Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig på hva slags kriterer som må være på plass for at man skal ha et forhold som kan vare livet ut ?

Personlig trenger jeg en person jeg elsker, og som elsker meg like høyt , en jeg kan stole på , og en som bare vil ha meg.

For meg virker det som at damer trenger så mye mer.

Er det så vannskelig å bare klare seg med en person resten av livet ?

Damer hva er det dere trenger ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det ikke finnes noe fasitsvar her.

Det som må ligge i bunnen er god kommunikasjon og respekt for hverandre. Også hverandres ulikheter. Gi den andre rom til å være den h*n er. Da har man mulighet til å utvikle seg sammen. (Sammen betyr nødvendigvis ikke at man blir like) For skal man ha et livslangt samliv så må man utvikle seg sammen. Det er ingen mennesker som står på stede hvil i 40 år.

Jeg er en av de som ikke har klart det. Ingen nederlag med det. Kun noen livserfaring rikere. Jeg tror fortsatt på at det går ann å finne en for resten av livet ;)

Gjest squeeky
Skrevet

Det å kunne elske en person på godt og vondt. Ikke prøve å forandre den andre til noe den ikke er...ha gjensidig respekt, forståelse og tillit til hverandre. Å kunne gi frihet under ansvar; Altså kunne ta seg en tur på byen og kunne flørte litt, uten at det betegnes som utroskap(sjalusi er farlige greier i et forhold).

Å akseptere hverandres ulikheter, og sette pris på gode egenskaper. Aldri ta forgoldet for gitt...en må kunne snakke og kommunisere, ta opp problemer på en voksen måte, og sette seg ned å diskutere hva som kan bli annereledes fremfor å bare gå og tro at gresset er grønnere på andre siden.

Å vite at dere har en felles drøm som å reise, gifte dere, få barn, kjøpe hus i syden...whatever.

Har du disse kvalitetene i et forhold tror jeg en kommer langt...

Skrevet
Lurer egentlig på hva slags kriterer som må være på plass for at man skal ha et forhold som kan vare livet ut ?

Personlig trenger jeg  en person jeg elsker, og som elsker meg like høyt , en jeg kan stole på , og en som bare vil ha meg.

For meg virker det som at  damer trenger så mye mer.

Hyggelig å få frisket opp ideen om at menn er monogame dyr.

Jeg har det samme idealet som du. Men lets face it; vi er en utryddningstruet dyreart.

Hva som skal til vet jeg ikke. Først å fremst tillit antar jeg. Tillit til å våge å tro at noen faktisk kan være seriøs i dag. Dernest respekt, romslighet og masse humor.

Selv kryper jeg tilbake til den trygge hulen min og pleier bitterheten min alene, ettersom min virkelighetsoppfattning om dagen er at alle menn er brukere. Det kan nok hende du må lete både lenge og vel før du finner den kvinnen som ennå ikke har blitt dødelig såret og kynisk.

Vi er vel i utgangspunktet ikke så forferdelig forskjellige, er vi det da? Men vi lever i en verden som gjør oss stadig mer mistenksomme. Hvor mange sår man kan ta er individuelt. For noen holder det med ett.

Skrevet

Enig i det de andre ramser opp her, men jeg har en til vesentlig ting til:

Ingen må tro at de går igjennom et langt forhold uten å ha nedturer eller å bli betatt/falle for en annen person. Det er helt mennesklig. Det er naivt å tro noe annet. Men den store utfordringen er å ikke gå lengre/ikke dyrke denne betattheten. Det er noe av det vanskeligste enn kan stå ovenfor, men når man har klart det, kan man virkelig være stolte av seg selv.

Fra en som ikke klarte det.....

Skrevet

Jeg er uenig i dere som tror at det er naturlig med sidesprang og å på død og liv forelske seg i andre. Det at dere finner hverandre her inne, og at en tråd som dette får en 10 - 20 svar, sier ingen ting annet enn at det er 3-5 stk ut av en haug av mennesker som besøker denne nettsiden og tenker likt som dere. Majoriteten av de andre har ikke dette problemet. De holder seg til den kjæresten de har og er lykkelige med det.

Gjest Ingrid78
Skrevet

For meg er det viktig at man respekterer hverandre, og at begge to er like mye verd. Selvfølgelig må man elske hverandre og, men sånn utenom det er det respekt.

Skrevet
Jeg er uenig i dere som tror at det er naturlig med sidesprang og å på død og liv forelske seg i andre. Det at dere finner hverandre her inne, og at en tråd som dette får en 10 - 20 svar, sier ingen ting annet enn at det er 3-5 stk ut av en haug av mennesker som besøker denne nettsiden og tenker likt som dere. Majoriteten av de andre har ikke dette problemet. De holder seg til den kjæresten de har og er lykkelige med det.

Bare litt nysgjerrig. Hvor fant du det innlegget der noen hevdet at det var naturlig med sidesprang? Fant det ikke jeg. :forvirret:

Gjest Labellamia
Skrevet

Romslighet og vilje til å inngå kompromisser. Vise hverandre jevnlig at man respekterer hverandre og elsker hverandre. La partneren være et selvstendig individ, og ikke søke å forandre den man ble glad til noe som vi tror er perfekt. Da har vi jo endret den man ville ha, og fått en annen. Ikke den vi falt nesegrus for.

Kunne le sammen ofte, sette pris på hverandre og ikke hyenge seg opp i bagateller hele tiden og gnåle om snøen som falt i fjor. :)

Skrevet

Det var godt å høre!!!

Håper du er en dame !!!

Gjest Blondie65
Skrevet

Respekt! Først, sist og i midten.

Den man respekterer er man ikke utro mot, selv om man kunne facineres av en annen. Respekterer man sin partner så vet man hva man har der hjemme og parkerer andre som de forbigående fenomener de er.

Den man respekterer gir man frihet nok til at de ikke føler seg fanget.

Den man respekterer ønsker man å hjelpe, og dele både byrder og gleder med.

Den man respekterer gir man tillit og når man får denne i retur så blir den ikke misbrukt.

Nå er det sikkert mange som lurer på om ikke man skal elske sin partner. Til det vil jeg si at det er mange som hevder de elsker, men deres handlinger stemmer ikke med ordene. Det er respekten som mangler.

Hilsen meg, gift alt for ung, skilt alt for sent og nå singel en god del erfaringer rikere.

Skrevet
Respekt! Først, sist og i midten.

Den man respekterer er man ikke utro mot, selv om man kunne facineres av en annen. Respekterer man sin partner så vet man hva man har der hjemme og parkerer andre som de forbigående fenomener de er.

Den man respekterer gir man frihet nok til at de ikke føler seg fanget.

Den man respekterer ønsker man å hjelpe, og dele både byrder og gleder med.

Den man respekterer gir man tillit og når man får denne i retur så blir den ikke misbrukt.

Nå er det sikkert mange som lurer på om ikke man skal elske sin partner. Til det vil jeg si at det er mange som hevder de elsker, men deres handlinger stemmer ikke med ordene. Det er respekten som mangler.

Hilsen meg, gift alt for ung, skilt alt for sent og nå singel en god del erfaringer rikere.

Helt enig, signerer på denne!

Skrevet

Personlig trenger jeg  en person jeg elsker, og som elsker meg like høyt , en jeg kan stole på , og en som bare vil ha meg.

For meg virker det som at  damer trenger så mye mer.

Å elske oss selv først og fremst..

Skrevet
Å elske oss selv først og fremst..

Kompromissløst ærlig, haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...