Gå til innhold

benkeplate i stedet for fliser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_budeia_*
Skrevet

Jeg så en gang et bilde av et kjøkken der de hadde brukt benkeplate på veggen i stedet for fliser, med unntak av bak komfyr, hvor det var stål eller lignende. Utrolig stilig!! Men jeg vet ikke hvor jeg kan finne dette bildet, husker det var i et blad, men husker ikke hva det het. Noen som kan hjelpe? Kunne gjerne tenkt meg å sett bildet igjen.

Skrevet

Er du sikker på det var benkeplate? Da vi fikk tegnet forslag til vårt unformkjøkken, var der brukt trepanel/dekksider. Det hadde vært rart om med trebenkeplate på veggen, der stålplaten kom (siden stålplaten bygger så mye mindre ut). HTH o.l. har dette i sitt produktutvalg. Også slik man lage skinnesystem på (panel ca. 30-40 cm, deretter skinne, og på toppen nytt panel).

Gjest Gjest_budeia_*
Skrevet

joda, jeg er sikker på at det var benkeplate; det var samme benkeplate som var brukt ellers på kjøkkenbenken, slik benkeplater vanligvis blir brukt, men her gikk den liksom videre, opp til skapene, om du skjønner.... vet det høres rart ut, men jeg synes altså det var ganske stilig :)

Gjest -eline-
Skrevet
joda, jeg er sikker på at det var benkeplate; det var samme benkeplate som var brukt ellers på kjøkkenbenken, slik benkeplater vanligvis blir brukt, men her gikk den liksom videre, opp til skapene, om du skjønner.... vet det høres rart ut, men jeg synes altså det var ganske stilig :)

Det er ganske pent, men litt overkill å bruke 3-4cm av rommet bare for å sette opp benkeplate på veggen (dyrt er det og, hvertfall om det er mer enn 60 cm fra benkeplate til skap...). Vi kommer til å løse dette med å bruke parkettrester fra gulvleggingen på den veggen vi skal ha overskap, tror det kan bli ganske så lekkert.

Skrevet
Vi kommer til å løse dette med å bruke parkettrester fra gulvleggingen på den veggen vi skal ha overskap, tror det kan bli ganske så lekkert.

Det har jeg sett avbildet i interiørblad, og det kan være stilig. :)

Gjest -eline-
Skrevet
Det har jeg sett avbildet i interiørblad, og det kan være stilig. :)

Tror det kommer til å passe bra inn her, og det er dessuten bare en vegg slik at det ikke blir for mye (ikke for det, der jeg hadde arbeidspraksis så hadde det ene møterommet en hel vegg i samme parkett som gulvet, rålekkert!).

Vi må bare komme oss så langt først, er nemlig endel som gjenstår før slike overfladiske ting kan gjøres :sjenert:

Skrevet
Jeg så en gang et bilde av et kjøkken der de hadde brukt benkeplate på veggen i stedet for fliser, med unntak av bak komfyr, hvor det var stål eller lignende. Utrolig stilig!! Men jeg vet ikke hvor jeg kan finne dette bildet, husker det var i et blad, men husker ikke hva det het. Noen som kan hjelpe? Kunne gjerne tenkt meg å sett bildet igjen.

Var det dette http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...s=55&adTypeId=1 ?

Det har tidligere vært avbildet i ett interiørblad....

Skrevet
Er du sikker på det var benkeplate? Da vi fikk tegnet forslag til vårt unformkjøkken, var der brukt trepanel/dekksider. Det hadde vært rart om med trebenkeplate på veggen, der stålplaten kom (siden stålplaten bygger så mye mindre ut). HTH o.l. har dette i sitt produktutvalg. Også slik man lage skinnesystem på (panel ca. 30-40 cm, deretter skinne, og på toppen nytt panel).

Disse finnes i nøyaktig samme finish som benkeplatene, men da tynnere slik at man slipper å bygge ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...