Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:tristbla: Hvorfor?!

Hvorfor må ens forlovede være utro med sin kollega når han har samboer fra før?

Er menn noen svin? Jeg begynner å bli overbevist... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen mennesker er svin dessverre, både kvinner og menn

:klem:

Skrevet

Hva skal du gjøre med det da? Er han åpen mot deg om det? Vet han at du vet?

Skrevet
:klem: ikke godt for deg dette. Det finnes menn som er slik, og andre som er veldig glade for den de har hjemme.
Skrevet
:tristbla: Hvorfor?!

Hvorfor må ens forlovede være utro med sin kollega når han har samboer fra før?

Er menn noen svin? Jeg begynner å bli overbevist... :tristbla:

Det føles sånn noen ganger... Var ganske overbevist selv en stund, men nå vet jeg bedre...

:klem: Det finnes mange gode gutter også.

Skrevet

Først: :klem:

Jeg har heldigvis aldri vært i ts' situasjon. Men dersom jeg havnet i en situasjon hvor min samboer var utro (grøss og gru) - og det med en kollega, ville jeg forlange (ja, faktisk forlange) at han skiftet jobb innen en gitt tid. Det ville vært krav nr. én for at jeg i det hele tatt ville vurdert å fortsette i forholdet. Hadde han ikke fått seg noe nytt innen denne tiden, fikk han skaffe seg noe gjennom vikarbyrå for en periode, mens han søkte faste jobber. Og ja, jeg ville hengt over skuldra hans og passet på at han faktisk søkte andre jobber og virkelig prøvde å skaffe seg ny jobb.

Jeg syns man kan kreve det, jeg. Han har brutt all tillit noe så kraftig, og at han da skal fortsette å tilbringe masse tid, og alle firmafester etc. med denne personen. For å få tilbake tilliten, må faktisk den utro personen vise seg tilliten verdig. Akkurat som min kjære forlangte at jeg skulle søke profesjonell hjelp da jeg var ekstremt langt nede og ble voldelig av meg.

Skrevet
Først: :klem:

Jeg har heldigvis aldri vært i ts' situasjon. Men dersom jeg havnet i en situasjon hvor min samboer var utro (grøss og gru) - og det med en kollega, ville jeg forlange (ja, faktisk forlange) at han skiftet jobb innen en gitt tid. Det ville vært krav nr. én for at jeg i det hele tatt ville vurdert å fortsette i forholdet. Hadde han ikke fått seg noe nytt innen denne tiden, fikk han skaffe seg noe gjennom vikarbyrå for en periode, mens han søkte faste jobber. Og ja, jeg ville hengt over skuldra hans og passet på at han faktisk søkte andre jobber og virkelig prøvde å skaffe seg ny jobb.

Jeg syns man kan kreve det, jeg. Han har brutt all tillit noe så kraftig, og at han da skal fortsette å tilbringe masse tid, og alle firmafester etc. med denne personen. For å få tilbake tilliten, må faktisk den utro personen vise seg tilliten verdig. Akkurat som min kjære forlangte at jeg skulle søke profesjonell hjelp da jeg var ekstremt langt nede og ble voldelig av meg.

:ler: Snakker om å leve i en drømmeverden.

Tror du det er så lett at man bare finner en annen jobb? Eller at man bare går inn på et vikarbyrå og sier at nå skal jeg ha en jobb? Og på toppen av det hele hvis han har sagt opp jobben, lett etter en ny (som han kanskje ikke finner) så sier du: Nei, jeg har tenkt meg om og vil ikke fortsette forholdet likevel.

Hvor dum tror du folk er? *rister på hodet*

Skrevet

Tror du det er så lett at man bare finner en annen jobb? Eller at man bare går inn på et vikarbyrå og sier at nå skal jeg ha en jobb? Og på toppen av det hele hvis han har sagt opp jobben, lett etter en ny (som han kanskje ikke finner) så sier du: Nei, jeg har tenkt meg om og vil ikke fortsette forholdet likevel.

Hvor dum tror du folk er?  *rister på hodet*

Jeg ser poenget ditt, og at løsningen med å skifte jobb kan virke litt for enkel.

Men hva i all erden skal man gjøre da?

Skal han bare kunne fortsette å møte denne damen hver dag på jobb, kan det jo være vanskelig å motstå henne. Samtidig vil nok samboeren ha problemer med å slappe av mens han er på jobb, eller deltar i noe med jobben.

Det blir ikke akkurat noen vinn-vinn-situasjon av det heller.

Om han har et yrke, hvor det ikke er så vanskelig å få noe nytt, synes nok jeg også at det å skifte jobb er ett av tiltakene som bør komme i et forsøk på å stable forholdet på fote igjen. Vel og merke hvis begge er interessert i det.

Skrevet

Hvor dum tror du folk er?  *rister på hodet*

I dagens Norge er det stort sett veldig enkelt å skaffe seg ny jobb, ja. Og ja, vikarbyråene skriker etter folk. Mulig man må starte "lenger ned" enn der man var i gamlejobben. Men det er sånt man må regne med når man horer seg med en kollega. Jeg hadde aldri klart vissheten om at mannen min skulle omgås dama han har pult på bak min rygg daglig. Så hadde han (eller hun - ikke så gøy å bli fersket som elskerinne, heller - blir morsommer rykter av sånt) ikke byttet jobb, hadde jeg ikke giddet å prøve på å redde forholdet engang. Nettopp pga min egen psykiske helse.

Hos et vennepar av meg, var løsningen å flytte. Han var utro med nabodama, og ble fersket. Hun krevde da at dersom vi skal ha noen som helst håp fpr framtida, må vi flytte vekk i fra dette stedet. De flyttet 20 mil, med unger og hele pakka, og etablerer seg på nytt. Han har vel aldri helt klart å bli fornøyd på det nye stedet (første gangen han flyttet ut av hjembygda), men de har klart å få et veldig bra ekteskap. Og nå i vår flytter de "hjem" igjen. Nå er konen klar til å omgås elskerinna igjen, men hun gruer seg litt til å flytte fra venner og arbeidsmiljø der de er nå. Han gleder seg som en liten unge til å komme hjem til gammeljobben og barndomskompisene. Og de flytter naturligvis ikke inn i samme hus, men til et nabolag et godt stykke unna elskerinna.

Skrevet
I dagens Norge er det stort sett veldig enkelt å skaffe seg ny jobb, ja. Og ja, vikarbyråene skriker etter folk. Mulig man må starte "lenger ned" enn der man var i gamlejobben. Men det er sånt man må regne med når man horer seg med en kollega. Jeg hadde aldri klart vissheten om at mannen min skulle omgås dama han har pult på bak min rygg daglig. Så hadde han (eller hun - ikke så gøy å bli fersket som elskerinne, heller - blir morsommer rykter av sånt) ikke byttet jobb, hadde jeg ikke giddet å prøve på å redde forholdet engang. Nettopp pga min egen psykiske helse.

Hos et vennepar av meg, var løsningen å flytte. Han var utro med nabodama, og ble fersket. Hun krevde da at dersom vi skal ha noen som helst håp fpr framtida, må vi flytte vekk i fra dette stedet. De flyttet 20 mil, med unger og hele pakka, og etablerer seg på nytt. Han har vel aldri helt klart å bli fornøyd på det nye stedet (første gangen han flyttet ut av hjembygda), men de har klart å få et veldig bra ekteskap. Og nå i vår flytter de "hjem" igjen. Nå er konen klar til å omgås elskerinna igjen, men hun gruer seg litt til å flytte fra venner og arbeidsmiljø der de er nå. Han gleder seg som en liten unge til å komme hjem til gammeljobben og barndomskompisene. Og de flytter naturligvis ikke inn i samme hus, men til et nabolag et godt stykke unna elskerinna.

Huff, det kan jeg da ikke huske å ha vært med på :overrasket::)

Skrevet

Det stilles harde krav.. syns ikke man uten videre kan kreve at han skal slutte i jobben, eller flytte pga noe sånt.. Skjønner at tanken på at han skal jobbe på samme sted som "den andre kvinnen" er vanskelig for all del...

Men allikevel; om du velger å tilgi så syns jeg nesten at du må leve med det.. syns det er alt for mye å kreve, uansett.. Ikke alltid like enkelt å få ny jobb, for ikke å snakke om hva det innebærer å flytte....

Det er min mening, kanskje jeg ville sett det anderledes om jeg hadde opplevd det... Uansett hvis min mann hadde hatt et forhold til ei på jobben, og jeg hadde funnet det ut tror jeg at jeg hadde kasta han på huet og rævva ut gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...