rett og slett såra, jeg føler det slik at han skulle bare la følelsene være slik de var og ikke skrive den på en mail til henne.... Jeg har også noen få gutter i fortiden min som jeg har en spesiell gohet for, men hadde aldri kunne sendt dem en mail med mine følelser for dem, dette er mine innerste tanker som jeg bare har for meg selv..Jeg har trossalt barn og er gift..

Jeg tror ikke at mannen min går med utro tanker i den forstand, at han vil møte henne alene...Men de sårer meg, for dette er jo liksom noe han holder skjult for meg da..

Han er en flott mann på alle måter, veldig fin far og ressurssterk, forstår liksom ikke at han skrev denne mailen...Fikk ikke sove i natt, ble bare så paff... :tristbla:

Skrevet

Uff da det er ikke godt.. Tror du burde si du har sett det, hvis ikke holder jo du ting skjult også, og det er ikke godt for deg eller han.

Skrevet

Dr.Phil har en fin definisjon på utroskap, det er noe sånt som at hvis du kan gjøre noe mens din partner er til stede, så er det greit. Er det derimot noe du må gjøre bak ryggen på partneren din, så er det en form for utroskap.

Mener ikke å si at han er utro, men tror du han ville skrevet brevet med deg ved sin side?

Dessuten, at han kan bli glad over å møte en gammel skolekompis er greit nok, men å holde kontakten? Det blir litt bob-bob.

Men det kan også være at det betyr ingenting.

Har desverre ingen råd, men ønsker deg lykke til!

Skrevet

Dette må ha vært vondt for deg å lese ja. Merket selv at hjertet mitt sank ned i magen da jeg leste mailen han hadde skrevet til henne. Var jeg deg så ville jeg tatt det opp med han på en mild og forsiktig måte. Ville sagt det som det var at mailen hans var åpen og nysgjerrigheten tok overhånd da du så et fremmed kvinnenavn i innboksen. Ville sagt at jeg leste mailen og følte meg usikker og såret over det som sto i den. Så ville jeg ventet og hørt hva han hadde å si...

Skrevet

Utfra det som står tror jeg ikke du trenger ta det som en trussel... Jeg syns det virket som litt nostalgisk og sentimentalt snakk, kanksje de hadde en greie da de var tenåringer og mimrer litt om dette. Det er sikkert noen som har en plass i hjertet ditt også, selv om du aldri ville byttet ut mannen din med dem. Prøv å tenke sånn, hvertfall med mindre du oppdager mailer som er mer på kanten. Du kan fort virke litt kontrollfreak om du tar det opp som et problem, syns du kan ta det opp med et smil, hyggelig med kontakt, har han kontakt med flere i gjengen, søtt med nostalgi m.m.

Men forstår den ekle følelsen altså!

Skrevet

Takk for svar dere, setter sååå pris på det... :)

Mannen min skal på jakt i helgen, reiser rett etter jobb med noen kamerater..

Så jeg får ikke pratet med ham før søndag, kanskje like greit så får jeg tenke litt over hva og hvordan jeg skal si det...

Har litt lyst å skrive en mail til han også, slik at han får se ordene min skriftlig, visst jeg skal si det til ham så kjenner jeg at jeg fort kan bli rasende..Jeg gråter så og si aldri, holder mye inne, så det blir ofte at jeg reagerer med sinne isteden for tårer..

Jeg har tenkt mye på dette idag, og jeg fatter bare ikke HVORFOR han måtte sende denne mailen? En kan jo ha gode tanker om andre mennesker uten å si det, ivertfall ikke på denne måten..Føler meg sveket, ivertfall fordi jeg aldri hadde hatt samvittighet til å gjøre noe slikt mot ham...

Men jeg tenker også at, det er jo ikke SÅ galt da, han skrev jo ikke at han elsket henne eller at han ville se møte henne, tror ikke at han hadde gjort noe mer med situasjonen eller noe i den dur..Var ganske uskyldig...Men så ligger det og murrer da..Jeg er stoltheten selv, har vanskelig og fortelle hvor såret og skuffet jeg ble...

Ps: så at en gjert svarte med dr. Phils definisjon med utroskap, jeg liker ikke dr.Phil, men er ganske enig i den definisjonen..

Gjest Bellatrix
Skrevet

Utfra det du skrev her, så virker det også for meg som sentimentalt prat. At han har gode minner om henne behøver ikke bety at han ikke er glad i deg. De fleste husker vel sin føsrte kjæreste eller sin ungdomsforelskelse, uten at det er en trussel overfor den nåværende kjæresten. Likevel synes jeg du kan prate med han om det.

