Gjest Skya Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har akkurat kjøpt min første leilighet. Men det er lite som MÅ gjøres der, så jeg tenkte jeg skulle male soverommet bare for å ha noe å gjøre. + at fargen som er der nå ikke er så altfor fin. Men fikk litt lyst til å gjøre dette litt annerledes. Soverommet har mørke tregulv og gammeldagse vinduer med bred vinduskarm som jeg kun skal ha trepersienner i. Har spekulert på å male det i en lys brun/beig tone, men synes det blir litt kjedelig. Noen som har forslag til andre ting jeg kan gjøre, evt. effekter e.l? Blir det litt for drøyt å male 3 vegger beige eller lys brun og 1 vegg brun? Forslag mottas med takk! Et spørsmål til: Har denne kommoden fra Ikea, noe jeg kan gjøre med den for å få treet mørkere? Maling? Beis? (ja, jeg er HELT blank på dette området.)
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Hei! Vi har soverom som er malt i latte og med en vegg i sjokoladebrun! nydelig!
Arielle Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Du kan jo male kommoden, men ikke beise. Dersom du skal beise, må treet pusses ned, og hvis jeg antar riktig så er skuffefrontene i finèr? Dersom de er i finêr kan de ikke pusses hvertfall.... Vi har veggene i lysebrunt med hvite karmer. Synes det ble fint
Gjest Skya Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Takk for tips. Tror jeg skal finne en fin tapet som jeg skal ha på den veggen som senga skal stå, det er en hel vegg uten vinduer eller dører. Tror jeg vil ha en tapet i bruntoner med et litt gammeldags mønster. Så det var en annen tråd om tapeter her inne, så jeg får hive meg med der. Vet egentlig ikke hva frontene er i jeg, men det er nok ikke heltre nei. Må finne en fin farge å male de i da.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Vet egentlig ikke hva frontene er i jeg, men det er nok ikke heltre nei....← Ifølge produktbeskrivelsen: Skuffefront: sponplate, Bjørkefinér, Folie, Klar akryllakk, jfr. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=50019974
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Velg heller roedt for litt lidenskap
Marissa Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Det er kjempefint med en vegg på soverommet i kontrastfarge! Enten at du maler eller tapetserer. Hvis du er tålmodig kan det også være fint å bruke sjablonger til å male med. Det bli både personlig og unikt. Spør i en faghandel om de kan hjelpe deg med gode fargekombinasjoner, det er det mange som er flinke på. Tenk også over om rommet ditt er øst eller vestvendt, og om du dermed har morgen eller kveldsso, for det kan bety mye for hvordan en farge tilslutt tar seg ut. Vil råde deg til å velge en farge med litt varme i et østvendt rom. Kjenner jeg nesten blir misunnelig på deg som får lov til å sette preg på en ny leilighet, og ha den gode følelsen av å flytte inn et nytt sted med mange forventninger!
Gjest Skya Skrevet 24. oktober 2006 #8 Skrevet 24. oktober 2006 (endret) Velg heller roedt for litt lidenskap ← Lidenskapen holder jeg til stua. Det er kjempefint med en vegg på soverommet i kontrastfarge! Enten at du maler eller tapetserer. Hvis du er tålmodig kan det også være fint å bruke sjablonger til å male med. Det bli både personlig og unikt. Spør i en faghandel om de kan hjelpe deg med gode fargekombinasjoner, det er det mange som er flinke på. Tenk også over om rommet ditt er øst eller vestvendt, og om du dermed har morgen eller kveldsso, for det kan bety mye for hvordan en farge tilslutt tar seg ut. Vil råde deg til å velge en farge med litt varme i et østvendt rom. Kjenner jeg nesten blir misunnelig på deg som får lov til å sette preg på en ny leilighet, og ha den gode følelsen av å flytte inn et nytt sted med mange forventninger! ← Så var det meg og retningssansen min da, men kan alltids spørre meg frem. Tusen takk for tips, skal ha de med i beregningen når jeg handler. Har funnet mange fine tapeter hos Designers Guild. Endret 24. oktober 2006 av Skya
Gjest Gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #9 Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Ikke velg rødt på soverommet. Et soverom bør helst være svalt og beroligende og rødt fungerer fullstendig motsatt på mennesker, fordi det øker både pulsen og energien. Det er sikkert greit de gangene man skal få mannen i vigør, men bortsett fra hyrdestunder så skal man jo helst sove der også. På designer guild har de MASSE fint ja. Om du ikke vil tapsetsere hele veggen kan du lage en hodegavel som du dekker med en tapet du synes er fin med veggen bak i en matchende farge. Om du bor i nærheten av Oslo kan du se masse fine tapeter hos R.O.O.M. Og masse annet fint for den del Endret 25. oktober 2006 av ~Alwa~
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå