Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Skal bestille noe fra USA fra Kan velge mellom følgende: American Express Check/Money order Discover Mastercard PayPal Visa Hva bør jeg velge? ville helst hatt regning i posten, og betalt i ettertid, men det går vel ikke? Får jeg en egen regning på moms/toll osv?
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 VILLE BRUKT PAYPAL ELLER VISA.......
Malama Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 spørs vel hva du HAR mer enn hva du "bør velge". Ikke så lurt å velge american express om du ikke har et amex-kort... Betaling i ettertid tillater de ikke nei, men toll/mva vil du få egen regning på fra posten antakeligvis (litt ahvengig av hvordan det sendes)
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 spørs vel hva du HAR mer enn hva du "bør velge". Ikke så lurt å velge american express om du ikke har et amex-kort... Betaling i ettertid tillater de ikke nei, men toll/mva vil du få egen regning på fra posten antakeligvis (litt ahvengig av hvordan det sendes) ← Jeg HAR Mastercard og Visa, men er ikke så glad i å oppgi kortnr. på nettet hvis jeg kan unngå det. Leste nettopp at PayPal ikke ikke er så bra http://no.wikipedia.org/wiki/PayPal
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Bruk kredittkortet framfor det norske VISA-kortet. Dersom firmaet du kjøper fra viser seg å være useriøst så kan du ta det med kredittkortselskapet og få tilbake pengene dine. Har du betalt med VISA så er pengene tapt.
gard Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Hei Bruk et kredittkort...f.eks. MasterCard. Dersom du handler fra en seriøs butikk så skal ikke dette være noe problem. Hvis det lekker ut penger i etterkant så skal banken erstatte dette. Jeg har handlet på mange web-butikker i USA (Amazon, Harley sjapper, drugstore.com, visiondirect.com etc) og jeg har aldri hatt noen problemer. Som Persille skriver bør du ikke betale med et debit kort der man har direkt tilgang til bank-kontoen din.
emondak Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 heihei, bruk kredittkort, altså et mastercard eller et viskort som ikke er knyttet til bankkontoen din. OM det skjer noe mugg med handelen da, kan du kreve å få kjøpet hevet av kortleverandøren, ved hjelp av kredittkjøpslova §8 den gir deg visse rettigheter.. For det andre, om du skal importere noe fra USA kommer det fort toll og MVA på dette. Det er forsåvidt greit nok, men du kan risikere å betale en helt sinnsyk frakt for få verne til norge. Dette skal det betales MVA av. Men her kan man få god hjelp av JetCarrier, som har lagt opp et system med bilig frakt over dammen. Kort fortalt går det på at du ber nettbutikken eller avsenderen om å sende pakken til en adresse som du får opgitt av JetCarrier når du registrerer deg der. Så bestiller du frakt av JetCarrier, og de sender pakken hjem til deg, til en langt hyggeligere pris enn om du skal benytte deg nettbutikkens priser. I tillegg ornder de med fortolling av varer om det er aktuellt. Om det er snakk om å kjøpe en cd eller noe slikt, som har relativt liten vekt og volum, er det like greit å benytte seg av løsningenen til nettbutikken. Lykke til! kekker
Susan Sto Helit Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg HAR Mastercard og Visa, men er ikke så glad i å oppgi kortnr. på nettet hvis jeg kan unngå det. Leste nettopp at PayPal ikke ikke er så bra http://no.wikipedia.org/wiki/PayPal ← Jeg har PayPal kun knyttet til VISA, og ikke en sånn konto man har stående penger på. Da har du dobbel trygghet. Både Paypal og VISA kan betale deg tilbake pengene dersom det skulle skje noe galt. Ville ikke anbefalt å ha "kontanter" på paypal eller tilsvarende konto. Da er de veldig "låst". Penger har det best på bankkontoen din!
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 heihei, bruk kredittkort, altså et mastercard eller et viskort som ikke er knyttet til bankkontoen din. OM det skjer noe mugg med handelen da, kan du kreve å få kjøpet hevet av kortleverandøren, ved hjelp av kredittkjøpslova §8 den gir deg visse rettigheter.. For det andre, om du skal importere noe fra USA kommer det fort toll og MVA på dette. Det er forsåvidt greit nok, men du kan risikere å betale en helt sinnsyk frakt for få verne til norge. Dette skal det betales MVA av. Men her kan man få god hjelp av JetCarrier, som har lagt opp et system med bilig frakt over dammen. Kort fortalt går det på at du ber nettbutikken eller avsenderen om å sende pakken til en adresse som du får opgitt av JetCarrier når du registrerer deg der. Så bestiller du frakt av JetCarrier, og de sender pakken hjem til deg, til en langt hyggeligere pris enn om du skal benytte deg nettbutikkens priser. I tillegg ornder de med fortolling av varer om det er aktuellt. Om det er snakk om å kjøpe en cd eller noe slikt, som har relativt liten vekt og volum, er det like greit å benytte seg av løsningenen til nettbutikken. Lykke til! kekker ← Tusen takk!!! Endte opp med å bet. med MC er bare en klokke så skal betale 12 dollar i frakt. Så det var nok ikke så ille.... Da er det bare å lene seg tilbake og håpe at pakken kommer i god tid før jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå