Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg blitt tussete.

Nå har jeg alle graviditetstegn jeg noen gang har hørt om, og det blir verre for hver måned som går.

Men hør nå her.

1-2 dager etter EL hadde jeg en liten blødning.

5 dager etter en stikkende smerte i magen/underliv. Samme dag en liten blo/geleklump. (Noen som vet hva dette er?) Utrolig ømme pupper.

I dag har jeg rukket å vært inne å sett på terminkalendere hos barnimagen. Plutselig skrev jeg inn info og fikk opp dato. Wow, da våknet jeg litt..

Jeg er gått fra fornuften når det gjelder dette her.

Hadde ikke trodd at jeg skulle bli sånn!

Hvordan har dere det jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg.

Må si at jeg ikke forsto et kvipp av innlegget ditt.

Hvilket svangerskaps symptoner er det du mener??

Jeg forbinder virkelig ikke blødninger med graviditet (selv om jeg vet at noen opplever det), jeg vil nå tro at du har hatt en menstruasjons blødning og eventuelt at litt forkalket blod har kommet ut de dagene etter.

Hvis du vet at du er gravid, hadde jeg sjekket med en lege med tanke på den blod klumpen.

De vanligste svangerskaps tegnene jeg kommer på er: uvell/kvalme, tretthet, ømme bryst, uteblitt mens, men alle disse utenom den siste kan forekommer v/mens også.

Men du bør vel ta deg en test, spesielt hvis dette har forekommet i flere måneder. :):lol:

Skrevet

He he.. Kjenner igjen den med å tolke alt som skjer i kroppen.....I fht. blødning rundt eggløsningstida, er det nok mange som opplever det, og tror ikke det har noe med en evt. graviditet å gjøre.

Begge gangene jeg har vært gravid, har jeg fått økt mengde med utflod i en uke før mens. ellers ingen symptomer. Kvalmen ser ut til å komme nå, jeg er 4 +6.

Lykke til, prøv å slapp av.... :blunke: Oppdater og fortell oss åssen det går. Jeg krysser fingre for deg!

Skrevet

Ok, jeg får uttrykke meg litt klarere da siden det var noen som ikke forsto. Den kan jo ha sammenheng med at du er gjest da, kanskje ikke innom så ofte?

Vi er prøvere, vært i fem mnd.

I hver mnd opplever jeg div tegn som jo i sin videste forstand kan være graviditetstegn. Nå er mitt innlegg et litt spøkfullt inllegg om at jeg er i ferd med å bli tussete i min tolking av hva jeg har ikke har av signaler.

Så vil jeg si til deg gjest at man har ikke mens dagen etter EL. så enten les innlegget bedre, eller oppdater deg selv. Mens derimot kan det være enn eggløsningblødning.

Og den sikkende smerten kan være en festesmerte og så er det noe som heter festeblødning.

www.snartgravid.com er et fint sted hvis du vil ha mer info.

Skrevet

Beklager fruenge, hvis jeg tråkket deg på tærna, det var ikke det som var meningen. Men du kan ikke forvente at alle i dette forumet skal være oppdatert på hva som blir skrevet her inne, da ville det vært umulig å være aktiv her. Så jeg kommer nok ikke til å oppdatere meg for å svare på hvert enkelt innlegg.

Som du sikkert ser, er jeg heller ingen gjest, men det er sant at jeg ikke er her inne så ofte, men det er kanskje noe som vil forandre seg.

Jeg må også innrømme at jeg ikke vet hva forkortelsen EL betyr, noe jeg kanskje "burde" siden jeg allerede har to barn??

Men det finnes vel en side med forklaring på forkortelsene da, regner jeg med?? Slik at slike som meg som nettopp har bestemt seg for å få flere barn forstår hva som egentlig står her inne, eller kanskje vi burde finne oss et annet forum, som godtar at ikke alle forkortelser er like forståelige??

Og jeg sier det igjen...det er ikke normalt at det kommer en gelelignende blodklump ved at egget fester seg. Men at noen har litt blødninger eller "grums" etter befruktning, er vel noe de fleste vet. Det er også en stor prosent av befruktninger som ender i spontan abort før vi i det hele tatt vet at vi er gravide, det var det som streifet meg da jeg leste innlegget ditt.

Selv prøvde vi i 1 år med første mann og 1/2 år med andre, før det klaffet, så jeg forstår din frustrasjon veldig godt, spesielt hvis dette er første gang dere prøver.

Selv opplevde jeg stikkende små smerter ved begge graviditetene, men det ble forklart med at livmoren utvidet seg, jeg slapp unna blødninger, heldigvis.

Skrevet

Nei, da du tråkket meg ikke på terne, jeg er bare på krigstien. Kankej frid det er ca en uke til mens?

EL= Eggløsning.

Og noen får festeblødninger og eggløsningblødning. Hvis jeg skal stoel på de andre damene her inne.

MEn du kan kanskje hjelpe meg med om Spontanabort (SA) er det noe man må på sykehuset hvis man har hatt?

DEt var det om slo meg at det kanskje var det.

Men som jeg skrev og er fullt klar over, jeg er tussete nå!

Må bare være tålmodig!

Skrevet

I fht. spontanabort, så er det nok ikke det du har hatt. Først må du være (og finne ut) om du gravid..... Går det galt med en gang du er befrukta, regner man det ikke som abort. Da kommer jo mensen som vanlig.

Da jeg aborterte, startet det med en liten blødning. Resite på legevakta, selv om jeg ikke hadde vondt- fikk en følelse av at noe var fryktelig galt. Ble sendt videre til sykehus. Der utførte de en innvendig ultralyd og konstaterte at livmora mi var tom. Da jeg kom hjem, fikk jeg veldig vondt ( krampelignende smarter, menssmerter ganger 10) og så ble det en kraftig blødning med slimete klumper. Veldig ekle greier.

Du blir som regel henvist til sykehus for å konstatere at alt har kommet ut, hvis ikke må man han en utskrapning.

Ta det med ro, vennen..... :wink:

Skrevet

Hei.

Jeg hadde en spontan abort før jeg ble gravid med eldste mann, men da visste jeg allerede at jeg var gravid. Da måtte jeg til legen for å se om jeg trengte utskraping (slapp heldigvis).

Jeg tror jeg ville avventet det litt hvis jeg var deg, hvis du akkurat hadde hatt eggløsning så tror jeg ikke at du ville sett så mye hvis det var spontanabort. Men man vet aldri. Jeg vil tro at det var litt forkalkede blodrester fra siste mens, men sikker kan man aldri være.

Du får ha lykke til, håper det klaffer for dere snart.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg føler meg ofte gravid - vonde pupper og kvalme selv om muligheten ikke en gang skulle være til stede. Kanskje jeg har et ønske om en til pitteliten, nydelig baby, sukk.

Tror man kjenner godt etter symptomer når man ønsker mye.

Skrevet

Gjett om da! Hvis man har veldig lyst til å bli gravid, så kan man godt kjenne symptomer man ikke egentlig har... Men jeg har hørt at det at man tenker konstant på slike ting, kan gjøre det vanskeligere å bli gravid, så det "lønner seg" å tro at man ikke er det... Men så er ikke det så lett heller da, når man ønsker og ønsker!

Jeg kunne godt tenke meg å bli gravid, men går nå på p-piller. De dagene jeg evt glemmer (ikke med vilje!) p-pillen og tar den neste dag igjen, dagdrømmer jeg ofte om sjansen for å bli gravid. Men den er jo sikkert mindre enn en promille, ikke sant?

Synes derimot stadig vekk at jeg f eks får en tydeligere stripe fra navlen og ned. Vet ikke så mye om dette tegnet; bare at mange gravide har det, og at mange ikke-gravide har en svak en...

:-?

Lillen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...