Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 skal jeg høre på hudpleiere som sier at huden jobber så mye om natten at den trenger en god nattkrem? eller slike som dr. h som sier at huden jobber så mye om natten at den IKKE trenger nattkrem?
Gjest Deception Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Så lenge ingen av delene er vitenskapelig bevist, kan du velge og vrake hva som passer deg. Det lureste er nok å teste ut hva som føles best for huden din.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Huden jobber så mye og regenererer seg om natten, slik at du får masse utbytte av kremen som du bruker om natten! Slik får huden tatt opp fukt og de aktive ingrediensene bedre! Ingen burde la være å bruke kremer om natta. Og hvorfor er dere så skeptiske til hva hudpleiere sier, det er ikke salget de lever av - de er for å hjelpe kundene med å oppnå en sunnest mulig hud! Det er en grunn til at det er 2 års hudpleielinje, med all teori om huden, alt hvordan den er bygd opp til dens funksjon. Hvorfor er dere så skeptiske til hva de sier... Hudpleiere er profesjonelle fagfolk, og samarbeider ofte med hudleger.
Gjest gjesta Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Hudpleiere er profesjonelle fagfolk, og samarbeider ofte med hudleger. ← Hudleger har som regel et ganske annet syn på hva huden trenger enn hudpleiere. Jeg må nok innrømme at jeg har størst tro på hudlegenes minimalisme.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Hva vet vel du om det? Du går jo rett på det visse hudleger sier i media.. Ikke alle hudleger har samme meninger heller. Jeg er hudpleier, og henviser ofte til hudlege de som kommer med hudproblemer som psoriasis, rosacea, forskjellige typer eksem, sopp osv. Du tror vel vi hudpleiere bare "leker", legger litt makeup og filer negler for gøy! Men da tar du feil!
Nemesis Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg kunne aldri ha sovet en natt uten krem viss jeg hadde vasket huden først.. Da hadde huden blitt stram.
Gjest Lanyah Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg kunne aldri ha sovet en natt uten krem viss jeg hadde vasket huden først.. Da hadde huden blitt stram. ← Samme her! Jeg har ògså hørt at huden ikke vet forskjell på natt og dag. Òg at grunnen til at vi har nattkrem, er at den er litt mer skinnende og gir mest fukt, derfor passer den om natten. Dette har jeg ògså hørt. Men jeg vet ikke hva jeg tenker om det.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Huden får ro på natten fra lys, forurensing, sminke osv. Og den har da tid til å restituere seg. Det finnes mange serier som ikke har forskjellige kremer for dag og natt. Det du kan tenke på er at du ikke trenger en krem med spf om natten... Det er også greit å ha en fetere krem om natten slik at huden får en skikkelig boost, siden det ikke er så deilig å gå hele dagen med skinnende panne...
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Hva vet vel du om det? Du går jo rett på det visse hudleger sier i media.. Ikke alle hudleger har samme meninger heller. Jeg er hudpleier, og henviser ofte til hudlege de som kommer med hudproblemer som psoriasis, rosacea, forskjellige typer eksem, sopp osv. Du tror vel vi hudpleiere bare "leker", legger litt makeup og filer negler for gøy! Men da tar du feil! ← Jeg forstår at hudpleiere har et skikkelig yrke med seriøst utdannelse og yrkesstolthet. Men opplæringen er jo i bunnen, så hvis noen er skeptiske må det jo være til opplæring og selve faget, fremfor den enkelte hudpleier.
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Du tror vel vi hudpleiere bare "leker", legger litt makeup og filer negler for gøy! Men da tar du feil! ← Eh, nei.
aline Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 nå FINNES det jo faktisk også hudpleiere (altså utdannede) som spesialiserer seg på Dr.Hauscha også da, og som da altså er enig i at natten skal være uten hudkrem. Det er delte meninger om så mangt, jeg har en hud som før dr.H var tørr og stram nesten uansett, nå kan jeg helt fint vaske meg med produktene til dr.h på kvelden, ta på tonicen og finnes ikke tørr verken da eller når jeg våkner morgenen etter. huden min har blitt mye bedre og sunnere etter at jeg begynte med denne serien, det til tross for at jeg da altså ikke bruker hudkrem om natten men lar huden jobbe selv. Så det er altså noe som fungerer godt på MIN hud. hva man skal tro på må man vel egentlig finne ut inni seg selv, slik jeg ser det, så er det en veldig "vestlig" tanke rundt den vanlige hudpleien på lik linje som det er med den vestlige tanken om kropp, vi splitter opp i enkelt deler og konsentrerer kun på dette. Mens tanken bak f.eks dr. H og andre tanker rundt kropp og menneske, går mer på en helhet, at alt står sammen og spiller inn på andre ting. så får man finne det som passer for en selv, det vil jo være like forskellig fra person til person som alle andre tanker om ting er.
aline Skrevet 28. oktober 2006 #12 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har ògså hørt at huden ikke vet forskjell på natt og dag. ← Det tror faktisk ikke jeg på. kroppen vet forskjell på natt og dag, den er i sin helhet bygget opp så den bruker nattens timer til å bygge opp og reparere seg, jeg ser det ganske naturlig at huden, som den delen av kroppen den er, også jobber annerledes på natten en den gjør om dagen. det at kroppen vet forskjell, er jo også blitt nevnt i forhold til folk som bare jobber natt, kroppen kommer lett i ubalanse nettopp fordi kroppen er bygd til å jobbe annerledes om natten en den gjør om dagen, selv om man forsøker å snu døgnet så vet kroppen forskjell.
Gjest niomi Skrevet 28. oktober 2006 #13 Skrevet 28. oktober 2006 Hva er disse dr. H-greiene? Hvor kan jeg finne info, og hvor dyrt er det?
Fashion.Faux.Pas Skrevet 28. oktober 2006 #14 Skrevet 28. oktober 2006 godt poeng TS, og ikke godt å si...
aline Skrevet 28. oktober 2006 #15 Skrevet 28. oktober 2006 Hva er disse dr. H-greiene? Hvor kan jeg finne info, og hvor dyrt er det? ← søk på dr.hauscha her på kg så finner du masse info, det er 100% naturlig hudpleie, er dyrere en dagligvarehudpleie og billigere en endel andre gode "parfymeri"-serier.
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2006 #16 Skrevet 28. oktober 2006 Ehm. Må bare si her at mange ikke tåler nattkremer. Man kan jo bare spekulere i hvorfor. Jeg bruker som oftest ikke nattkrem. Jeg har ikke fet hud, har normal. Når jeg vente den av til ikke å bruke krem så ofte om natta, balanserte den seg selv. Etter en kort stund er huden smidig og god etter rens. Er enig med Aline om at den som lurer, bør sjekke opp om dr. Haushka. På nettsiden deres er det forklart hvorfor nattkrem ikke skal brukes i pleieprogrammet deres.
Gjest niomi Skrevet 28. oktober 2006 #17 Skrevet 28. oktober 2006 søk på dr.hauscha her på kg så finner du masse info, det er 100% naturlig hudpleie, er dyrere en dagligvarehudpleie og billigere en endel andre gode "parfymeri"-serier. ← Etter litt søking her på forumet har jeg nå bestilt reisesettet fra Kinsarvik. Til temaet: Jeg bruker ikke nattkrem. Dersom jeg dusjer rett før jeg legger meg, bruker jeg den vanlige dagkremen. Nattkrem får jeg bare veldig blank hud av og myyyye kviser. Samme hva jeg prøver. Nå har jeg ganske sær hud, og i perioder er det eneste jeg tåler på hele kroppen inkludert ansiktet, Spenol. Alt annet gir meg eksem, til og med såkalte eksemkremer. (Litt rar jeg, ja... )
Gjest Tanita Skrevet 30. oktober 2006 #18 Skrevet 30. oktober 2006 Spenol??? Det ville jeg ikke smurt på føttene mine engang! Jeg bruker nattkrem om natta, og huden min er på sitt beste morgenen etter en god natts søvn. Det er da den får ro og celleveksten skjer på natten, altså den regenerer seg om natta. Dessuten kvitter huden seg med avfallstoffer om natta og har et rikere innhold av aktive pleie- og virkestoffer og nattkremene er slik bygget opp tilpasset dette.
Gjest Tanita Skrevet 30. oktober 2006 #20 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg trodde ikke folk brukte det idag, det er jo verre enn å bruke niveakremer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå