Gå til innhold

Id-merking

Gjest snikkelora

Anbefalte innlegg

Gjest snikkelora
Skrevet

Har vært å id-merka valpen i dag (samtidig med vaksine) og etter å ha snakka med en kjenning så skjønnte jeg at dette ikke var noe alle gjorde.. Synes liksom det er et must jeg da, men meg om det :sjenert:

Har du id-merka hunden(e) din(e)? vist ikke, hvorfor ikke?

Gjest Deception
Skrevet

Ja, det har vi gjort. I tilfelle han stikker av, er det i hvertfall lurt. Trodde faktisk at alle gjorde det, jeg?

Skrevet

Ja det var en selvfølge for oss. Om han skulle rusle fra oss, så er det mye større kjangse for at han kommer til rette da.

Også er det vel pålagt tror jeg når man stiller ut hund..

Gjest snikkelora
Skrevet
Også er det vel pålagt tror jeg når man stiller ut hund..

Må i allefall være chipet for å få HD rønket en hund

Skrevet

hunden må være id-merket om man skal stille i noen som helst konkurranser, det være seg utstilling, lydighet, agility o.s.v.

Skrevet

Min er chipet ja. Det ble gjort mens valpene fortsatt var hos oppdretter.

Skrevet

Jeg gjorde det ikke på min, siden jeg tror et halsbånd med telefonnummer ville gjort samme nytten for oss.

Jeg synes det virker som litt opphypet, dette at alle må være chippet. Det er jo helt greit å gjøre det, men det er også helt greit å la være, hvis man ikke skal konkurrere/stille dem.

Skrevet

Vi har id merket hunden vår. Det blir mer og mer vanlig, og jeg tror alle hunder må være det for å bli registrert i Norsk Kennel Klubb.

Uansett er det en god sikkerhet for alle hunder og eiere

Skrevet

Vi chipet hunden da den fikk den siste valpevaksinen. I tillegg har den en sånn dings på halsbåndet med telefunnummer og navn.

Om hunden f.eks vrir seg ut av halsbåndet, så er det veldig greit å vite at det finnes en chip og at den kommer til rette.

Skrevet

Min hund var chippet da jeg fikk henne, men om hun ikke hadde vært det hadde jeg selvsagt gjort det. Har også øremerket alle kattene mine, man vet ikke når man kan få bruk for det, så det er aldri dumt å gjøre det.

Skrevet

Bare til opplysning, hunden behøver ikke å være id merket for å være registrert i NKK. :)

Skrevet

Mine er chippet og har i tillegg en liten medaljong hengende på halsbåndet med navn og tlf.nr.

Julie

Skrevet

Min var ID-merket når jeg fikk den.

Den "dingsen" på halsbåndet med tlf.nr. mistet den etter bare noen mnd. (har ikke fått somlet meg til å ordne ny).

Skrevet

Valpen var chippet da jeg hentet den.

Skrevet

Ja, hunden min er shippet.

Syntes det er en liten pris å betale for å få han igjenn om han blir borte.. :)

Annonse
Skrevet

Vi har hund og katt og jeg har merket begge to.

Skrevet

Vi har chippet hunden mens katten har en kul tattovering :sjarmor:

Skrevet

Jeg har stemplet gutten i øret etter at jeg fort fant ut at både politet og Falck ikke aner skitten om chip her i Bergen. Da han rømte så slo det dem ikke å sjekke for sånt i det hele. Da jeg spurte så trakk de på skuldrene og sa at "de kunne umulig vite om sånt".

Nå har han fått nummer i øret og, den er mer obvious.

Skrevet

JA! Vi har en hund som er med på det som skjer. For at han skal kunne være med oss til utlandet må han ha eget pass og for å få det må han blant annet være chippet.

Skrevet

Nei, våres hunder er ikke chippet. Har merket halsbåndene deres med mitt navn og nummer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...