Gå til innhold

Id-merking

Gjest snikkelora

Fremhevede innlegg

Gjest Turboguri
Skrevet
Må i allefall være chipet for å få HD rønket en hund

Dette er ikke riktig

Videoannonse
Annonse
Gjest Turboguri
Skrevet (endret)
hunden må være id-merket om man skal stille i noen som helst konkurranser, det være seg utstilling, lydighet, agility o.s.v.

Ikke hunder som er født før 1998

Endret av Turboguri
Skrevet

Jeg sørget selv for å chip-merke hunden min da jeg kjøpte den - tok det samtidig med en av vaksinene.

Og jeg er en av dem som har hatt bruk for merkingen. En gang hunden stakk av hjemmefra var vi rundt og lette overalt. Mens vi lette, så ringte de fra Falck - de hadde fått inn hunden der og jeg kunne kjøre opp og hente ham :)

Så jeg er ikke i tvil - anbefaler chip-merking på det varmeste.

Skrevet

Alle våre hunder er chip'et og alle valper vi selger chip'es også.

Skrevet

Absolutt - jeg har hatt med min hund Spania flere ganger og i slike tilfeller så MÅ hunden være chip'et - med en god del andre "må'er" .....

Skrevet
Har vært å id-merka valpen i dag (samtidig med vaksine) og etter å ha snakka med en kjenning så skjønnte jeg at dette ikke var noe alle gjorde.. Synes liksom det er et must jeg da, men meg om det  :sjenert:

Har du id-merka hunden(e) din(e)? vist ikke, hvorfor ikke?

ja for 1.5 år siden. Dyrelegen sa at det ble sendt inn til NKK. Har sjekka/ringt flere ganger. Ikke komt fra dyrlegen sier de. Søkt på nett på nr osv.

ringt dyrlegen,men de sier at NKK er trege......Føler at jeg har betalt noe som jeg ikke har nytte av hvis den stikkerav.

har ikke stamtavle på hunden og det vet dyrlegen. Kan det ha noe med saken å gjøre. dette gjrde vi pga at vi vil ha mulighet til at den kan oppspores om noe skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...