Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 3-4 mnd hatt et kraftig kviseutbrudd, hovedsakelig på kjeveparti og hals. Det kan ha sammensatte årsaker:

Hormoner: Jeg begynte på Cerazette p-piller akkurat da

Stress: Begynte i ny jobb samtidig

Produkter: Testet ut dr. Haushka-produkter (de var DRITT for min hud, dessverre).

Jeg kuttet raskt ut både p-pillene (hadde uansett tenkt å bli gravid snart, og det er jeg altså nå :) ) og dr. H, men uten resultat.

Sist uke var jeg hos legen og fikk Dalacin emulsjon som skal påføres 2 ganger daglig. Har brukt den i 10 dager nå, men ser INGEN forandring. Er jeg for utålmodig? Dere som har prøvd Dalacin mot kviser, hadde dere hjelp av det? Hvor lang tid tok det før det hjalp?

Før jeg kom til legen, bestilte jeg nemlig Benzoylperoksid 2,5% (også kalt "BP Gel") fra Clear Skin Regimen, og har nå veldig lyst til å bytte ut Dalacin med denne fordi jeg er så utålmodig. Basiron (5% BP) pleier å hjelpe, men er for sterkt til mer langvarig bruk. Denne mildere utgaven skal huden visstnok tåle bedre.

Disse kvisene tærer alvorlig på humøret! :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å skuffe, men Dalacin hjalp ikke meg. Ei heller Basiron. :( Det eneste som holder mine kviser i sjakk er tetracykliner og skinoren mot hudormene mine.

Håper det hjelper deg. Gi Basironen en uke eller to til, så ser du om det skjer noe.

Skrevet

Det var dårlige nyheter for meg... får bare sette min lit til BP-gelen da. Pga graviditet kan jeg ikke begynne med tetracykliner.

Andre som har erfaring med dette?

Skrevet
Det var dårlige nyheter for meg... får bare sette min lit til BP-gelen da. Pga graviditet kan jeg ikke begynne med tetracykliner.

Andre som har erfaring med dette?

Dalacin funka veldig bra for meg!Kviseme forsvannt helt etter noen ukers bruk. Men måtte også legge om hudpleieregimet totalt. Dermalogica+dalacin fjerna certfall kviser. Men får selvsagt alltid kviser under menser(på haka..)

Uansett, gii Dalacin en sjanse før du tar til på sterkere saker!

Skrevet

produktene mot uren hud fra avene har hjulpet meg mye. særlig mot hudormene. nå er nesehuden helt ren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...