Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Noen som kan fortelle litt hva de gjør når de er på besøk? Hva snakker dere om? Hvordan oppfølging får dere? Dine opplevelser av det?
Gjest Gjesta Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg var flyktningguide for ei jente på min egen alder for en tid tilbake, men jeg er en dårlig representant. Jeg møtte henne bare 3-4 ganger, og hun hadde egentlig vært her så lenge at hun ikke trengte guide. Før jeg ble guide, var jeg til samtale med lederen for prosjektet. Hun var også tilstede ved første møtet mellom meg og hun jeg var guide for. Etter det, var det opp til oss to å avtale møter etc, da var ikke Røde Kors innblandet. Hun jeg var guide for snakket allerede bra norsk, neo som gjorde at samtalene gikk greit. Vi snakket om alt fra familie, kultur og fremtidsdrømmer til hverdagslige ting som hvor man får kjøpt ditt eller datt. Hun fortalte litt generelt om hvordan det var i landet der hun kom fra, men ikke om hendelsene som førte til at hun ble flyktning og jeg spurte ikke: En flyktningguide skal være en å snakke med, men du skal ikke leke psykolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå