Gå til innhold

Hva koster maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sånn ca. regner man pr gjest for en tre retters middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å måtte betale ca 350 kr pr. pers for 3 retters middag, med 2 gangs servering på hovedretten.

Skrevet

Det kommer vel i grunn helt an på hva dere skal spise og om dere skal bestille all maten eller ei. Jeg tror vår 3-retter kom på ca 180-200 kroner pr. person, men da laget vi også forretten og desserten selv. Hovedretten ble servert 2 ganger.

Gjest Anonymous
Skrevet

vår treretters middag kommer på kr 387,- pr kuvert. 2 ganger servering. Har ikke valgt det billigste alternativ men det som vi hadde aller mest lyst på selv!

Skrevet

Vi skal betale kr 265 pr. pers. for forrett, hovedrett og dessert. 2 serveringer. Dette var pris midt på treet hos catering selskapet vårt.

Skrevet

Vi skal betale 750 pr person, som inkluderer forrett, hovedrett, dessert, alkohol under middag og fri bar. I tilleg er blomster og velkomstdrink inkludert. Vi leier et lokalet der de ordner alt, så vi slipper å tenke på serveringspersonalet, kokk og oppryddnig... :lol:

Skrevet

Vi må betale ca 500 kr for tre retters, men da er serveringsperonale innbakt i prisen.

Skrevet

Vi betalte 250 kr for treretters middag, innkludert kokke hele kvelden, dvs til å ordne med kaker og kaffe ol.

Skrevet

:D Hei

Vi betalte 270 kr. pr. kuvert. Det var 2 ganger servering av hovedrett. Maten var kjempe god og lekkert anrettet. Kokken var inkludert i prisen, men serveringspersonalet kom i tillegg.

Skrevet

Vi betaler kr 1300,- pr person. Dette inkl 3-retters middag samt drikke til maten og bryllupskaken.

Skrevet

1300 Tvilling??? Er du på styr?? Hadde vel hatt råd til og hatt sånn ca. 15 gjester vi da... hehe... Nei men seriøst - er det gåselever og sånt på menyen? For dette hørtes vanvittig ut synes jeg... (Dette var ikke frekt ment altså! Bare nyskjerrig!)

:D

Skrevet
1300 Tvilling??? Er du på styr?? Nei men seriøst - er det gåselever og sånt på menyen? For dette hørtes vanvittig ut synes jeg... (Dette var ikke frekt ment altså! Bare nyskjerrig!)

:D

Det er ikke det. Jeg skrev at det var inkl drikke til maten samt bryllupskaken. Vi har ikke fått menyene enda (de er ikke klar før i april), men de ligger på alt fra 500,- og oppover for 3 retters middag.

Nå skal vi ha bryllupet på en restaurant, så selvsagt er det dyrere enn om man skulle bestilt fra et cateringselskap... :wink:

Skrevet

Ja... men vi skal også være på restaurant... Nå skal ikke vi ha annen drikke enn mineralvann og brus, men likevel... Vi regner ca. 300 pr.pers., og kaken kommer vel kanskje på 1000 - 1500... Jaja - det er sikkert bare meg som reagerer på store tall.. :D

Skrevet

Vi har bestilt fra et cateringselskap. 3-retters meny koster 202 kr pr. kuvert. Det er for en gangs servering av hovedretten, men da med 200 gram kjøtt ferdig stekt. Inkludert i denne prisen er kokk som anretter maten på talerknene. Vi skal i tillegg ha en mellomrett som vi skal stå for selv. Den skal bestå av Port Salut på en eng av salat.

Gjest Juliane
Skrevet

Mellom 400-500 pr.kuvert for en tre retters middag på hotell med 2 ganger servering. I tillegg kommer 30,- pr.pers for frukt servering mens gjestene venter på brudeparet og pluss 50,- pr.pers for at hotellet lager til kaffebord ( vi har med kakene) I tillegg kommer drikke. Dyrt blir det ja.....

Hilsen Juliane

Vi gifter oss 5.juli

Gjest Afrodite
Skrevet

Når man setter en pris på 1300 pr kuvert - hvor mange gjester har du da? Vi regner med ca 80 gjester, og har vel sagt ca 400 NOK pr kuvert for tre retters middag, servering to ggr hovedrett, og da lager vi selv. er i hvertfall planen.

Alt kommer vel an på hvor stor slekt du har...

men 80 gjester per 1300 NOK... hadde blitt mye penger. :(

her var det 20 varmegrader idag :briller:

Skrevet
Når man setter en pris på 1300 pr kuvert - hvor mange gjester har du da? Vi regner med ca 80 gjester, og har vel sagt ca 400 NOK pr kuvert for tre retters middag, servering to ggr hovedrett, og da lager vi selv. er i hvertfall planen.  

Alt kommer vel an på hvor stor slekt du har...

men 80 gjester per 1300 NOK... hadde blitt mye penger.  :(  

her var det 20 varmegrader idag :briller:

Jeg antar denne kommentaren var til meg... Vi skal ha 52 gjester til middag og ca 65 til kaffe... Og ja, det blir dyrt, men dette er nettopp en grunn til at vi har ventet med å gifte oss. Forhåpentligvis skjer dette bare en gang, og da vil vi gjøre det skikkelig :wink: Vi betaler alt selv (uten økonomisk støtte fra foreldre) nettopp fordi ingen skal kunne fortelle oss hvordan vi ønsker å bruke pengene våre.

Lykke til alle som gifter seg i 2003. :D

Skrevet

Vi betalte 395,- p.p. for 3retters. Lakserullade m rekerose, hjortestek og hjortekjøttkaker, kanelis med friske frukter.

På hotell må man regne med en drøy tusenlapp p.p., men da er mye inkludert som regel (gourmet-meny, kakegebyr, servering, kokker, drikke til maten mm.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei !

Vi skal betale ca. 140 pr kuvert :lol:

Varmrøkt elg på 3 salater til forrett, pestomarinert villaks til hovedrett og sjokoladefromasj med vanilje til dessert !

Dette er sef. uten drikke, det kommer i tillegg.

Tror ikke jeg har hørt noen billigere.......

Hjelper kanskje at vi kjenner kokken og får alle råvarer til grossistpriser...

Zeta5

glemte å logge meg på ....

Skrevet

Jeg tror vi ender på rundt 1000,- pr. person med alt - full pakke, halv pris for barn. Så med 70 gjester blir det ganske dyrt, men ønsker ikke spare på maten. Sparer heller andre steder. Kutter f.eks. leie av veteranbil til og fra kirke osv.

Prisene lå på det vi regnet med, og budsjetterte med.

Det er dyrt å gifte seg, men helt sikkert verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...