Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #21 Skrevet 24. oktober 2006 jeg som beskrev min manns nydelige koffert lenger opp; vel, det er ikke slik at den er skrikende da!!! haha, syntes jeg ser at min mann ville gå med på å ha en skrikende koffert.... vel, den har jordfarger og er veldig veldig fin. men den er andeledes, og det var vel egentlig det jeg ville frem til. og vi har aldri blitt stoppet i tollen unasett hvor i verden vi har vært med den (ja, selv utenfor europa haha). lykke til i valget uansett hva det blir.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2006 #22 Skrevet 25. oktober 2006 Vi har nesten bare kofferter fra Samsonite. En stor Amerika-koffert som flyplassansatte hater oss for, en mellomstor og en til å ha i kabinen. De to største er mørke blå, den siste er gråbrun. Solide som få. Amerikakofferten har vært med til Japan, Australia, Singapore og div. steder i Europa. Den er veldig synlig på trillebåndet, og er bunnsolid. Vi bruker den ikke på ukesturer, da bruker vi heller den mellomste. Vi er to stk på en koffert vanligvis. Den mellomste er solid, har god plass til to, og er lett å trille. Minner veldig om 550 Series / Spark Luggage . En venn av oss jobber som sjef for SAS sine bakkemannskaper på Gardermoen. Han mener at Samsonite er den koffertypen de får færrest klager på. Carlton er også ganske bra, men Samsonite er tydeligvis mest solide. Catzy
Gjest reisende mack Skrevet 26. oktober 2006 #23 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg ville i allefall ha gått for en Samsonite. De er litt dyrere, men har livstidsgaranti. Hvis det skjer noe galt med den, kan du ta den med til hvilken som helst butikk som selger den og få den fikset uten at det koster deg noe. Jeg har bare Samsonite-kofferter, og er kjempefornøyd!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #24 Skrevet 29. oktober 2006 Husk også at 90% av alle kofferteiere har svart koffert. Det lureste er å kjøpe en som ikke er svart, eller eventuelt har et veldig tydelig kjennetegn. Med svart koffert er det større sjanse for at folk tar feil etc, dessuten er den mye lettere å kjenne igjen kofferten på et rullebånd om den er av en annen farge. (Det hjelper ikke å feste nøkkelringer etc på kofferten, de detter som regel av under den gruuusomme behandlingen de får i flya!) ← Enig i at svart koffert er ganske upraktisk siden nesten alle andre reisende også har svart. Lett at noen tar feil koffert ved bagasjebåndet, det skjedde med faren min. Jeg har derfor kjøpt en rosa koffert fra Wedins, for det er ikke så mange som har sånn... Har også sett at de selger leopardmønstra kofferter, men det blir kanskje...litt for drøyt.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #25 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har kun carlton kofferter og trvelpro. Carlton er et utrolig bra merke med 10 års garanti. Alle deler skiftes raskt enten i butikk(morris) om butikken har delen ellers så bestilles de fra hovedlageret i oslo, med kort leveringstid. Nå har Morris også samsonite, men der kan delene som må skiftes ut sendes fra utlandet og da tar det nødvendigvis lenger tid. Skulle jeg kjøpt koffert hadde jeg gått for en Carlton. Har sett mangen kofferter som kommer inn på reperasjon og carlton og ikke minst travelpro er de koffertene som holder seg best! Ville heller spandert en tusenlapp på en koffert du føler det er trygt å sende på flyet, enn å kjøpe en koffert til tre hundre som kanskje ryker i sømmen Ikke noe gøy å ha trusene utover hele rullebåndet som venninna mi opplevde. Min erfaring er at folk kjøper mer og mer fargeglade kofferter så snart er det ikke så uvanlig at det ligger 3 andre lime grønne trillekofferter på rullebåndet.. En annen ting er at den kofferten som virker sprek å ha på en syden ferie i en knæsj farge ikke er så kjekk å haom vinteren på tur. Kjøper en sort koffert finnes det mangen forskjellige fargebånd som du kan feste rundt med klipslås som også fungerer som en ekstra sikkerhet slik at kofferten ikke sprikker ved hardt trykk:)
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #27 Skrevet 1. november 2006 Jeg har en knallrosa diger hardplastkoffert (konfirmasjonsgave fra to tanter). Og jeg synes det er flaut å gå å hente den fra rullebåndet.. Holder meg derfor til mine grå til vanlig.. (vervepremie i bokklubben) eller den lille sort trillekofferten (fake, kjøpt i Thailand)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå