Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #1 Skrevet 18. oktober 2006 skal opprette en konto hvor jeg skal spare.. sett p åkapitalkonto hos postbanken siden jeg har postbanken. her står det 400 kroner i opprettelse av depositumskonto. koster det virkelig å åpne en konto?
Malama Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Depositumskonto er for depositum, konto med spesielle regler (altså depositum ved husleie normalt sett, konto som ikke kan disponeres med mindre både utleier og leietaker skriver under på et) og det er det nok gebyr ved, men det er ikke denslags konto du skal ha.
aimee Skrevet 18. oktober 2006 #3 Skrevet 18. oktober 2006 Hvis du må bestale penger for å åpne en konto, hadde jeg byttet bank! Her er Skandiabanken best. Der betaler du verken for konto, nettbank eller bruk av kort. Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 skal opprette en konto hvor jeg skal spare.. sett p åkapitalkonto hos postbanken siden jeg har postbanken. her står det 400 kroner i opprettelse av depositumskonto. koster det virkelig å åpne en konto? ← Det koster ikke noe å opprette en kapitalkonto(høyrentekonto). Depositumskonto er noe helt annet.
Gjest Turi Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 En depositumskonto benyttes bla. når du leier leilighet. Det opprettes da en høyrente/sparekonto der ett beløp settes inn én gang. Beløpet er sperret på to navn - leietaker og utleiers, renter tilfaller leietaker og beløpet der er også dennes eiendom, men frigis kun ved utleiers signatur. Altså en spesiell konto, som mange her sier. Du kan fint få normal kapital/høyrentekonto i postbanken, denne koster ikke noe å opprette. Kan også anbefale Skandiabanken, du slipper å gå i banken, kan betjene alt på nett og post, men om du liker Postbanken og er innom dem uansett, kan du like gjerne gjøre det der :-)
Gjest Norwegian Blue Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Anbefaller også Skandiabanken fremfor Postbanken. Postbanken er ganske dyr.
Gjest Turi Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Så lenge du ikke har mer enn 12 uttak i året, koster det ikke noe å ha kapitalkonto hos Postbanken. Men du får bare 1,5% rente, mens du i skandiabanken får 2,35%
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 Så lenge du ikke har mer enn 12 uttak i året, koster det ikke noe å ha kapitalkonto hos Postbanken. Men du får bare 1,5% rente, mens du i skandiabanken får 2,35% ← men skandiabanken har ikke de beste innskuddvilkårene. Jeg anbefaler bank2: innskuddskonto til 3% rente, så mange uttak man vil, VISA-kort UTEN årsgebyr og gratis i bruk. I det hele tatt bare gode vilkår (jeg har nettopp blitt kunde der, siden visa-kortet mitt hos skandiabanken nå går ut)
aimee Skrevet 18. oktober 2006 #9 Skrevet 18. oktober 2006 men skandiabanken har ikke de beste innskuddvilkårene. Jeg anbefaler bank2: innskuddskonto til 3% rente, så mange uttak man vil, VISA-kort UTEN årsgebyr og gratis i bruk. I det hele tatt bare gode vilkår ← Jøss, det hørtes veldig bra ut! Det skal jeg jammen meg sjekke ut. Takk for tipset!
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2006 #10 Skrevet 18. oktober 2006 men skandiabanken har ikke de beste innskuddvilkårene. Jeg anbefaler bank2: innskuddskonto til 3% rente, så mange uttak man vil, VISA-kort UTEN årsgebyr og gratis i bruk. I det hele tatt bare gode vilkår ← Vel, på brukskontoen er renten bare 0,5%. For å få 3-prosenten må du ha såkalt plasseringskonto og minst 50 000 på konto.
minienthe Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 En depositumskonto benyttes bla. når du leier leilighet. Det opprettes da en høyrente/sparekonto der ett beløp settes inn én gang. Beløpet er sperret på to navn - leietaker og utleiers, renter tilfaller leietaker og beløpet der er også dennes eiendom, men frigis kun ved utleiers signatur. ← leietaker trenger ikke huseiers signatur for å hente ut renter fra depositumskonto, ellers er det korrekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå