Hobgoblin Skrevet 19. oktober 2006 #1 Del Skrevet 19. oktober 2006 Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med innlegget, men kanskje ønsker jeg meg tips fra folk som har lenger arbeidserfaring enn meg... Har hovedfag innen humaniora, og jobbet et og et halvt år år i en "halvrelevant" stilling. I vår fikk jeg "drømmejobben" - men etter en stund opplever jeg at jobben ikke svarer til mine forvetninger. Det går absolutt ikke på arbeidsoppgaver, men på rammene for samarbeidet med sjefen. Jeg har mindre ansvar og blir tildels detaljstyrt - sjefen er veldig uklar på hva jeg kan gjøre på egenhånd, og hva som må godkjennes av henne. Hun svinger fra å gi meg selvstendige kjempeoppgaver, til å snu helt om og forlange at jeg informerer henne om alt. Jeg tror ikke dette er fordi jeg gjør en dårlig jobb - tvertimot får jeg gode tilbakemeldinger (også fra sjefen når hun er i godlune... ). Men jeg tror dette er fordi hun har et sterkt kontrollbehov. Har tatt opp at jeg ønsker å få klarere rammer (skriftlig og på en pen måte), og håper at dette skal kunne løses. I mellomtiden mistrives jeg, og begynner å leke med tanken på å søke meg videre. Problemet er da at dette er jo drømmejobben hvor jeg skal bygge min kompetanse for å komme videre... Dersom det ikke blir en god løsning på problemet, hvor lenge bør jeg "holde ut" for å sanke erfaring? Litt sliten, skuffet og demotivert av å møte disse svingningene - og synes det er trist, fordi arbeidsoppgavene er virkelig midt i blinken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 19. oktober 2006 #2 Del Skrevet 19. oktober 2006 Hvis arbeidsoppgavene er så interessante som du sier, må du jo selv tenke litt på om arbeidsforholdene ellers er såpass dårlige at du heller vil bytte jobb. Det er jo ingenting i veien for å søke seg videre heller og se hvilke tilbud som dukker opp. Det kan jo hende du trenger en medarbeidersamtale med sjefen din også.. Kanskje dere får "skværet litt opp" og du får gitt bedre uttrykk for hvordan du føler situasjonen, hva dere kan forandre på osv. Når det gjelder hvor lenge man bør holde ut, så er det mange som sier at to år er en slags kritisk grense.. men fortsatt ingenting i veien for å søke på interessante jobber i mellomtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 20. oktober 2006 Takk for svar! Har jo tenkt at jeg "burde" holde ut ett år for å få mer relevant erfaring, men kanskje burde jeg også kikke på andre jobber. Dukker det opp noe, så kan jeg jo søke - men da er det dette med å flagge at jeg er på vei ut mht referanser... Medarbeidersamtale er en god ide, og jeg forsøker jo å ta opp dette - men er litt skeptisk til om det kommer noe konkret ut av det. Men, man skal jo ikke gi opp håpet om at ting kan forbedre seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå