perry Skrevet 24. januar 2003 #1 Skrevet 24. januar 2003 Er det noen som kan gi meg en god grunn for IKKE å kjøpe Janome symaskin? Går og har lyst til å kjøpe en, og finner bare positive ting på internett. Har noen dårlig erfaring? Jeg vil jo helst vite at jeg kjøper noe som er bra. Hilsen en hobby-syer
Gjest indiangranny Skrevet 24. januar 2003 #2 Skrevet 24. januar 2003 Hei :D Janome har jeg ikke hørt noe om og det tar vel tid å bli kjent i markedet. Men Bernina,Singer og Husqverna er kjente merker.Hvorfor ikke velge en som er kjent fra før ? Jeg har selv en av de sist nevnte og er meget fonøyd. :D hilsen
Gjest Hilde Skrevet 24. januar 2003 #3 Skrevet 24. januar 2003 Jeg kjøpte min Janome symaskin hos Bernina her i Stavanger. Har hatt den i omtrent to år og er kjempefornøyd med den. Faktisk så var det damene på Bernina som anbefalte meg å kjøpe Janome. Anbefales
Mirella Skrevet 8. februar 2003 #4 Skrevet 8. februar 2003 Janome er faktisk,selv om ikke så veldig mange har hørt om det; et ganske kjent symaskin-merke - og anerkjent for god kvalitet! Så du kan nok trygt kjøpe en Janome-maskin Muttern har en Janome, og hun er stor-fornøyd! Den er både stillegående og syr pent! Selv har jeg en Husqvarna Lily 555, som jeg er super-fornøyd med! Elsker den symaksinen... :D Du kan se den her http://www.sy.husqvarna.se/norge/index2.htm Den er data-styrt og utrolig grei og oversiktlig i bruk! Dessuten har den 240 forskjellige sømmer inkludert 3 forskjellige alfabet og monogram-sømmer. Selvsagt trenger man ikke alt dette hvis du ikke har tenkt å sy annet enn gardiner eller duker, men er du en kreativ person kan jeg love deg at du kommer til å boble av ideer med denne symaskinen!! Utrolig arti å gjøre litt ekstra ut av den enkleste duk eller pute med en av prydsømmene!! Noen forskjeller mellom Janome og Husqvarna, er at Husqvarna har bare smøre-frie maskiner, mens Janome må du drive å klisse med smøreolje. I og for seg sikkert helt greit, men faren for å kanskje få olje-flekker på stoffene du skal sy i vil jo være tilstede....!! Husqvarna har dessuten mye lettere system for spole-huset til undertråden. Det ligger nemlig veldig lett tilgjengelig under en gjennomsiktig plast-lokk oppå fri-armen, slik at du alltid kan se hvor mye under-tråd du har igjen på spolen. Dessuten går det super-fort og enkelt å skifte tråd og træ den. Janome har så vidt jeg vet helt "ordinært" spolehus, hvor du må ut med spolen og sette inn snella og så træ.Litt tungvint, syns nå jeg.... Husqvarna har også et stort utvalg av ekstra-utstyr til alle sine maskiner. Det finnes masse forskellige trykkføtter som hjelper deg å lette arbeidet. Mulig at også Janome har et utvalg av trykkføtter, men dette kan du jo spørre om ....!! Husqvarna har egen katalog for tilbehøret, og her kan du også hente masse ideer! Dessuten utgir Husqvarna et eget blad for deg som liker å sy. Det heter ZigZag og kommer ut 3-4 ganger i året, med mønster til klær og interiør-søm. Både Husqvarna og Janome er veldig anerkjent av quiltere både i Europa og Usa! Lykke til med hva du enn ender opp med!! Tror du blir fornøyd uansett! :blunke: Klem fra SmellyCat
perry Skrevet 10. februar 2003 Forfatter #5 Skrevet 10. februar 2003 Takk for fine innspill. Jeg falt for Janome. Den Husqvarna du beskriver høres jo ut som en drøm, men hun som selger det merket her i byen, har ikke så mye peiling på maskiner så jeg handlet hos en annen som var veldig flink til å fortelle om maskinen, og som kan hjelpe meg hvis det er noe jeg lurer på. Kjøpte en maskin til 8000,- og fikk med et stort gjennomsiktig "quiltebord". Den har 60 pyntesømmer, men ikke alfabet. Jeg koser meg nå med en flott maskin, og ungene har fått min gamle. Hilsen Perry PS Janome har klart lokk over undertråden, og skal såvidt jeg vet ikke smøres.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Hei:) Lurer på hvordan jeg kan få tak i abonnement på ZigZag. Har vert innpå www.husqvarnaviking.com, men jeg finner ingen plass der det står noe om bladet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå