Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Trenger en god oppskrift på waldorfsalat, noen som har en å dele? Hva type epler passer best, tenkte granny smith men finner ikke de i butikken nå Takknemlig for raskt svar
Octavia Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg pleier å lage denne, bruker alltid mer epler og litt mer stilkselleri enn det som står i oppskriften for å få den "tørrest" mulig. Antall porsjoner: (8 pers) Ingredienser: 225 g grønne epler 225 g røde epler 150 g stilkselleri 100 g valnøtter 150 g grønne druer 2 dl majones 1 dl kremfløte 1 ss sukker 2 ss sitronsaft Fremgangsmåte: Skjær alt i passe biter. Rør sammen til kremen og bland. Pynt med valnøtter. Enig at Granny Smith er gode til Waldorf, de grønne eplene skal jo være litt syrlig. Kanskje du finner noen gode norske som er litt sure selv om de er røde?
Brunhilde Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er ikke så veldig glad i stangselleri og pleier å bytte den ut med finsnittet hodekål. Anbefaler å prøve det!
Solskinn Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Har desverre ikke oppslrift i hodet, men den du fikk over så bra ut. Jeg pleier øke mengden sitron gangske mye å minske mengden majones. Da blir den mye friskere. Personlig liker jeg den ikke om den blir veldig "tung", men det er jo en smakssak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå