Gå til innhold

Ny vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskina mi takla ikke å få en ny baby i huset, så jeg må sansynligvis ut å få i ny i morgen. :sur: Tror ikke det er noe mer å reparere på...

Hvilken maskin anbefaler dere? Min. 1400 omdr.

Nå har jeg stått å tømt den manuelt for vann for å få ut klærne... :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Miele, ingen over og ingen ved siden av! De er dyre i innkjøp, (fra 8495,- på elkjop.no) men de varer og varer og varer...

Skulle ikke økonomien tilllate en slik investering så kommer AEG på en god andre plass, vi betalte 3495,- (kampanjepris) for den enkleste modellen til AEG med 5 kg trommel og 1400 omdreininger. Den er bygget opp som de dyrere modellene, men har mindre funksjoner og mindre trommel, toppmodellen til AEG har feks 7,5 kg trommel (mot vanlige 5 kg eller 6 kg som de fleste andre toppmodeller, inkl Miele, har).

Skrevet

Miele blir nok for dyr ja, dette er jo ikke akkurat en planlagt handel...

Dessuten er det en Miele maskin på jobb, og jeg klarer alltid å irritere meg grenseløst over lokket på skyllemiddelkammeret hver gang jeg bruker den, hva har det der å gjøre??

Men takk for tips! Skal sjekke ut AEG.

Noen som har erfaring med Whirlpool? Har tørketrommelen, så det ville sett penest ut med samme stil, men det er ikke det viktigste! Funksjon & pris er viktigst.

Gjest -eline-
Skrevet

Ikke kjøp Whirlpool i vaskemaskin, de lager gode tørketromler, men vaskemaskinene er absolutt ikke i samme klasse. Da jeg jobbet som hvitevareselger så fikk vi inn en god del Whirlpool med feil og de som jobbet på servicekontorene var heller ikke spesielt begeistret.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg er veldig glad i AEG, kommer til å bytte ut min Bosch med AEG når den tid kommer. Men foreløbig er Boschen min bra, den er bare to år gammel.

Skrevet

Jeg har en siemens som jeg er veldig fornøyd med.

Betalte 6000 kr. Kunne betalt en tusenlapp mindre, men jeg ville ha den nye modellen med bl.a. display som viser tiden hvor lenge det er igjen av vasken. Den har 1400 omdreininger og stor trommel. (faktisk så stor at jeg sjelden får full maskin)

Skrevet
Den testen der er merkelig, rart at de ikke har hatt med AEG, spesielt siden de vant testen som ble holdt 2-3 år før og AEG er jo et merke svært mange kjøper.

Reagerte på det samme...

Test fra 2002 (der også AEG er med): http://forbrukerportalen.no/filearchive/vaskemaskin_8_02.pdf

Test fra 2004 (der er heller ikke AEG med): http://forbrukerportalen.no/filearchive/vaskemaskiner.pdf

Vi kjøpte en toppmodell fra AEG - 93. Den holdt til 2003. I 10 år. Var fornøyd med maskinen. Kjøpte Miele denne gangen, betalte 9500,- (prutet den ned ett par tusen på butikken uten problemer...).

Skrevet
Vi kjøpte en toppmodell fra AEG - 93. Den holdt til 2003. I 10 år. Var fornøyd med maskinen. Kjøpte Miele denne gangen, betalte 9500,- (prutet den ned ett par tusen på butikken uten problemer...).

Glemte å skrive at vi var kun to personer i husholdningen de første 6 årene. Det sies at en maskin bør holde i minst 10 år for en "gjennomsnittsfamilie".

Skrevet

Vi har kjøpt en candy på elkjøp, med 6 kg kapasitet og hele 1600 omdreininger. Veldig fornøyd med den. Den har like lang garanti- og reklamasjonstid som andre merker (bortsett fra miele).

Skrevet

Nå viste det seg heldigvis at det bare var pumpa som var gåen, så det tok 10 min, og kasta 300,- så den ble reparert (igjen)

Flere som ha erfaring med candy? Vi kan nok ikke forvente at maskina vår varer evig uansett... ;)

Skrevet

Kjenner ikke Candy så godt. Vet at før var det kjempebra og vi hadde mange innom butikken som ville ha ny Candy, men dette var oppvask og da var det ikke i Norge. Lurer på om det ble lagd i sverige før?

Ser litt på nett at nå blir produktene deres laget bla i Tjekkia og vaskemaskiner i Italia. Uten at jeg kjenner produktet vil jeg si at jeg kommer aldri til å kjøpe meg en maskin som er lagd i Italia samme hva slags merke. Generellt mye mer feil med de enn maskiner lagd i Tyskland feks.

Miele, Aeg, Siemens/Bosch (har også noe produksjon utenfor tyskland, de billigste) er gode kjøp på vask. Og elkjøp har stadig god pris på aeg 1400 omdr.

Skrevet

Jeg har Whirlpool og er kjempefornøyd. Hatt den i mange år nå og den vasker like rent. Kommer til å kjøpe det merket neste gang også.

Skrevet

Vi har også Whirpool vaskemaskin. Er veldig fornøyd med den. Vi har hatt den i 4 år nå tror jeg. Vi har to barn og maskina går hver eneste dag (flere ganger om dagen). Vi har til dags dato ikke hatt noe problemer med den *bank i bordet*.

Jeg ville valgt den om igjen. Den er rimelig i innkjøp og vasker like fint nå som for 4 år siden - ikke noe tull med den!

(Nå har vi bestilt oss tørketrommel AEG. Er spent på den jeg..)

Skrevet

Investerte nettopp i ny vaskemaskin fra Bosch, spesielt laget med tanke på barnefamilier. Den har ekstra stor luke som gjør det lett å få tøy/sengetøy/parkdresser m.m. inn og ut av maskina, og har ekstra vaskekapasitet (6 el 7 kilo). Det har redusert antall maskiner vi kjører her i huset, og arbeidet mitt er redusert tilsvarende :) Den har også egne programm for ekstra skitne klær (type møkkete parkdresser osv), og ekstra skylling for sensitiv hud + en masse andre programmer fra lett skylling til kokvask. Er veldig fornøyd så langt, spesielt at vi valgte en modell med stor kapasitet (men så er vi snart 5 i familien, da - det er jo ikke sikkert en husholdning med 2 eller 3 personer føler samme behovet). Prisen ligger på rundt 6000,- kr på Elkjøp.

Skrevet

Har en Bosch maskin som jeg er kjempefornøyd med!

Skrevet

AEG, Bosch/Siemens (samme greien, bare forskjellig merke). Whirlpool er for så vidt greit nok også.

Styr unna Ariston og Miele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...