Gjest squeeky
Skrevet

Jeg ville reagert...hvorfor skal han skrive en sånn intim mail med en annen dame? Jeg hadde hadde tatt det opp...vet at han ikke ville tolerert at jeg hadde skrevet et sånn mail til en annen mann...Så da hadde han måtte takle at jeg ble litt småsint :frustrert:

:)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

har ikke du noen søte minner fra ungdomstida som du av og til tar frem og mimrer om. Var Lise hans første kjærlighet, kanskje? Skjønner at du reagerer litt på innholdet, man vil jo være den eneste hjertevennen til ektefellen. Men i og med at folk har flere forhold før de gifter seg må man vel akseptere at ektefellen andre mennesker i livene sine som har vært viktig i tidligere livsfaser. De trenger nødvendigvis ikke være trusler i forhold til den relasjonen du har i dag. Ville det vært annerledes hvis han sendte en tilsvarende epost til en gammel kamerat - men da i et mer guttspråk selvsagt ?

Så sier du at denne eposten var sendt i sommer. Har du merket noen forskjell på han siden han var på reunionen - har snakket om Lise til deg og de andre som han møtte ? Er dette den eneste e-posten mellom de to siden i sommer ? Tror du han kan ha møtt henne siden i sommer uten at du vet det ?

Tipper at han er den samme gode mannen din som før og at dere stort sett har levd som før etter reunionen ? Hun nevner barna deres så han har vel ikke lagt skjult på at han er gift med deg heller.

Si fra til mannen din at du så eposten fra henne, og spør om han har hatt kontakt med henne. Så får du nok svar.

Skrevet

Vi er ikke skapt til å være glad i kun ETT menneske, og selvom vi er gift og har barn aldri så mye vil det alltid være andre mennesker der - som vi har sterke følelser for. Så er det da heller ikke sånn at vi er skapt for å gifte oss med alle vi har sterke følelser for, eller bli forelsket i alle vi er glad i osv.

Vi EIER heller ikke hverandre, og du eier heller ikke mannen din - selvom dere er gift og har barn.

Vær glad for at han har så stor plass i hjertet sitt at han kan føle godhet overfor andre, og være glad i andre. Det er naturlig!

I mitt liv er det en hel haug med mennesker som jeg er sinnsykt glad i - faktisk så glad i at det kan "bruse", men det er allikevel bare EN mann jeg virkelig elsker og ønsker å tilbringe resten av livet mitt sammen med. Hva om jeg skulle sentrere all min kjærlighet bare rundt han? Han ville til slutt bli kvalt...

Hvis du er såret, eller hvis du ikke stoler på mannen din - snakk med han om det, og fortell hvordan du føler det. Men vær glad for at han har andre mennesker rundt seg som han er glad i og som er glad i han. Du vil vel ikke at han skal være avhengig av deg, og kun deg? La oss si dere møttes da dere var 25 år. Han har da levd kanskje over halvparten av sitt liv UTEN i det hele tatt å vite at du eksisterte - det er klart han har etablert følelser for andre mennesker i de årene, han visste jo ikke en gang om deg!

Øv deg også på å gi litt mer slipp - som sagt eier man ikke hverandre selvom man er gift. Det å gi slipp er ikke det samme som å tillate alt og ikke sette grenser. Men normal kontakt med andre mennesker - det er rett og slett bare normalt.

Selv kunne jeg fint komme på å sende en tilsvarende mail til en av mine ungdomsforelskelser - men det ville ALDRI bety at jeg ikke elsker kjæresten min, som er den eneste rette for meg - og den jeg vil dele livet mitt sammen med.

Skrevet

Jeg ville ha tatt det opp og fått kjefta jeg. Bedre det enn at de sitter og mimrer hemmelig på e-post, plutselig får de det for seg om å treffes og så er det gjort. Dumme ting som ikke kan tas tilbake. Jeg ville ha sagt det. Heller litt harbarka krangling nå enn det som er verre er seinere! :tristbla:

Skrevet

Det er rart med det!

SMS og email har blitt en ny og spennende måte å holde kontakten på; fint mellom venner, men også skummelt når det blir mellom ens egen partner og et annet "ukjent" menneske.

Er utrolig hvor mistenksom, sjalu og trist man kan bli av å oppdage div e-post og SMS - men NB!

Det er ikke alt som det er grunn til å bli sjalu, mistenksom og trist for. Når man som 3.person leser noe som ikke er "direkte" en kjærlighetserklæring, men kanskje litt flørtende - eller kanskje bare et helt vanlig tonefall mellom to venner, så har man lett for å tolke det i værste betydning (snakker av erfaring...).

Klart er det vanskelig å innrømme at man har kommet over noe på partnerens telefon eller e-post.. så spørsmålet er om man heller skal svelge kamelen - prøve å innse at det ikke er noe å bry seg om, iallefall i første omgang?

Jeg ferska mora (!) mi for 2 år siden, som var og fremdeles er lykkelig gift med pappa, i å sende meldinger til en mann de hadde møtt i sommerferien. Det var sykt! :overrasket:

Ble helt forvirra, satt ut og sint over at mamma kunne gjøre det. Hun er tross alt over 50! Så etter 1/2 år tok jeg og min yngre bror (20) det opp med henne og hun kuttet faktisk kontakten etter det. Men hun sa det var spennende og få oppmerksomhet og flørte litt usklydig! :frustrert::overrasket:

- Og vi har vel alle vært der - SMS flørting eller e-post kontakt! Kanskje er det derfor man blir mistenksom?

Men er man gift eller samboer eller kjæreste.. Fy skam! :fy_fy: Synes man skal tenke seg om to ganger før man setter første steget inn i salaten (på god tur til å tråkke skikkelig...).

Sukk!

Men tolk i allefall ikke alt i værste mening. Kan være ingenting. Et godt, gammelt vennskap :)

Dessuten: Litt småforelskelser og flørter er som ballonger som lufta går ut av, eller som man kan stikke hull på - kjærlighet (det han har til deg) derimot, er en større og mer betydningsfull ting som varer mye lenger og stikker mye dypere.

Klem fra meg :klem:

Skrevet

Jeg ville ikke tatt lett på det der. Ok, så er han glad i en annen dame, ok så har hun en spesiell plass i hjertet hans, og han likte å treffe henne igjen. Men ikke ok å dyrke kontakt med denne dama. Ikke ok i det hele tatt. Hvorfor skal han det? Han har deg, og han har vel ikke plass til mer enn en dame å ha følelser for på den måten der?

Jeg er vel ekstra varsom her for jeg traff min nåværende mann på nettopp 10 års reunion. Han var den jeg var forelska i på ungdomsskolen og vi falt for hverandre på festen. Begge hadde vi samboere, men de ble kastet av veien etterhvert, nettopp fordi vi begynte å holde og dyrke kontakt. Hadde det bare vært festen, hyggelig, så ferdig med det greti, men ettersom vi holdt kontakten ble følelsenen varmere, lysten større og til slutt ville vi bare ha hverandre.

Så jeg vet akkurat hvor farlig dette er, og hvor lett det kan blusse opp om de fortsetter å helle bensin på bålet. Kanskje de ikke vil bytte ut sine partnere, men kanskje de vil ha litt forbudt kos etterhvert? Vanskelig å motstå sånt etterhvert når man har noe som er litt mer spennende enn hverdagen på gang.

Snakk med ham, og si at det ikke er greit å dyrke forholdet til noen han har slike følelser for.

Skrevet

Takk for alle de gode svarene dere har kommet med..:)

Jeg har tenkt en del på dette, og jeg synest ikke dette er noe ok..

Som siste gjest sa her, så er det ok og bry seg om en annen person, vere glad i..Men han skulle tenkt seg om før han sende denne mailen..Kanskje jeg er en drama queen, men jeg VET at mannen min ikke hadde synst det var noe serlig om jeg gjorde det samme til en tidligere forelskelse..Sånn gjør man bare ikke...

Kommer til å prate med ham når han kommer hjem, må nesten bare få det ut...

Skrevet

Dette er antakelig ingenting annet enn minner fra en svunnen tid....Likevel så forstår jeg godt at du ble skeptisk av det du leste.

Jeg ville nevnt det for han for å få det ut av verden, det er som regel lettere når man hører den andres syn på saken.

Gjest Kathleen
Skrevet
Så er det da heller ikke sånn at vi er skapt for å gifte oss med alle vi har sterke følelser for, eller bli forelsket i alle vi er glad i osv.

Hvem har sagt at det ER sånn???

Det er vel ikke det trådstarter prøver å si her heller!!

Vi EIER heller ikke hverandre, og du eier heller ikke mannen din - selvom dere er gift og har barn.

Niks, man EIER ikke hverandre, MEN er man gift så bør man tenke seg om før man setter første steget inn i salaten! (Det er VELDIG fort gjort..fortsetter man å helle bensin på bålet, så... -

Vær glad for at han har så stor plass i hjertet sitt at han kan føle godhet overfor andre, og være glad i andre. Det er naturlig!

Har så stor plass i hjertet sitt? Vær glad?? Det er NATURLIG ja å være GLAD i flere, men om man har så stor plass i hjertet sitt at det er snakk om den ene halvdelen hører til èn kvinne, og den andre halvdelen hører til en annen, er vel ikke naturlig?

Å ELSKE og Å VÆRE GLAD I er ikke det samme, det vet vi alle, men mannen til trådstarter er jo på vei til å tråkke i salaten.. Det går an å elske TO samtidig, men da er det snakk om noe annet, enn å VÆRE GLAD I venner, resten av familie, og slekta.

Hva om jeg skulle sentrere all min kjærlighet bare rundt han? Han ville til slutt bli kvalt...

Hmm.. Kjærligheten til en man elsker er ikke den samme som den kjærligheten til en man er glad i. Bli kvalt? Det går aldri an! Man har alltid flere man er glad i, og bare en man elsker, derfor kan man aldri senterere all sin kjærlighet til bare èn person.

Men mange :klem: til deg trådstarter.

Jeg håper du finner ut av den mailen. Og jeg håper at det ikke blir krangel når du tar det opp med mannen din. Jeg vet at det er ille, og man kan føle seg sveket..men prøv å være rolig når du tar det opp med han.

Håper det går bra.. Masse Lykke til til deg. :klem:

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig, veldig skuffet hvis min sambo hadde skrevet noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...