Gå til innhold

Til dere som har vært i Tallin!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og min kjæreste har lyst å reise til Tallin -

elsker å se på kultur, markedet etc!

Men lurer på om hvilke plass er det anbefalt å besøke og se?

Sight seeing?

Billig mat - klær - alkohol?

Bra natteliv?

Er det noe vi bør UNNGÅ? ADVARSEL altså :P

Hva koster det å ta SPA pr. gang? f.eks i Jurmala eller et hotell i sentrum,

tenker bare prøve en gang hvis er ok pris..........

tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Tallin i sommer. I gjennomsnitt er vel det meste av klær og sko ca halve prisen av her hjemme. (da mener jeg ikke kjedebutikkene som Vero Moda o.l. fordi holder samme priser over alt) Mat , alkohol og sigaretter er kjempe billig! På markedet er det billig med strikkede plagg og smykker av rav. Andre souvenirer er ikke spesielt billig syntes jeg. Det russiske markedet er en opplevelse! Det er som et loppemarked der du finner omtrent ALT av brukte ting ;) i tilleg til en del nytt. Sprit sjapper, beauty salonger og strippeklubber ligger side som side i mengder ;) Ang SPA, så er det mye billigere enn her. Jeg klippet håret og tok manikyr (fransk) på hotellet og betalte ca 320 NOK for det.

Det er vel ikke noe jeg vil advare deg mot i Tallin. Vi reiste med barn og så derfor ikke så mye av nattelivet. Men på dagtid følte jeg meg i hvert fall veldig trygg i Tallin.

ÅÅÅÅ som jeg misunner deg som skal dra dit nå, Tallin er en flott by!!

Kos deg! ;)

Skrevet

Julemarkedet i Tallinn skal visstnok være veldig bra. Jeg har selv vært i Tallinn og synes det er en flott by! Mange flotte konditorier og restauranter, da særlig i gamlebyen. De er veldig kjent for lin (stoff og duker som faktisk er veldig moderne og rimelig), i tillegg har de mye flotte smykker der (rav er ikke helt min stil, men også mye flotte sølvsmykker laget av estiske smykkekunstnere), manikyr og pedikyr koster rundt 100-lappen til sammen og SPA ca 350 norske for en hel dag på "day-spa".

Du må også kjøpe marsipan og sjokolade (Kalev) :)

Det er mange skandinavisk språklige turistguider der, så få gjerne med deg en guidet tur, så blir det lettere å orientere seg på egen hånd også! Og du kan få mange gode tips fra de lokale guidene!

Ellers så er det jo en rekke kjøpesentre der, særlig kjent er vel Viru Kesku og Stockmann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...