Gå til innhold

Jenter som skriker...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber for tiden ved siden av en barneskole, og vi arbeidsgutta er i ferd med å bli nervevrak av alle småjentene som hyler konstant i skolegården. Hva i all verden er denne hylinga vits for ? Småjenter som står rett opp ned og skriker av full hals for gud vet hva...

Takk og pris at vi har hørselvern....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Elise_*
Skrevet

:)

Det samme slår meg når jeg hører ungene i nabolaget leke. Et helt utrolig lydnivå på jentene, hylig og roping. Kan ikke huske det var sånn når jeg var i den alderen, men det er mulig jeg har glemt en del på 20 år. :forvirret:

Skrevet

Gutta skriker like mye, men med sine lyse barnestemmer ligner alle hverandre...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Bor rett ved både barne, ungdoms og videregående skole og i morges ble jeg vekt av slik intens jenteskriking. Trodde først jeg drømte at noen ble voldtatt eller angrepet, og når jeg fant ut jeg var våken spratt jeg fort opp av sengen. Men så husket jeg at skriking var helt normalt. Sukk. Dumme jenter. Virker som de har friminutt hele dagen.

Skrevet
Bor rett ved både barne, ungdoms og videregående skole

:ler: Det gjør jeg og. Legger nesten ikke merke til hylinga lenger. Bygget opp en naturlig sperre for det over tida.

Skrevet
Å, nei du...dette er pikehyling av værste sort...

Skjærer gjennom marg og bein, og er direkte ubehagelig å måtte jobbe til :ler:

Kanskje de synes det er morro, når guttene (og voksne arbeidsfolk) holder seg for ørene ? Eller er det noe instinktivt ?

Forferdelig er det uansett...

Skrevet

:legrine::legrine::legrine:

Skrevet

Jeg bor i bysentrum, og jeg må si jeg plages mer av de voksne som av en eller annen grunn står og hyler midt på natta.. Altså, det er helt ok at folk står utenfor uteplasser og røyker og skravler og ler, men den hylinga?? Dette gjelder både menn og kvinner, men menn er verst til å stå og brøle rosenborgsangen sånn i 3-4 tida på natta rett utenfor leiligheten :frustrert:

Skrevet
Å, nei du...dette er pikehyling av værste sort...

Skjærer gjennom marg og bein, og er direkte ubehagelig å måtte jobbe til :ler:

Kanskje de synes det er morro, når guttene (og voksne arbeidsfolk) holder seg for ørene ? Eller er det noe instinktivt ?

Forferdelig er det uansett...

.

:ler::ler: ...også bare fortsetter og fortsetter vi med den skrikingende...værst er det om vi endelig blir gift og da virker det som om mannen har innebygde øreklokker....eller fortsatt holder for ørene... :legrine::legrine::legrine:

:ironi::ironi:

Neida..i barnehagen hos oss ser jeg de samme tendensene.....i lek er jentene ofte hylete og skriker med sine lyse pistrete stemmer...

Skrevet

Og det er et mareritt å komme på en buss med mange tenåringsjenter, himmel for et lydnivå. Snakker høyt i mobilen og roper og hyler av latter. Hørselvern hadde vært noe der også.

Skrevet

Datteren min er i en slik skrikeperiode. Hun skriker ikke hjemme, men jeg har overhørt henne og broren, og regner med det er sånn med venninnene også: "Skal vi se hvem som klarer å skrike høyest?" Jeg tror det er en naturlig prosess, jeg. bli kjent med seg selv og kroppen sin. Nå er det stemmen. For en stund siden var det vrikking på rumpa, og andre gåstiler. Husker også hun drev og sang veldig tilgjort. Lekte popstjerne.

Og dersom guttene erter jentene på skolen, løper etter dem og sånt, da skriker jentene med denne forferdelige skrikestemjmen sin. *grøss* Den går gjennom marg og ben. Kjennes ut som den forplanter seg i ryggmargen. Fysj!

Skrevet

Har lagt merke til at disse barnekanalene, eks Cartoon Network er et gudsjammerlig leven.

Her hyles det uansett sammenheng.

Har lurt på om ungene tar etter det, jeg.

Skrevet

Jeg har i alle år lagt merke til jenters skriking. Ikke bare småjenter, men tenåringer også. Jeg tror faktisk det er en måte å si: Se på meg!!!

Har dere forresten hørt skrikinga til Carrie i Sex and the City? Hun skriker i hytt og pine, f.eks. hvis hun blir overrasket av regn.... akkurat som ei lita jente, og hun skulle da være over tretti i den serien...

Skrevet
Jeg bor i bysentrum, og jeg må si jeg plages mer av de voksne som av en eller annen grunn står og hyler midt på natta.. Altså, det er helt ok at folk står utenfor uteplasser og røyker og skravler og ler, men den hylinga?? Dette gjelder både menn og kvinner, men menn er verst til å stå og brøle rosenborgsangen sånn i 3-4 tida på natta rett utenfor leiligheten  :frustrert:

:legrine: Kjenner meg igjen i denne!

Skrevet
Har dere forresten hørt skrikinga til Carrie i Sex and the City? Hun skriker i hytt og pine, f.eks. hvis hun blir overrasket av regn.... akkurat som ei lita jente, og hun skulle da være over tretti i den serien...

Det skal vel være kokett, søtt og sjarmerende, tenker jeg :roll:

Skrevet
Det skal vel være kokett, søtt og sjarmerende, tenker jeg  :roll:

Det skal det sikkert, men det er jo bare flaut og pinlig

Skrevet

Helt enig. Det er flaut når voksne damer snakker med barnslig stemme for å være søte, eller oppfører seg tåpelig på andre måter.

Skrevet

:ler:

Det er helt klart et eget fenomen blant jenter i den alderen det.

Jeg kan ikke annet enn å si at jeg føler med dere ;)

Det kan faktisk være meeeget irriterende, det skal jeg og innrømme.

Trøst deg med at de vokser det av seg. Vi fortsetter ikke å skrike for alltid :ler:

(De fleste av oss lar være ihvertfall ;) )

(Må faktisk bare le av en gjeng menn som står der og river håret av seg i fortvilelse :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...