Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg testet positivt på tirsdag, samtidig hadde jeg en forholdsvis kraftig blødning (så ut som menstruasjonblødning). Jeg fikk komme til UL og legen mente at jeg sannsynligvis har hatt en spontanabort, jeg var/er ca. 5+3. Hun så ingenting på ul. Hun tok hcg-prøve av meg, og skal også ta en ny hcg-prøve i morgen. Jeg klarte jo ikke å holde meg og tok en test her hjemme, den ble positiv fortsatt. Hvor lenge kan man teste positivt på en test etter en abort? Dette var så trist
Pasha Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Leste et sted om ei som hadde positiv test selv 7 uker etter. husker ikke hvor langt hun var på vei, men mener å huske at det var før de 12 første ukene. men trur neppe at det er veldig vanlig at den er postiv så lenge. Søk litt på prøvere og gravid forumet her så kan det hende du finner lignede tråder
Gjest Gjest_Fersken_* Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg mistet da jeg var 5+6. Testet igjen idag bare sånn for å se at jeg var på null igjen (med tanke på neste IKM), og testet negativt. SA i uke 5/6 er jo veldig tidlig, så det er vel naturlig at hcg-nivået synker ganske fort. Men dette kan selvsagt variere fra person til person. Skuffende å miste - men husk at dette er svært vanlig, i hvert fall så tidlig som vi mistet! Lykke til i neste runde!
Gjest Gjest_Fersken_* Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Glemte å si at idag (jfr. ovenfor) er 5 dager etter SA'en.
Kylling Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Vet du hvor høyt HCG-nivået ditt var på blodprøven du tok?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Har ikke fått svar på hcg enda. Klarte jo ikke å holde meg så tok en test i går kveld igjen, fortsatt positiv. Hvor mye er vanlig å blø etter en tidlig spontanabort? Jeg har ikke blødd noe mer etter tirsdag..
Kylling Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Blødningene kan ha et opphold, men så kan de komme tilbake i full styrke noen dager etter SA. Hva mener du med at de så "ingenting" på UL? Testen kan være positiv i opptil flere uker etter en SA. Men siden du var så kort på vei, så skal det synke rimelig kjapt. Hvis du vil vite HCG-nivåene dine kan du ringe direkte til sykehuset og få svar der.. Så slipper du å vente lenger i uvisshet.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Når de har tatt en prøve hos legen, er det vanlig og ta en ny tre dager senere for å se om nivået er stigende eller synkende. Man kan ha HCG i kroppen i alle fall opptil 6 uker etter en SA...
Gjest TS Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Blødningene kan ha et opphold, men så kan de komme tilbake i full styrke noen dager etter SA. Hva mener du med at de så "ingenting" på UL? Testen kan være positiv i opptil flere uker etter en SA. Men siden du var så kort på vei, så skal det synke rimelig kjapt. Hvis du vil vite HCG-nivåene dine kan du ringe direkte til sykehuset og få svar der.. Så slipper du å vente lenger i uvisshet. ← Med at de ikke så noe så mener jeg at legen verken så noe fostersekk eller hjerte, det eneste hun påmerket var litt fortykkelse på slimhinnene. Men det ville vel kanskje vært litt tidlig uansett..... Jeg har tatt to HCG prøver nå. Prøver å ringe sykehuset direkte i morgen jeg, kanskje jeg får vite mer da.. Tusen takk for svar alle sammen!!
Gjest TS Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Ringte sykehuset nå. De hadde svaret på den første prøven klar. HCG-nivået viste 165 på denne. Noen som vet om dette er lavt nivå til å ha vært ca 5+3 på vei?
Kylling Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 Dagen etter at jeg mistet (5+2) var HCG-nivået mitt på 1500. Det er nok noe høyere enn det som er normalt, for jeg hadde en i egglederen i tillegg. Hvor fort HCG stiger er veldig individuelt, så dessverre må du smøre deg med tålmodighet til du får neste svar. (jeg synes det var rart at du ikke fikk svarene på begge. Sykehuset her analyserer prøvene samme dag, senest dagen etter, og jeg får alltid svarene mine raskt...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå