Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest jobbsøker
Skrevet

Jeg er innkalt på jobbinterjvu og kan noen ganger ha en tendens til å bli fryktelig nervøs i sånne sammenhenger... Er det noen som har tips til hvordan roe nervene? Jeg vil jo selvfølgelig gjøre et godt inntrykk og vise at jeg er personen for dem... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

fryktelig vanskelig det der med nerver..

Jeg har selv vært på et par intervju, som gikk veldig bra, i og med at jeg ble tilbudt jobbene. Selv er jeg heldig stilt, slik at jeg ikke er redd for å prate til mye folk og møte viktige folk. Men uansett sniker den lille følelsen av nærvøsitet seg inn i kroppen..

for min del gikk det over når jeg kom igang, men for de som sliter med det å være nervøs så er det litt værre..

For det første, så er det jo et viktig poeng at du faktisk er innkalt til intervju.

Altså vil den aktuelle bedriften vite mere om deg, og de er jo ikke ute etter å plage deg..

Vær ærlig, er vel det viktigste, fortell at du er veldig nervøs for dette.

Er de profesjonelle, så hjelper de deg og gir deg tid til å takle nærvene..

Husk at det ikke finnes noen fasitsvar på det de spør om, det er summen av det du presterer som er viktig.

Vær oppmerksom på "intervjuformen" jeg har vært i et intervju der vi satt på gardermoen og spiste Pizza, noe som var veldig uformellt. Her kunne jeg spille på en annet register en det jeg brukte i det andre.

Dette var et litt mere formellt intervju..

Lykke til i allefall

Og husk at du allerede har kommet lang og at det vil lønne seg å være seg selv og være ærlig...

kekker

Skrevet

Det er iallfall viktig å forberede seg godt. Finn ut det viktigste om arbeidsplassen, gjør research i forhold til arbeidsoppgaver, tenk igjennom hvem du er og hvorfor du ønsker jobben. Prøv å være systematisk. Jeg tror det er bra med et visst spenningsnivå i kroppen. Man skal liksom ikke være for avslappet også! De aller fleste intervjuere ønsker faktisk å få et mest mulig positivt inntrykk av den de kaller inn til intervju! Og husk; ingen dvaske håndtrykk, og hold øyekontakten (men som vanlig, ingen overdrivelser)... Det er iallfall disse reglene jeg har holdt meg mest reflektert i forhold til, og det har gått bra! Har fått jobb, pluss flere tilbud :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...