Gå til innhold

Sofa -kjøpe brukt "designer sofa" eller ny Ikea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg greier ikke helt å bestemmer meg om jeg skal kjøpe en brukt designer sofa eller om jeg skal gå for en ny IKEA sofa. Så akkurat at drømmesofaen min ligger på Finn. Den er dyrere enn IKEA sofaen jeg har sett på, men kvaliteten er vel en helt annen? Hjelp meg å velge!!!

Valget står mellom denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8609875

og denne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...productId=10957

To helt forskjellige soafer med andre ord..Er veldig fristet av den dyreste altså, men...det er jo mye penger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt uten tvil Hjellesofaen. Den vil holde i årevis, og kan jo lett trekkes om.

Skrevet
Helt uten tvil Hjellesofaen. Den vil holde i årevis, og kan jo lett trekkes om.

:Nikke:

Det var en helt annen klasse over den, med pris deretter. Hadde iallfall sjekket den ut. Må jo prøvesitte før man kjøper ;)

Skrevet

Åhhh!!!

Akkurat den Hjellesofaen ønsker jeg meg! Kjøp den før noen andre gjør det! Okey, så er det ganske mye dyrere, men du får en sofa som ikke står i annenhver stue også en designersofa da...

DO IT! :-D

Skrevet
:Nikke:

Det var en helt annen klasse over den, med pris deretter. Hadde iallfall sjekket den ut. Må jo prøvesitte før man kjøper  ;)

Ja, du må helt klart se sofaen og prøvesitte den. Få med kvitteringer og garantikort (helst), og PRUT. Møbler faller fort i verdi og det er slett ikke enkelt å selge bruktmøbler til over 10000 kroner. :)

Skrevet

Ja, kvittering og garanti er kjempeviktig at du evt får med deg. Ellers kan jeg gå god for at Hjellesofaen er goood å sitte i, og ser lekker ut!

Skrevet

Uten tvil Hjelle, såfremt den er i god stand. Så ut som et promobilde de hadde lagt ut.

Skrevet (endret)

Jeg ville gått for Hjellesofaen, spesiellt siden du får den såpass billig. :) Og Martin Haksteen er en god designer! :)

Her får du kvalitet og den ville holde i mange flere år enn en Ikea-sofa!!

MEN jeg tror selgeren sier deg en feil-opplysning her. Ikke at jeg vet om du bør tenke så mye på det men..

Poenget er så vidt jeg mener å huske så har ikke "Apollo" vært en av de som har vunnet pris fra Norsk Designråd fra L.K Hjelle's. Flere andre sofer har det ja, men ikke "Apollo". (sofaene "Break" og "Tipo" har tror jeg...)

Prøvde å sjekke om jeg hadde rett, og har enda ikke funnet noe som sier motsatt...

Uansett så viser han deg bilder fra nettet, så du bør be om å få sett den virkelige sofaen før du kjører å henter den. Sikkert ikke noe galt, men greit å være sikker?

Håper uansett du kjøper den! Er en kjempefin sofa! :hoppe:

Endret pga. skriveleifer...

Endret av Collargol
Skrevet

Oi, der ja! :sjenert:

Sorry, jeg har kanskje ikke så bra hukommelse som det jeg husker selv! :ler:

Men, seriøst ->kjøp den!!! Kan du ikke bare si til mannen at det er en Ikea-sofa da, mulig han ikke ser/tenker forskjell? :sjarmor: (selv om det er en skam om noen ikke gjør det...) :)

Skrevet
Joda det stemmer at den vant en pris.  :)http://www.norskdesign.no/utmerkelser/mfgd...aFile13036.html

Må bare overtale mannen først. Kanskje en romantisk middag gjør susen -men tviler litt. Han mener at den er alt for "fancy". Søren og.. jeg som trodde at han kunne overtales når den var blitt så mye billigere :sur:

Altså, menn overbevises best med argumentet om bedre kvalitet, så ta utgangspunkt i at det er en KVALITETSsofa fra en god norsk møbelprodusent. Dvs at alle delene i sofaen er av solide materialer og er laget på en slik måte at sofaen gjerne har flere tiårs levetid. I tillegg er dette en sofa som det lønner seg å reparere og trekke om ved behov. :) At den i tillegg er mye penere er jo også et argument, men gjerne ikke det viktigste for mannen din.

Til sammenligning har Ikeasofaen vesentlig kortere levetid, og omtrekking er bortkastede penger. ;)

Skrevet

Har kjøpt inn god middag til i kveld, så får jeg se om jeg klarer å overbevise han.

Skrevet

Åhh... Hehehe - lykke til med kvinnelisten!! :ler:

Og la oss vite hva du går for!

Skrevet

Har vært og sett på sofaen og den er bare knall fin. Mannen var enig i det han, men mener vi må vente til over nyttår. Jeg prøver å si at DA er den sikkert ikke til salgs lenger, men jeg skjønner poenget hans også :tristbla::tristbla:

Skrevet

Hvorfor vente til over nyttår? Da har man jo ihverfall ikke penger. ;)

Nåja, det dukker nok opp en ny drømmesofa, men det er jo surt å vente hvis dere hadde planlagt ny sofa nå.

Skrevet
Har vært og sett på sofaen og den er bare knall fin. Mannen var enig i det han, men mener vi må vente til over nyttår. Jeg prøver å si at DA er den sikkert ikke til salgs lenger, men jeg skjønner poenget hans også :tristbla:  :tristbla:

Typisk og typisk.. Jeg skjønner om du er frustrert, men lommeboka er sikkert lettet ;) Selv om det er en superfin sofa, kommer det vel noe bedre neste gang, får vi håpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...