Gjest Bekymret mamma Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Sønnen min på 3 år begynte i barnehage for 3 uker siden og etter en uke ble han veldig forkjølet med feber og var da hjemme fra barnehagen i 4 dager. Han ble bra igjen, men for 4 dager siden ble han dårlig nok en gang. Det som bekymrer meg er at han ikke spiser.. Han er en "periodespiser" til vanlig og er i tillegg veldig kresen. Men nå spiser han somsagt ingenting(les:kanskje 1 brødskive i løpet av en hel dag). Han har gått ned mye.. Is, sjokolade vil han gjerne ha, men ikke mat.. Men jeg kan jo ikke fore han med godterier heller. Jeg lager alt mulig for å få han til å spise, men uten hell. Trenger derfor noen tips om hva jeg kan gjøre. På forhånd tusen takk!
Gjest niomi Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Broren min ble veldig syk i den alderen der, med dobbeltsidig ørebetennelse. Og i motsetning til din sønn, var han egentlig veldig matglad. Men han ville ikke spise. Det eneste som mamma klarte å få i han, var non-stop og Cola. Mamma var jo veldig bekymret, og tok det opp med legen. Og legen svarte at det viktigste når han var syk, var at han fikk i seg næring slik at han orket å slåss mot sykdommen. Om det var non-stop og Cola, spilte ingen rolle.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 For det første: dette går bra! Alle barn har slike perioder, og så lenge de drikker nok så er det ingen fare med noen dager med lite mat... Og is og godteri må du ikke gi ham i det hele tatt denne perioden, for det blir kun en erstatning for maten. Vår sønn gikk 3 uker med minimalt med mat tiligere i år, han gruet seg for tannlegen... Liker han barnegrøt eller havregrøt? Smoothies kan også være en god løsning for å få i ham litt næring. Jeg bruker å kjøpe en pakke "hvete med frukt" når vår datter (11 år) av en eller annen grunn ikke vil eller klarer å spise. Dette har blitt hennes "sykemat", som hun kun fårnår hun er syk... Grøten sklir derimot ned uten nevneverdige problemer, og hun får i seg noe av dagsbehovet av vitaminer og mineraler.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 vi begynte også å bli bekymret for vår 3 åring når hun en hel måned (også desember daav alle måneder!!!) kun, og jeg mener kun spiste mariekjeks og drakk alt av drikke. men, også det gikk over. la han få det han vil ha. dere kommer snart tilbake til hverdagen. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå