Gå til innhold

Søke jobb hos konkurrent

Gjest Jobbsøker

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker

Jeg lurer på om det er noen som har søkt jobb hos en konkurrent til den bedriften man jobber i - eventuelt har jobbet for tidligere? Hva gjør man da med referanser? Jeg mener, jeg vet jo at referansene mine fra den gamle arbeidsplassen normalt sett er kjempebra, men hva hvis de vet at dersom de sier noe bra så "gir" de kompetanse (=meg) til konkurrenten - noe som vil være dårlig for dem? Jeg føler litt at jeg brenner min tillit fra dem hvis de finner ut at jeg søker hos konkurrenten? Det kan jo både virke til at jeg ikke får jobben jeg søker nå - og at referansene mine ikke er like bra i framtiden...

Tenker jeg for mye nå? Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste for deg må være å bruke referanser fra et annet arbeidsforhold enn det du er i nå.

Er ikke det mulig ville jeg ha bedt om at referansene ikke oppgis før du evnt. blir tilbud stilligen (hvis bare referansene er i orden).

Dette er en kjent problemstilling for de fleste som rekrutterer og burde ikke by på de største problemene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for deg må være å bruke referanser fra et annet arbeidsforhold enn det du er i nå.

Er ikke det mulig ville jeg ha bedt om at referansene ikke oppgis før du evnt. blir tilbud stilligen (hvis bare referansene er i orden).

Dette er en kjent problemstilling for de fleste som rekrutterer og burde ikke by på de største problemene...

Enig. Sett i gang å søk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får jobb hos konkurrenten må du vel uansett si fra hvor du skal jobbe? Bør man ikke ha en karantenetid eller noe..

Uansett, jobben din burde være såpass profesjonell at de ikke sier noe mindre pent om deg fordi det er konkurrenten du søker hos. I så fall bidrar de til at du ikke får jobb og da kommer du neppe til å være særlig ressurs for dem framover (bør de tenke, hvertfall) og du vil sannsynligvis være enda mer ivrig på å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det går an å sette op kollegaer som referanser når situasjonen din er som den er,er jo bare å forklare dette på inteervju

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...