Gå til innhold

studielån, maks tjene 113 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man skal ta opp studielån ved universitet, går dettydlig frem at man kan ikke tjene mer enn 113 000, alt over dette vil man bli trukket i henhold til stipendet.

vel., nå skal jeg ta opp lån fra høstsemesteret og tilogmed vårsemesteret. fra når til når regner de da lønna? fra august til mai, eller fra januar dette året til des dette året? om det er fra august til mai, hvordan kan de regne ut det da? hvordan kan jeg regne ut det, hva jeg vil tjene neste år det varierer jo veldig.

er det før eller etter skatt de mener?

jeg tjener vel ca 10 000 før skatt hver mnd, ca. men som sat varierer veldig

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Januar til januar, før skatt.

Endret av niomi
Skrevet

Men det er andre grenser dersom du bare søker støtte for halve kalenderåret.

Skrevet

Det er bruttolønn og inntektsåret (fra januar til desember) som ligger til grunn.

Skrevet

Får du kun lån for et semester av et kalenderår kan du jo tjene 280 000 eller noe før de trekker av stipendet.

Skrevet

Jeg leste litt inne på lånekassa sine sider nå, men så dukket det opp et spørsmål i hodet mitt...

Jeg tar nå det siste året av lærerutdanninga og håper på jobb til høsten. Da er jeg jo ferdig utdanna og vil ikke motta mer i støtte fra lånekassa. Kan det jeg tjener fra jeg er ferdig utdanna til årsskiftet gjøre at jeg ikke får det jeg skal ha omgjort til stipend omgjort?

Skrevet
Jeg leste litt inne på lånekassa sine sider nå, men så dukket det opp et spørsmål i hodet mitt...

Jeg tar nå det siste året av lærerutdanninga og håper på jobb til høsten. Da er jeg jo ferdig utdanna og vil ikke motta mer i støtte fra lånekassa. Kan det jeg tjener fra jeg er ferdig utdanna til årsskiftet gjøre at jeg ikke får det jeg skal ha omgjort til stipend omgjort?

Da må du tjene mer enn 280 000 i år, sist jeg sjekka så fikk ikke lærer så god lønn

Skrevet (endret)

Spørsmål sletta.. Med litt tenking skjønte til og med jeg poenget...

Endret av Frøken Freken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...