Gjest Borghild Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 Hva er best? Jeg trenger en knurrende livvakt når jeg går i Oslos gater natterstid og har ikke råd til en egen bodyguard. Derfor må jeg ha en firbent en. Oslo er en skummel by å bevege seg i.
Gjest Saramia Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Begge to er bra, men pitbull er jo ikke lov. Om du vil ha en sånn må du smugle den inn i landet.
Murron Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Det innlegget ditt går det da ikke an å ta seriøst Borghild..
Gjest Juliess Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 Totalt idiotisk. Dersom du er seriøs, er du en av dem som ødelegger for oss som er seriøse hundeeiere. Skaff deg heller en kjæreste, om du er ute etter livvakt..
celice Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 ..... eller pepperspray. Det er ihvertfall ikke god nok grunn til å skaffe seg hund!
Gjest Eir Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg tror nok du bør kjøpe en pepperspray ja... Det er ikke slik at du bare kan kjøpe en hund, og gå tur med den, så blir den automatisk en vakthund. Dette er noe den må trenes til, og det er noe av det mest avanserte du kan trene en hund til. Så du må først bruke noen år på å lære deg dette og mye annet om å trene hunder, før du evt kan anskaffe en egen og trene denne. Så kjøp deg en pepperspray i mellomtiden, mens du bruker tid på å sette deg inn i dette.
Gjest Borghild Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Jo, jeg er seriøs og jeg mener ikke å ødelegge for andre hundefolk. Jeg har en dachs jeg har hatt i 15 år, men den ser ikke skummel ut. Kjæreste har jeg, men han tør ikke bevege seg ute natterstid. Han sitter hjemme og ser på huset på prærien på dvd, jeg går turer.
monikabrx Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 pittbull er russisk rullet.. skaff deg en pittbull, så får jeg håpe det er deg den anngriper og ikke noen andre. Det virker jo som du har skikkelig peiling på hund, så du klarer sikkert en skikkelig vakthund.
Gjest Saramia Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Om du skal være sikker på at den er skikkelig lumsk kan du jo reise til utlandet og kjøpe en som er blanding av pitbull og ulv. Det blir bra saker, men du må smugle den inn.
Hu i Svingen Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Kjæreste har jeg, men han tør ikke bevege seg ute natterstid. Han sitter hjemme og ser på huset på prærien på dvd, jeg går turer. ←
monikabrx Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Jo, jeg er seriøs og jeg mener ikke å ødelegge for andre hundefolk. Jeg har en dachs jeg har hatt i 15 år, men den ser ikke skummel ut. Kjæreste har jeg, men han tør ikke bevege seg ute natterstid. Han sitter hjemme og ser på huset på prærien på dvd, jeg går turer. ← Skaff deg en ny kjæreste, en MANN foreksempel....
aline Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 var jeg så redd for å gå ut på kvelden i min egen by at jeg måtte ha hund for å tørre, OG var sammen med en som var enda reddere og dermed ikke GIKK ut på kveldstid, så ville jeg heller vurdert å flytte til en by jeg følte var tryggere.... for å være helt ærlig! en seriøs hundeeier som ikke er ute etter å ødelegge for andre, ville ikke engang tenkt tanken på å kjøpe seg en pitbull kun pga dens "skumle utseende" og evt slemme rykte.
Gjest snikkelora Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 en seriøs hundeeier som ikke er ute etter å ødelegge for andre, ville ikke engang tenkt tanken på å kjøpe seg en pitbull kun pga dens "skumle utseende" og evt slemme rykte. ← Signerer på den jeg
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 Nei, er du tilbake a?? Seen that before.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, dette er jo bare tull fra TS. Men det var faktisk en fra politiet som gikk ut å anbefalte kvinner å få seg hund pga voldtektsbølgen. Og det er skremmende at en slik person kan gå ut å anbefale folk som ikke har greie på å få seg hund. Man skal få seg hund med betingelse at hunden skal få et godt liv!
Gjest Saramia Skrevet 20. oktober 2006 #17 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, dette er jo bare tull fra TS. Men det var faktisk en fra politiet som gikk ut å anbefalte kvinner å få seg hund pga voldtektsbølgen. Og det er skremmende at en slik person kan gå ut å anbefale folk som ikke har greie på å få seg hund. Man skal få seg hund med betingelse at hunden skal få et godt liv! ← Men hva er det som er så farlig med å anbefale å skaffe seg hund? Man kan vel gå utifra at hunden får det bra for det? Det er nå sinnsykt mange som skaffer seg unger og som heller aldri skulle hatt det da. Man kan jo ikke tenke sånn. En hund er da et verktøy og. Men man behandler da verktøy pent
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #18 Skrevet 20. oktober 2006 Men hva er det som er så farlig med å anbefale å skaffe seg hund? Man kan vel gå utifra at hunden får det bra for det? Det er nå sinnsykt mange som skaffer seg unger og som heller aldri skulle hatt det da. Man kan jo ikke tenke sånn. En hund er da et verktøy og. Men man behandler da verktøy pent ← Selvsagt er hunder også bruksdyr! Men at mange som ikke har greie på hund skal skaffe seg store "skumle" hunder uten å tenke over alle de andre sidene ved å ha hund er betenkelig. Særlig at alle som bor i byer skal få seg hund er jeg litt betenkt til: tror nok gjennomsnittsinnbyggeren utenfor byen har mer tid til en hund. Bos selv i by, og jeg hadde ikke hatt tid til å ha hund, siden byen har så mange andre aktiviteter å by på enn kun å gå turer i skogen. Og de som er utsatt for slike overfalssvoldtekter er jo gjerne de som har vært ute på byen og ikke tar seg råd til taxi hjem. Hvordan skal det praktisk la seg gjøre å ta med seg hunden ut på bytur? binde hunden utenfor utestedet (som forøvrig ikke er lov) og tilbringe tid sammen hunden mens man er beruset (dyr blir forvirret når eieren er beruset)? Og bikkja må jo på tissetur tidlig på morgenen selv om man har vært på byen kvelden i forkant. Så ja, hunder er brukdsyr. Men man må tilpasse livsstilen sin til den også og gi den tid utenom. Og ja, det er mange som ikke burde fått barn. Men det er det vanskelig å skulle forhindre. Det er ingen menneskerett å skulle ha dyr. Dessuten finnes det hjelpeapparat for de som ikke klarer å ta seg av barna sine. Noe slikt finnes bare i begrenset omfang, og bare drevet av private organisasjoner på frivillig basis. Hvis du hadde vært på en av omplasseringsorganisasjonene for hunder hadde du skjønt hva jeg mener. Mange dyr må avlives siden eieren ikke tar seg godt nok av den
Gjest Borghild Skrevet 24. oktober 2006 #19 Skrevet 24. oktober 2006 Kanskje eieren bør avlives og ikke bikkja?
Gjest Saramia Skrevet 24. oktober 2006 #20 Skrevet 24. oktober 2006 Kanskje eieren bør avlives og ikke bikkja? ← Det er jeg jaggu enig i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå