Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en annonse inne på finn med en gjenstand jeg skulle selge. Fikk en telefon fra en kjøper som sa at han ville ha gjenstanden, og vi ble enige om at den skulle sendes i postoppkrav dagen etterpå. Jeg la ut for oppkravsgebyr og porto. Nå har ikke kjøperen hentet gjenstanden, så jeg tror den blir sendt i retur. Ganske irriterende. Vet dere om jeg blir belastet for porto hvis gjenstanden sendes tilbake? Er dette noe jeg kan kreve fra kjøperen, eller har jeg tapt de pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er en useriøs kjøper, så vil dessverre dette gå utover deg økonomisk sett ja.

Skrevet

Så utrolig irriterende, for han var så klar og tydelig på at denne gjenstanden skulle han absolutt ha. Noen som vet hva hentefristen for postoppkrav (egenemballert norgespakke) er? Er det 14 dager?

Skrevet

Hvis han ikke henter pakken innen 14 dager så blir den sendt i retur til deg, du må da betale returporto for å få ut pakken....

Skrevet

Ja, den idioten hentet ikke pakken som han var SÅ sikker på han skulle ha. :frustrert: Nå er den sendt i retur. Har nesten lyst til å sende han en regning på dette, det var en tung gjenstand så det har kostet litt. Men det hjelper vel ikke noe det, det er vel meg det går ut over ja.

Gjest Bertine
Skrevet

Send regningen til ham!

Jeg tror hm og ellos praktiserer dette;

Henter du ikke pakken må du betale frakt.

Skrevet

Litt seint kanskje, men igjen kommer dette med å ALDRI stole på noen. Få kjøpere til å forhåndsbetale for en vare du skal sende, det er ikke videre smart å sende en vare uten å ha fått penger for den lenger. Dessverre er verden eller samfunnet blitt slik at folk kun tenker på seg selv og driter en lang marsj i om du taper penger eller ikke.

Lykke til i fremtidens salg!

Skrevet

Jeg skjønner godt at folk ikke vil sette over penger til et fremmed menneske sånn uten videre, men hva med å avtale at vedkommende setter inn et depositum på det pakken koster å sende, og så sender du resten i oppkrav? Da viser kunden at han er seriøs, du taper ingen penger og alle blir fornøyde..

Og det er jo ikke akkurat big business å svindle folk for en hundrelapp eller to.. Da er man seriøst fattig, så jeg kan ikke helt se at det skulle være noe problem..

Skrevet

Nå har vel finn også kommet med en betalingsløsning som skal hjelpe mot slike problemer? Men det hjelper jo ikke i denne saken da. Jeg ville sendt han en regning, men det er ikke trolig at han kommer til å betale deg, og siden du ikke har noe skriftelig er det vanskelig å gå videre med det også.

Skrevet

Betalingsmåten til finn er ikke så veldig mye tryggere enn forhåndsbetaling og oppkrav. Trodde dette skulle være så greit, men kjøperen sa hun ikke hadde fått varen, og det var lite jeg kunne gjøre med den saken. satt igjen med hverken varen eller pengene for den.

Skrevet
Litt seint kanskje, men igjen kommer dette med å ALDRI stole på noen.

Og nettopp derfor vil vel de færreste gå med på forhåndsbetaling, siden de ikke kjenner selgeren heller. Postoppkrav er den sikreste måten for noen som ikke kjenner hverandre, men man kan selvsagt ikke garantere seg helt mot slike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...