Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Litago /u-innlogget

Jeg synes en 13-åring er for ung til å ha et så stort ansvar over så lang tid.

En 13 åring er et barn, selv om hun er moden, og trenger tid til å leke og å utforske verden.

Det er veldig stor forskjell på å passe et barn nå og da og ha det hver dag i 2 måneder.

Hva om du finner deg en deltidsdagmamma? Kanskje en som kan jobbe 4 av 5 dager i uken? Da kan 13 åringen få passe småtten en dag hver uke. Ettersom hun har lyst er det viktig at hun får prøve seg. Men ikke som fulltids dagmamma.

Det er faktisk en grunn til at de fleste ønsker seg voksne dagmammaer!

Lykke til!

Litago

*The surfing cow*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at jeg må tenke meg om en del før vi tar en avgjørelse.Men dere har ikke fått med dere at det ikke er snakk om 2 HELE måneder!!!! 3 uker av disse mnd. skal hun ikke passe han for da er vi på ferie!!!!

Har snakket litt om at hun kan få passe han to/tre dager i uka også ha fri resten. Vi får se!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går kjempefint jeg. Jeg passet selv barn da jeg var 13 år da foreldrene var på jobb. De jobbet ca 50 meter unna, så vi var ofte borte hos dem på besøk. Det gikk kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei - jeg synes ikke dette er forkastelig. Det virker som om du stoler helt og holdent på henne og at du har grunn til det. Gi henne en sommerjobb hun så sårt trenger og du en avlasting som du trenger.

Så lenge du er tilgjengelig "24-timer" på mobil så er dette ingen fare!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes også dette er et for stort ansvar for en 13 åring over så lang tid. Jeg har selv en sønn på tretten år som er kjempeflink å passe lillebroen sin. Jeg stoler 100% på ham, han er både moden og ansvarsfull. Alikevell: Hver dag hele sommerferien (bortsett fra tre uker) er et alt for stort ansvar for en jente på tretten år etter min mening. Hun har heller ikke noen mulighet for nå å sette seg inn i hva det vil si å ha et så stort ansvar over så lang tid.

Syntes forslaget om deltidsdagmamma hørtes smart ut jeg. Før benyttet jeg meg av dagmamma. Om sommeren skulle dagbarna ferieavikle på ulik tid hele sommerferien igjennom, så dagmammaen "min" hadde gjerne kapasitet til å ta imot noen feriebarn. Jeg ville undersøkt mulighetene for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer til å gå kjempe fint!!! Dere er jo tilgjengelige hele tiden, og en ansvarsfull tretten åring er ikke lenger noe barn!!! Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...