Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #21 Skrevet 19. oktober 2006 Det er vel like mye drittslenging om bergensere som det er om alle andre Tja, synes ofte bergensere kommer dårlig ut jeg :/ ← Hehe, jeg tror at dersom du spør f.eks. en nordlending eller en trønder, så vil de føle det samme. Men så er det noe om å se det man helst vil se da Og er det noen som kan forklare meg hva som skjer når man drar alle under en kam? I tilfelle det er noe annet enn å skjære alle over en kam, som det faktisk heter. Menmen.. Javel, og dette er bestemt og vedtatt med lov? ← Eh, ja på en måte kan du vel si det siden det er slik det står i ordboken. Kam: 1 redskap med tinder til å rense el. gre noe med / (ikke) skjære alle over én k- (ikke) behandle alle på samme (raske og overflatiske) måte Men hvis du føler at alle skal kunne ha sin egen tolkning av språket vårt så må du gjerne argumentere for det.
Colargol Skrevet 19. oktober 2006 #22 Skrevet 19. oktober 2006 Hehe, jeg tror at dersom du spør f.eks. en nordlending eller en trønder, så vil de føle det samme. Men så er det noe om å se det man helst vil se da ← Ja, da spør vi meg da! En ordentlig helt ekte trønder. Og jeg synes ikke det er mye drittslenging om oss? Men så ler vi av ting i stedet for å bli sure også, så da er det ikke så morro å kaste dritt! (Man får fortsatt kjøpt barte-kopper her oppe!) Men resten av den diskusjonen deres gidder jeg ikke blande meg i.. Var det ikke Arne Bendiksens 80års dag som var temaet her?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #23 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, da spør vi meg da! En ordentlig helt ekte trønder. Og jeg synes ikke det er mye drittslenging om oss? Men så ler vi av ting i stedet for å bli sure også, så da er det ikke så morro å kaste dritt! (Man får fortsatt kjøpt barte-kopper her o ← Jeg er selv trønder, og jeg blir heller ikke irritert over "drittslenging" om trønderbart og karsk. Og da blir det kanskje heller ikke så morsomt å slenge dritten, når mottakeren ikke tar den så høytidelig
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #24 Skrevet 19. oktober 2006 Hehe, jeg tror at dersom du spør f.eks. en nordlending eller en trønder, så vil de føle det samme. Men så er det noe om å se det man helst vil se da Mulig det, men er det ikke noe som heter " jeg er ikke fra Norge- jeg er fra Bergen?" mange som fordømmer og slenger dritt om bergensere uten grunn. Eh, ja på en måte kan du vel si det siden det er slik det står i ordboken. Kam: 1 redskap med tinder til å rense el. gre noe med / (ikke) skjære alle over én k- (ikke) behandle alle på samme (raske og overflatiske) måte Men hvis du føler at alle skal kunne ha sin egen tolkning av språket vårt så må du gjerne argumentere for det. Nei, det vil jeg ikke argumentere for en gang, burde være en selvfølge. ←
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #25 Skrevet 19. oktober 2006 Nei, det vil jeg ikke argumentere for en gang, burde være en selvfølge. ← Velvel. Da skal jeg begynne å finne på mine egne ord og uttrykk, og forvente at folk forstår hva jeg mener uten at forklaring skal være nødvendig. For det er jo tydeligvis det du mener
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #26 Skrevet 19. oktober 2006 Velvel. Da skal jeg begynne å finne på mine egne ord og uttrykk, og forvente at folk forstår hva jeg mener uten at forklaring skal være nødvendig. For det er jo tydeligvis det du mener ← Du vet ingenting om hva jeg mener, hva du gjør må bli opp til deg. The end.
aimee Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #27 Skrevet 19. oktober 2006 Synes dette er mest flaut... Men han hadde vel fortjent noe iallefall, det synes jeg. Et avisopplsag eller noe, hvis NRK eller Bergen ikke ville mener jeg! Men å sutre på denne måten det synes jeg er for teit! ← Han fikk jo et oppslag i VG da Jeg tror Bendiksen har stjernenykker jeg. Han er vant til å være i rampelyset, og alle over 60 vet tross alt hvem han er Jeg tror Arne Bendiksen er den siste mohikaner.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #28 Skrevet 19. oktober 2006 Du vet ingenting om hva jeg mener, hva du gjør må bli opp til deg. The end. ← Oh - hersketeknikk
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #29 Skrevet 19. oktober 2006 Mulig det, men er det ikke noe som heter " jeg er ikke fra Norge- jeg er fra Bergen?" mange som fordømmer og slenger dritt om bergensere uten grunn. ← Til og med Mette-Marit "slenger dritt" om bergensere: - Folk fra andre deler av Norge kan fortelle dere at bergenserne er svært ulike andre nordmenn, sa Mette-Marit. http://www.aftenposten.no/nyheter/kongelig...icle1499996.ece
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #30 Skrevet 19. oktober 2006 Oh - hersketeknikk ← Nei, det er du som kverulerer.
Colargol Skrevet 19. oktober 2006 #31 Skrevet 19. oktober 2006 Han fikk jo et oppslag i VG da Jeg tror Bendiksen har stjernenykker jeg. Han er vant til å være i rampelyset, og alle over 60 vet tross alt hvem han er Jeg tror Arne Bendiksen er den siste mohikaner. ← Joa Men kanskje fra litt feil "tipser"! Men jeg synes faktisk at han fortjener litt for å være seriøs! Jeg mener -for noen er han som Erik Bye eller Ole Paus! Og de blir jo "hedret" på sånne dager! Og det å bli 80 er jo en ganske bra "runddag" da!
Gjest Piper Skrevet 19. oktober 2006 #32 Skrevet 19. oktober 2006 Syns det er både dårlig av Bergen og av NRK, og forstår han godt. Han har tross alt vært en stor del av kulturlivet her i Bergen, så dette syns jeg er en stor skam av Bergen kommune.
monikabrx Skrevet 19. oktober 2006 #33 Skrevet 19. oktober 2006 og så lite respekt hadde hun ← Men faen.. skall de feire alle kjendiser med eget program hver gang de fyller rund år?? da blir det mye kjendis bursdager på nrk. Og hvorfor forventet han et eget tv program forde han ble akkurat 80????
aimee Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #35 Skrevet 19. oktober 2006 Kjendiser får ofte programmer på NRK. Minneprogrammer etter de er døde. Unnskyld at jeg ler
monikabrx Skrevet 19. oktober 2006 #36 Skrevet 19. oktober 2006 Kjendiser får ofte programmer på NRK. Minneprogrammer etter de er døde. Unnskyld at jeg ler ← Ja, og det får sikkert arne bendiksen også...
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #37 Skrevet 19. oktober 2006 Ærlig talt skjønner jeg Arne Bendiksen godt. Han har ikke bare "laget et par morsomme sanger", han har hatt en veldig stor betydning for musikk i Norge gjennom mange år. Han har skrevet sanger for Kirstie Sparboe og Wenche Myhre. Må være rart å bare bli glemt slik.
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #38 Skrevet 19. oktober 2006 En annen ting er at denne tråden er nok et bevis på at janteloven fremdeles står sterkt her i landet.
aimee Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #39 Skrevet 19. oktober 2006 Joda, jeg skal ikke være med på å undervurdere hans posisjon i norsk musikkliv. Han har skrevet (i følge vg) omkring 2000 sanger, og har faktisk hatt en stor betydning. Og ja, det må være rart å føle seg glemt. MEN. Da går du ikke ut i VG og forteller hele Norges land at du er sur på NRK og Bergen! Det blir jo bare oppfattet som han er en sur bortskjemt gammal bitter sullik!
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2006 #40 Skrevet 19. oktober 2006 Joda, jeg skal ikke være med på å undervurdere hans posisjon i norsk musikkliv. Han har skrevet (i følge vg) omkring 2000 sanger, og har faktisk hatt en stor betydning. Og ja, det må være rart å føle seg glemt. MEN. Da går du ikke ut i VG og forteller hele Norges land at du er sur på NRK og Bergen! Det blir jo bare oppfattet som han er en sur bortskjemt gammal bitter sullik! ← Og det kan ikke ha noe med Vgs måte å fremstille det på, for det er jo en veldig seriøs avis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå